Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

lantaarnpaal

Legacy Member
coldplayke zei:
Duitse literatuur: 11
Duits taalkunde: 16
Duits taal en tekst: 14
Engels taalkunde: 12
Engels taal en tekst: 13
Wijsbegeerte: 12
Europese literatuur na 1750: 14

Ik heb 1 herexamen van 4 studiepunten... omg yes :')

brrr... duits & engels :puke:

glashelder

Legacy Member
Congrats :)

Ik ben hier de halve UGent aan het mailen :') Kreeg een foutmelding bij het bewerking van mijn curriculum bij één van de vakken van mijn minor (mailtje naar de helpdesk van Oasis, what's going on?). Blijkt dat dit vak blijkbaar niet aangeboden wordt (mailtje naar de FSA, huh en hoe wordt dit opgelost?). Die minor steekt nu al tegen en ik wou dat vak eigenlijk erg graag volgen, dus ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om nog te veranderen van minor (mailtje naar de trajectbegeleidster, mag dat?). Dat mag, mits er geen beginvoorwaarden zijn die te maken hebben met het tweedejaarsvak (mailtje naar de professor van die derdejaarsvakken, hoe zit dat?).

boogje

Legacy Member
ICT: 10 (prof afsnauwen op mondeling is niet zo'n goed plan...)
communicatiemanagement: 16
media-ethiek: 17
Seminarie 2 (filmanalyse): 17
vergelijkende politiek: 16
organisatiesociologie: 16

Nu nog 2 andere examens (internationale politiek sinds 1945 + argumentatieleer) afleggen in de zomer die ik wegens een stom rooster niet eens heb afgelegd. Chill. :)

boogje

Legacy Member
glashelder zei:
Ow, hoe is dat vak? Ik heb dat dit jaar. Of wacht, da's niet aan de UGent (aangezien je van Leuven bent)?

Niet naar de les geweest, boek gedaan en geleerd op een paar dagen. (nochtans was dat 'enorm van belang en haal je met moeite een 10 als je niet naar de les gaat.' Yeah, sure.). Saai vak, veel bullshit, niet nuttig.

Maar was inderdaad aan de KUL. :p

Brek

Legacy Member
boogje zei:
ICT: 10 (prof afsnauwen op mondeling is niet zo'n goed plan...)
communicatiemanagement: 16
media-ethiek: 17
Seminarie 2 (filmanalyse): 17
vergelijkende politiek: 16
organisatiesociologie: 16

Nu nog 2 andere examens (internationale politiek sinds 1945 + argumentatieleer) afleggen in de zomer die ik wegens een stom rooster niet eens heb afgelegd. Chill. :)

Nerd jonge. :s

glashelder

Legacy Member
boogje zei:
Niet naar de les geweest, boek gedaan en geleerd op een paar dagen. (nochtans was dat 'enorm van belang en haal je met moeite een 10 als je niet naar de les gaat.' Yeah, sure.).

Is dat niet altijd zo? :p

Gatsby

Legacy Member
Resultaten zijn cava, maar gebuisd voor Taal & Tekst, Germaanse typologie en Nederlandse Letterkunde waarvoor je jammer genoeg geen deelvrijstellingen kan krijgen.

Vooral die 8 voor Taal & Tekst zit mij dwars. Was net het examen waar ik het meest zeker van was dat ik erdoor ging zijn en dat naar mijn gevoel het beste ging. En 't is dan nog eens een vak van zo'n lieve prof. :(

boogje

Legacy Member
glashelder zei:
Bij ons is het altijd 'aan te raden' :p

"Beste,
Ik neem geen brugdag. Of het noodzakelijk is de les bij te wonen is iets anders. De cursus is vrij volledig.

Vriendelijke groet,

Bart"

Ja, dan ga je gewoonweg nooit hé.

Stan_V

Legacy Member
boogje zei:
ICT: 10 (prof afsnauwen op mondeling is niet zo'n goed plan...)
communicatiemanagement: 16
media-ethiek: 17
Seminarie 2 (filmanalyse): 17
vergelijkende politiek: 16
organisatiesociologie: 16

Nu nog 2 andere examens (internationale politiek sinds 1945 + argumentatieleer) afleggen in de zomer die ik wegens een stom rooster niet eens heb afgelegd. Chill. :)

ICT is van De Grooff zeker? Ik kijk er al naar uit na die mens vorig jaar in het eerste semester voor het flutvak Initiatie tot de onderzoekspraktijk gehad te hebben. :unsure:

Ook comm. wet. in Leuven dus? Tweede jaar op rij zonder herexamens hier, op naar het laatste bachelorjaar...

Kwalitatieve onderzoeksmethoden m.i.v. oefeningen: 14
Analyse van mediateksten: 16
Media-effecten: 14
Mediasociologie: 15
Mediarecht: 12
Kwantiatieve data-analyse m.i.v. oefeningen: 14
Engels: 15
Frans: 13

boogje

Legacy Member
Stan_V zei:
ICT is van De Grooff zeker? Ik kijk er al naar uit na die mens vorig jaar in het eerste semester voor het flutvak Initiatie tot de onderzoekspraktijk gehad te hebben. :unsure:

Ook comm. wet. in Leuven dus? Tweede jaar op rij zonder herexamens hier, op naar het laatste bachelorjaar...

Het resultaat van elk examen wordt wel min of meer gereguleerd door een soort van 'geluksfactor', maar bij ICT moet je gewoonweg puur geluk hebben en is de relatie met kennis van de leerstof laag. Ik kende alles zoals het hoorde, maar hij beweerde dat ik het niet eens heb geleerd. Ik heb hem tegengesproken en gezegd dat dit het enige is dat hij in de les heeft gezegd over dat begrip, en dat ik niet meer kan doen dan dat te leren. Navraag gedaan bij medestudenten en je kon op mijn vraag niet meer zeggen dan ik hem als antwoord heb gegeven, bullshit dus. Ma goed, die 10 vind ik al bij al super. Andere mensen hebben dat vak amper geleerd maar krijgen dan onnozele en simpele vragen. De vragen zijn ook immens gedetailleerd: één begrip uitleggen waar misschien 2 regeltjes over zijn geschreven is standaard. Dus ja, als je nét datgene niet weet... :p

Yup, aan de KUL. ;) Voor de rest een makkelijk jaar hoor, het derde.

GemaneDude

Legacy Member
Jeplaaa

Algemene literatuurwetenschap II: 12
Informatiekunde voor taal- en literatuurstudenten: 13
Engelse taalkunde II: 12
Engels: taal & tekst II: 12
Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur II: historisch overzicht: 14
Spaans: taal & tekst II: 12
Geschiedenis van de Britse eilanden A: 15

Niets onder de 12, maar had graag een hoger punt voor ALW of Sp lit ofzo gezien, maar ja, erdoor is erdoor he. :p
Betekent dus dat ik 1 herexamen heb van 1e sem (Spaanse Taalkunde II), een 9tje, dus doenbaar.

Iemand

Legacy Member
Teleurgesteld:
Familiale vermogensplanning: 5. Dacht dat dat wel beter ging zijn. Vrijdag naar feedback
Registratierechten: 10, moest beter maar te laat aan begonnen.
Sociale zekerheid: 11. Was een vreemd examen vond ik.
Praktische oefeningen: 12.
Financieel recht: 15
Biotechnologierecht: 16

3 herex in totaal:
IPR 9/20, IFR 9/20, FVP 5/20.
Zal knokken worden. Hoop dat ik er nog mooie cijfers kan van maken.

freakykiller

Legacy Member
voor 1 gebuisd dit semester en teleurgesteld :unsure: ?
En knokken op 3 herexamens... ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan