Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Kowalskii

Legacy Member
1 buis op 10 examens, 9 voor frans II meh
+ 2buizen van semester 1 dus 3 herexamens
data: 14, 27 augustus en 5 september...:doh:

positief is wel dat ik voor mijn 2 vakken van het eerste die ik nog had wel geslaagd ben nu

josilirios

Legacy Member
Nas zei:
:hug:
Hoeveel precies?
Eerste semester 3 geflest en nu alles erdoor.
Eentje tolereerbaar maar ik ga ze allemaal wel meedoen omdat de herexamenrooster mooi gespreid licht zodat ik niets win door het vak te laten vallen...

Cadiuro

Legacy Member
Enfin, zal het dan ook maar posten.

In dalende volgorde:
13, 10, 8, 7, 7, 1

Die 1/20 snap ik wel echt niet. Kheb dat examen voor minstens 2/3e ingevuld en best wel voor geleerd: ik kan gewoon niet aannemen dat ik niet meer dan 1/20e van dat examen juist had. Snap dat echt niet. Morgen feedback, kzal den Arno eens gaan vragen hoe et zit.

Heb nu 6 herexamens en zit dus serieus met de vraag of het wel nut heeft - ervanuitgaand dat ik mijn herexamens nu kan ophalen (7'en en 8'en zijn wel haalbare cijfers, + 6/20 en 3/20 uit het eerste semester, maar allebei ook wel te doen) - om nog aan mijn tweede jaar te beginnen.
Pro-tweede-jaar: Interessante richting die ik graag doe + vooral gebuisd op algemene, ondersteunende basiswetenschappen (ben alle richtingsspecifieke vakken inmiddels eigenlijk wel geslaagd).
Contra-tweede-jaar: Opt einde van mijn bisjaar nog steeds 6 herexamens. Alleja, wete. Stemt tot nadenken.

Kga nu proberen de herexamens echt te knallen (de fout lag volgens mij in het 'te weinig ondert jaar gedaan') en zien wat dat geeft, en dan beslissen. Inmiddels al een hogeschool-backupplan uitwerken, zodat ik niet rap-rap zou moeten beslissen.

josilirios

Legacy Member
Cadiuro zei:
13, 10, 8, 7, 7, 1


Heb nu 6 herexamens en zit dus serieus met de vraag of het wel nut heeft - ervanuitgaand dat ik mijn herexamens nu kan ophalen (7'en en 8'en zijn wel haalbare cijfers, + 6/20 en 3/20 uit het eerste semester, maar allebei ook wel te doen) - om nog aan mijn tweede jaar te beginnen.
Pro-tweede-jaar: Interessante richting die ik graag doe + vooral gebuisd op algemene, ondersteunende basiswetenschappen (ben alle richtingsspecifieke vakken inmiddels eigenlijk wel geslaagd).
Contra-tweede-jaar: Opt einde van mijn bisjaar nog steeds 6 herexamens. Alleja, wete. Stemt tot nadenken.

Kga nu proberen de herexamens echt te knallen (de fout lag volgens mij in het 'te weinig ondert jaar gedaan') en zien wat dat geeft, en dan beslissen. Inmiddels al een hogeschool-backupplan uitwerken, zodat ik niet rap-rap zou moeten beslissen.

Als dat jaar echt volledig met bisvakken is dan is er inderdaad wel iets mis, eens kijken voor een betere studiemethode en aanpakken wat je juist fout doet, kijken hoe anderen het doen,...

En niet te makkelijk zeggen 'dat het wel doenbaar is' want dat was het vorig jaar waarschijnlijk ook, in eerste herexamen waarschijnlijk ook en dan uiteindelijk het jaar erna ook,...

Plutus

Legacy Member
Fliblit zei:
Eurostar en TGV werken gewoon als een simpele trein, ticketje kopen en opstappen. Wel genummerde plaatsen zoals in een vliegtuig. Treinen opblazen is zo cool niet he :s
Eurostar is met paspoortcontrole, scanners en metaaldetectoren hoor.. Geraak je niet zomaar op. Thalys en TGV zijn dan weer wel vrij toegankelijk.

Zijn er laatstejaars die deze zomer gaan werken als student? Ik ken nog veel mensen die deze zomer een studentenjob gaan doen maar fuck it, ik heb drie maand vakantie en ga niet meer gaan werken hoor :p

Balsaus

Legacy Member
15 , 12 , 11 , 8 , 2(wiskunde dat ik had laten vallen)

Had graag alles er door buiten wisk , maar economie maar een 8 :c. Maar ben wel blij aangezien ik vorig semester 0/4 had. 6 herexamens dus in totaal in mijn 1ste jaar , en zal er dus maar 4 doen in augustus want wisk van hir doe ik niet als ik toch naar TEW zal gaan.

Exorikos

Legacy Member
Iemand van de theoreten die nu afgestudeerd is, gaat doctoreren in snaartheorie aan fucking Stanford. :s

edraket

Legacy Member
Forzaracing zei:
Welke richting als ik mag vragen ? lijken mij wel toffe vakken :)

master burgie bedrijfskundige systeemtechnieken. Klinkt interessanter dan het vaak is ;)

Ironpole zei:
Hate to burst your bubble, maar deliberaties aan de UGent zijn er enkel in het eerste jaar en dan mag het totaal maar maximaal 18 buispunten zijn, en aangezien ge een 0 hebt voor dat laatste vak is deliberatie onmogelijk.

Nette punten voor de rest. :D
Proficiat aan de rest hier ook!

Zijn er dan geen deliberaties in master? Raar dat het enkel in het eerste jaar zou zijn. Waarschijnlijk zou da punt dan ook nie bewaard blijven tot volgend jaar, dus kmoet et sowieso wel opnieuw doen :p

freakykiller

Legacy Member
Is het aantal buispunten in Gent niet 12 ipv 18 ? Twee-vakken van 6 studiepunten met elk 9/20 vallen als max te delibereren heb'k toch gezien bij vrienden :unsure:

Vedeco

Legacy Member
Na 4 jaar is het mij dan toch gelukt om geen herexamens te hebben, maar nu zitten we natuurlijk nog met die thesis. :p

stinky

Legacy Member
Het zijn inderdaad 12 gewogen buispunten aan den Ugent. Zelf pijnlijk mogen ondervinden toen ik voor 13 punten gebuisd was :(.

Greenie

Legacy Member
Over paar uurtjes punten gaan halen.
Toch altijd spannend, zeker omdat er altijd de schrik van iets onverwachts in zit.

coldplayke

Legacy Member
Duitse literatuur: 11
Duits taalkunde: 16
Duits taal en tekst: 14
Engels taalkunde: 12
Engels taal en tekst: 13
Wijsbegeerte: 12
Europese literatuur na 1750: 14

Ik heb 1 herexamen van 4 studiepunten... omg yes :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan