Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Fliblit

Legacy Member
Kwas aan het zoeken achter een kot en ik heb een gevonden die vlak voor de spoed ligt :') Aan de ene kant wel handig, maar aan de andere kant om de tien minuten een sirene van een ambulance, nee bedankt :lol:

Nas

Legacy Member
Ik heb nog een kot vrij!

(ik krijg dan €100 korting op mijn eerste maand huur :p)

Ik zou u wel spoeien, de meeste koten zijn rond deze periode de deur uit :unsure:

Fliblit

Legacy Member
Nas zei:
Ik heb nog een kot vrij!

(ik krijg dan €100 korting op mijn eerste maand huur :p)

Ik zou u wel spoeien, de meeste koten zijn rond deze periode de deur uit :unsure:

Kan woensdag pas gaan kijken :unsure: nuja, ik zat twee jaar geleden in een krot (gigantische barst in plafond, inzakkend plafond, grote gaten in behang, overal spinnen, opbollende vloer, gordijnen uit '45...) dus het zal wel meevallen zeker :p Zolang het bed lang genoeg is ben ik al tevreden.

Welk kot is dat precies van je? :cool:

h0pje

Legacy Member
Fliblit zei:
Kwas aan het zoeken achter een kot en ik heb een gevonden die vlak voor de spoed ligt :') Aan de ene kant wel handig, maar aan de andere kant om de tien minuten een sirene van een ambulance, nee bedankt :lol:

Ik zat dit jaar op kot vlak achter het Heilig Hart ziekenhuis in Leuven en dat viel heel goed mee. Af en toe hoor je wel eens een sirene maar je hoort dat sowieso wel eens als je in een stad woont :). En 't is nu niet alsof dat zo luid gaat dat je jou niet meer kan concentreren tijdens de blok.

Gekke_Koerd

Legacy Member
waarschuwingen op kot worden niet 'gereset' bij een nieuw schooljaar :(

DaTa

Legacy Member
Nu de examens gedaan zijn ga ik ook maar is op zoek gaan naar een kot, hopelijk komt er nog wat vrij van mensen die stoppen eenmaal ze hun punten krijgen.
Zoek je zo'n kot trouwens best via internet of gewoon random in Leuven rondlopen en aanbellen daar waar je ziet dat er iets te huur is?

Nas

Legacy Member
Fliblit zei:
Kan woensdag pas gaan kijken :unsure: nuja, ik zat twee jaar geleden in een krot (gigantische barst in plafond, inzakkend plafond, grote gaten in behang, overal spinnen, opbollende vloer, gordijnen uit '45...) dus het zal wel meevallen zeker :p Zolang het bed lang genoeg is ben ik al tevreden.

Welk kot is dat precies van je? :cool:
Het is wel in Gent, ik weet niet in welke stad jij zit. Het ligt in diezelfde steeg waar de St-Jansresto zich bevindt ;)

flyingdutchman

Legacy Member
DaTa zei:
Nu de examens gedaan zijn ga ik ook maar is op zoek gaan naar een kot, hopelijk komt er nog wat vrij van mensen die stoppen eenmaal ze hun punten krijgen.
Zoek je zo'n kot trouwens best via internet of gewoon random in Leuven rondlopen en aanbellen daar waar je ziet dat er iets te huur is?

Op die laatste manier heb ik mijn kot half september gevonden op 1 dag.

Wat ik zou doen: zoek u een aantal toffe koten uit in uw prijsklasse via kotwijs/internet met wat zaken die gij belangrijk vindt. Probeer die allemaal achter elkaar op 1 dag te plannen. In de vrije tijd loopt ge gewoon rond en belt ge (zorg dat uw gsm is opgeladen) naar de nummers op de bordjes van "kamer te huur", etc.

Tips:
- wees niet té kritisch, kijk vooral naar veiligheidszaken en bvb of uw bed lang genoeg is. Da's veel belangrijker dan een kast die vies is of een linolium vloer die iets opbolt of w/e. T'is een kot, geen chambre; bij wijze van spreken.
- probeer (en hier spreek ik voor Leuven) niet te fel naar de ligging te kijken. Alles binnen de ring is <15min fietsen.
- kotgenoten zijn echt niet altijd assholes met DnB tot 4u snachts en kots in de gang/haar in de douche. Het is ook wat ge zelf fijn vindt natuurlijk. Ik vind het zelf aangenaam als een huis wat 'bewoond' is. Ge hoort soms gestommel/voetstappen/koken/muziek en ge kunt af en toe eens een babbelke slaan tijdens het eten, er worden soms ook dingen georganiseerd. Ik vind dat leuker dan zon steriele plaats, maar da's voor iedereen anders.

Mensen die in Leuven absoluut geen kot vinden zijn gewoon lui in mijn ogen. Het vinden van een kot in Leuven is best wel easy eigenlijk, al zeker als ik vergelijk met mijn jaar in Nederland waar ge moest 'solliciteren' voor een kot en waar de huurprijzen soms astronomisch waren (500&#8364; voor 8m² is vrij normaal in steden als Utrecht, delft, adam, etc.). In sommige plaatsen is het zelfs zo erg dat kinderen zich vanaf het 3de middelbaar ofzo al inschrijven bij de studentenhuisvestings vereniging om - tegen dat ze vant middelbaar af gaan - bovenaan de wachtrij te staan.


Fliblit zei:
Kwas aan het zoeken achter een kot en ik heb een gevonden die vlak voor de spoed ligt :') Aan de ene kant wel handig, maar aan de andere kant om de tien minuten een sirene van een ambulance, nee bedankt :lol:

Ik weet niet of je mijn kot 'gevonden' hebt, maar ik zat alleszins dit jaar met mijn voordeur aan de uitrit van de ambulance. Eigenlijk praktisch geen last van gehad. Een beetje zoals wonen aan een treinspoor, na een tijdje merk je het gewoon niet meer. Ze zetten de sirenes savonds trouwens pas op als ze bijna aan de ring zijn, dus tis niet dat ge uit uw bed geblazen wordt iedere nacht. Ik kwam er trouwens pas achter nadat ik het contract e.d. ondertekend had :p.

-------------
Alé in mijn ogen hangen sommigen hier wat teveel het mamaskindje uit. Als ge niet tegen een beetje straatlawaai/seksnoise/andere mensen/etc kunt moet ge maar schoon thuis op uw boerenakker blijven wonen. Vat dit niet slecht op :)

Utred

Legacy Member
Nas zei:
Het is wel in Gent, ik weet niet in welke stad jij zit. Het ligt in diezelfde steeg waar de St-Jansresto zich bevindt ;)


Fliblit zit in Leuven, dus dat is misschien niet ideaal.

cdp1193

Legacy Member
Algemene en anorganische chemie II 15/20
Anatomie en algemene fysiologie van de mens 11/20
Inleiding tot de geneesmiddelenontwikkeling 15/20
Organische chemie 11/20
Fysica II 10/20

Hoe is dat laatste mogelijk :p? M'n mondeling trok op niets en de prof vertelde dat ik zeker 4/7 nodig had voor de oef met een mogelijke afwijking naar boven van 1 punt. En die oef waren schijte moelijk.

Cadiuro

Legacy Member
cdp1193 zei:
Hoe is dat laatste mogelijk :p? M'n mondeling trok op niets en de prof vertelde dat ik zeker 4/7 nodig had voor de oef met een mogelijke afwijking naar boven van 1 punt. En die oef waren schijte moelijk.

Kzou gaan klagen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan