Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Iemand

Legacy Member
tom1 zei:
Iemand van de rechten die mij kan uitleggen wat er gebeurt als een trade secret onwettelijk wordt ontdekt? Is dat dan alleen een geldboete met als gevolg dat de trade secret publiekelijk wordt, of kan die trade secret nog terug hersteld worden? (als het dus onwettelijk ontdekt is)

Ik ben geen IER-man, maar vraag me af:
Heeft een trade secret wettelijke bescherming, gezien het een secret is.

Indien een intern persoon dat lekt, zullen repercussies tegen hem mogelijk zijn, maar niet tegen een ander die dat gebruikt. Dat is net de essentie van een geheim.

Je moet je informatie niet kenbaar maken, maar je krijgt in ruil dan ook geen wettelijke bescherming.

Saphira

Legacy Member
waarom is het altijd zo moeilijk om de concentratie te behouden voor die laatste? :sad:

Orchidee

Legacy Member
Ik heb geen zin meer! Maar ik wil en ik zal slagen morgen!

Als ik morgen slaag, heb ik op ene dag bijna evenveel studiepunten verzameld als dat ik vorig jaar op een gans jaar had verzameld. :sop:

Liquigi

Legacy Member
Orchidee_x zei:
...
Als ik morgen slaag, heb ik op ene dag bijna evenveel studiepunten verzameld als dat ik vorig jaar op een gans jaar had verzameld. :sop:

ergens motiveert dieë zin mij

merci :D

nachtje chemie knalle hier, donderdag mijn laatste, stom da ze daar 3 dage voor geve, statica is te lere op 1 dag

Fliblit

Legacy Member
Zo moe! Douche gepakt, wat bewogen, druivesuiker & koffie. Ik moet en ik zal nog mijn cursus afwerken vannacht.

freakykiller

Legacy Member
Nog nixke gedaan, efkes gaan eten voor 2 uur :sop:, swat studiezaal zetn en GAAN

Lorvet

Legacy Member
Utred zei:
Ik heb drugs nodig.
Nog een beetje wachten op Dour Festival. Of wanneer uw plantjes/paddestoelen volgroeid zijn.

Hier eindelijk goed in gang geschoten. Erg trage start, maar nu in sneltreinvaart door de cursus aan het gaan, op dit tempo ben ik echt te vroeg klaar. Chance dat ik in de examens een concentratiestoornis heb waardoor dat toch nooit voorkomt :unsure:

Tsubasa

Legacy Member
Nog 2 hoofdstukken. Mijn gratis Red Bull energy shot (nacht van het examen) opgedronken. Marcheerde wel even, maar dat was echt niet lekker :s. Ne gewone red bull vind ik nog meevallen (ook al gaat iedereen hier zeggen dat da vort is). Daarnet ook al een Nalu geknald. Merci beste buren voor jullie feestje, moet mij hier vol cafeïne gieten :p. Doorheen de dag ook genoeg koffie gedronken.

Cadiuro

Legacy Member
Seizoensfinale van Legend of Korra was episch, heel erg episch :drool:

Helaas, nu ist wachten op seizoen 2 :s

h0pje

Legacy Member
Pfft, nog een paar hoofdstukken herhalen en een tekst lezen. Must... not... procrastinate

Tsubasa zei:
Mijn gratis Red Bull energy shot (nacht van het examen) opgedronken.

Haha, strak plan! Da zit hier ook nog in mijne frigo.

W!mpix

Legacy Member
Originally Posted by tom1
Iemand van de rechten die mij kan uitleggen wat er gebeurt als een trade secret onwettelijk wordt ontdekt? Is dat dan alleen een geldboete met als gevolg dat de trade secret publiekelijk wordt, of kan die trade secret nog terug hersteld worden? (als het dus onwettelijk ontdekt is)

Hoe kan een trade secret (on)wettelijk ontdekt worden? Zeker de term wettelijk misstaat, trade secret is juist buiten de wet om, anders gaat ge naar patentrecht. Uw tweede redenering volg ik ook niet. Hoe kun je nu een trade secret herstellen. Als een secret geen secret meer is kunt het niet terug geheim maken eh. :p Dat is zoals zeggen: "ik zet het recept van coca cola op het internet, en daarna haal ik het er weer af dan is het weer geheim." Trade secret is een risico dat ge neemt, kost minder dan een patent (niks) en het kan in theorie oneindig lang meegaan. Maar als het uitkomt zijt ge geneukt en beperkt in uw mogelijkheden.

Iemand zei:
Ik ben geen IER-man, maar vraag me af:
Heeft een trade secret wettelijke bescherming, gezien het een secret is.

Indien een intern persoon dat lekt, zullen repercussies tegen hem mogelijk zijn, maar niet tegen een ander die dat gebruikt. Dat is net de essentie van een geheim.

Je moet je informatie niet kenbaar maken, maar je krijgt in ruil dan ook geen wettelijke bescherming.

Yup!

tom1

Legacy Member
Iemand zei:
Ik ben geen IER-man, maar vraag me af:
Heeft een trade secret wettelijke bescherming, gezien het een secret is.

Indien een intern persoon dat lekt, zullen repercussies tegen hem mogelijk zijn, maar niet tegen een ander die dat gebruikt. Dat is net de essentie van een geheim.

Je moet je informatie niet kenbaar maken, maar je krijgt in ruil dan ook geen wettelijke bescherming.

Er staat gewoon in mijn cursus dat het beschermd wordt onder "business law" :p. Vroeg mij dus af hoe je dat kan beschermen (buiten die eenmalige boete voor de boosdoener die het lekt).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan