Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Nas

Legacy Member
Utred zei:
Awelja da zou logisch zijn.
Kwil nu echt wel weten wie het is eigenlijk.
Ok, ze is wel van West-Vlaanderen. Maar ik heb ook familie die woont in Antwerpen, dusja :s:s

Ge kunt niet altijd krijgen wat je wilt, konijn.

Utred

Legacy Member
Homo. Kzal es op facebook vragen wie er Nas kent:p
Waarschijnlijk ken ik ze nie eens. Ik ken maar een stuk of 3 westvlamingen bij naam.

Nas

Legacy Member
Ge hebt gelijk, maar:
1. Hij kent haar niet eens
2. Ze is al bezet
3. Het gaat over mijn familie e. Ik wil Kerstmis niet vieren met Utred aan mijn tafel.

:s:s:s

coldplayke

Legacy Member
GemaneDude zei:
Ik blijf het toch vreemd vinden dat we voor Spaans een hele pagina met scheldwoorden en vloeken moeten vanbuiten kennen. x)

Bij Duits was er een hoofdstuk voor drugs

Vincort

Legacy Member
Bv. verkoop brommer tss. 2 studenten
(500 eur)
 A vraagt betaling ; B beweert betaald te
hebben
 Wie bewijst wat en hoe?
 Verkoop brommer tussen twee handelaars
 Verkoop brommer tussen handelaar en
niet handelaar

Iemand die hier de verschillen me kan zeggen? Ons handboek praat veel over de bewijswaarde, maar de bewijslast daarentegen...

joshetei

Legacy Member
Juist officieel in verlof gegaan :woohoo: ein-de-lijk, een examenperiode daar kan ik nog mee leven, maar nu is er nog 2 maand hard thesiswerk aan voorafgegaan dus kan wel eens wat vakantie gebruiken :)

Kysr

Legacy Member
Vincort zei:
Iemand die hier de verschillen me kan zeggen? Ons handboek praat veel over de bewijswaarde, maar de bewijslast daarentegen...

Actori incumbit probatio, de eiser draagt de bewijslast.

Nunak

Legacy Member
joshetei zei:
Juist officieel in verlof gegaan :woohoo: ein-de-lijk, een examenperiode daar kan ik nog mee leven, maar nu is er nog 2 maand hard thesiswerk aan voorafgegaan dus kan wel eens wat vakantie gebruiken :)

gtfo²

Balsaus

Legacy Member
Vincort zei:
Iemand die hier de verschillen me kan zeggen? Ons handboek praat veel over de bewijswaarde, maar de bewijslast daarentegen...

bij een waarde hoger dan 375 moet er een onderhandse akte of authentieke akte bij overeenkomst zijn? Dus met die akte kunt ge dat bewijzen. En als het tussen 2 handelaren is kan de eiser ook bewijzen via koopmansboek (boekhouding) , (boekhouding is geen bewijs tegen iemand die niet handelaar is).

Ben niet zeker , of als er een akte is geldt er in elk geval enkel de akte als bewijs?

Vind het eigenlijk verwarrend wanneer ge wat als bewijs moogt gebruiken.

Plutus

Legacy Member
joshetei zei:
Juist officieel in verlof gegaan :woohoo: ein-de-lijk, een examenperiode daar kan ik nog mee leven, maar nu is er nog 2 maand hard thesiswerk aan voorafgegaan dus kan wel eens wat vakantie gebruiken :)
Zot he :p ga morgenavond ook wreed op mijn gemak zitten. Momenteel nog wat parlementaire vragen aan het bekijken..

Vincort

Legacy Member
Balsaus zei:
bij een waarde hoger dan 375 moet er een onderhandse akte of authentieke akte bij overeenkomst zijn? Dus met die akte kunt ge dat bewijzen. En als het tussen 2 handelaren is kan de eiser ook bewijzen via koopmansboek (boekhouding) , (boekhouding is geen bewijs tegen iemand die niet handelaar is).

Ben niet zeker , of als er een akte is geldt er in elk geval enkel de akte als bewijs?

In het handelsrecht heerst er een vrije bewijswaarde, dus getuigenissen krijgen hier idd wel een belangrijkere functie. Tussen 2 studenten zal er zoiezo een een geschreven bewijs moeten zijn.

De eiser is hier gewoon de schuldeiser?

thommich

Legacy Member
Ik ben het BEEEEEEEUUUUUUUUUUUUUUUU. Man man, al de hele dag bezig met Werchter-voorbereidingen enzo te maken. (Afspreken met maten/nadenken wat ik moet meedoen...). Mag nu echt morgen niet buizen, dat zo echt dom zijn voor zo'n simpel vak.

Nog maar eens door de notities gaan dan maar... :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan