Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
joshetei zei:Morgen gedaan met examens en vanaf overmorgen goed weer![]()
coldplayke zei:Vandaag nog de helft van het 2de deel en 15 blz transcripties leren.
Die Transcripties komen echt mijn strot uit
Mensen van t&l die die cursus nog hebben:
op p. 26 van die lijst staat bij 'job' een kweetniehoe rare transcriptie. (in onze letters iets van een 'djoowb') en daar staat geen vertaling bij, wat normaal betekent dat het ook in het Nederlands 'job' is.
Nu heb ik dat al altijd heel anders uitgesproken, ik heb al in 3 woorden en 2 online woordenboeken gezocht, en daar staat altijd mijn uitspraak.
Ik word gek![]()
edraket zei:Wijven die west-vlaams spreken zijn zo vies![]()




edraket zei:Wa ejje nog?

J.F. zei:Focus niet te veel op die transcripties, die vraagt 10 woordjes daaruit uit heel die 60 pagina's, 't is gewoon echt de moeite niet om daar zoveel tijd in te steken. En waarschijnlijk gaat ge dat deels zo kunnen. Ik had dat vorig jaar door het jaar gedaan en tijdens de blok niet meer vast gehad.

edraket zei:Wa ejje nog?

Wijven die west-vlaams spreken zijn zo vies
Het rare aan West-Vlamingen vind ik vooral dat die precies niet kunnen fluisteren, alsof die dat nooit geleerd hebben. 2 jaar geleden was onze prof van landmeten het gebabbel in de klas wat beu, hij stapt naar ne student en zegt 'fluister toch eens als ge iets tegen elkaar wilt zeggen', en die kon dat dus echt niet 
coldplayke zei:Ik doe dat toch liever grondig, het gaat wel maar op 2 punten maar... dat kan voor mij het verschil tussen buizen en slagen zijn
(En het zijn 47 pagina's)

Achteraf gaat ge het u nog beklagend dat ge daar zoveel tijd in hebt gestoken 
J.F. zei:Goh ja, moet gij weten.
Maar imo steekt ge die tijd dan beter in andere dingen om die 2 punten te halen. En ge gaat daar nooit 0/2 op halen trust me.Achteraf gaat ge het u nog beklagend dat ge daar zoveel tijd in hebt gestoken
![]()

J.F. zei:Moh, dat weet ge niet eh, gewoon uw best doenals ge het zo grondig leert als u valt het echt meeeeee

joshetei zei:Het rare aan West-Vlamingen vind ik vooral dat die precies niet kunnen fluisteren, alsof die dat nooit geleerd hebben. 2 jaar geleden was onze prof van landmeten het gebabbel in de klas wat beu, hij stapt naar ne student en zegt 'fluister toch eens als ge iets tegen elkaar wilt zeggen', en die kon dat dus echt niet![]()

Utred zei:Zou je dat laatste woord echt zo lang uitspreken? Dat klinkt toch vreemd?
![]()
Heb daar geen probleem mee. Ik praat juist te stil, ik kan niet luid praten of roepen, dan moet ik m'n stem forceren en dat doet pijn of mijn stem slaat over.joshetei zei:Het rare aan West-Vlamingen vind ik vooral dat die precies niet kunnen fluisteren, alsof die dat nooit geleerd hebben. 2 jaar geleden was onze prof van landmeten het gebabbel in de klas wat beu, hij stapt naar ne student en zegt 'fluister toch eens als ge iets tegen elkaar wilt zeggen', en die kon dat dus echt niet![]()