Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

J.F.

Legacy Member
coldplayke zei:
Vandaag nog de helft van het 2de deel en 15 blz transcripties leren.
Die Transcripties komen echt mijn strot uit :angry:
Mensen van t&l die die cursus nog hebben:

op p. 26 van die lijst staat bij 'job' een kweetniehoe rare transcriptie. (in onze letters iets van een 'djoowb') en daar staat geen vertaling bij, wat normaal betekent dat het ook in het Nederlands 'job' is.
Nu heb ik dat al altijd heel anders uitgesproken, ik heb al in 3 woorden en 2 online woordenboeken gezocht, en daar staat altijd mijn uitspraak.

Ik word gek :crazy:

Focus niet te veel op die transcripties, die vraagt 10 woordjes daaruit uit heel die 60 pagina's, 't is gewoon echt de moeite niet om daar zoveel tijd in te steken. En waarschijnlijk gaat ge dat deels zo kunnen. Ik had dat vorig jaar door het jaar gedaan en tijdens de blok niet meer vast gehad.

thommich

Legacy Member
edraket zei:

Hij heeft baggeren als'k me ni vergis.

Restauratie & Renovatie valt goe mee. Oud-examenvragen zien er ook goed te doen uit.
Dat is niet goed voor mn motivatie om nog veel te leren :s

coldplayke

Legacy Member
J.F. zei:
Focus niet te veel op die transcripties, die vraagt 10 woordjes daaruit uit heel die 60 pagina's, 't is gewoon echt de moeite niet om daar zoveel tijd in te steken. En waarschijnlijk gaat ge dat deels zo kunnen. Ik had dat vorig jaar door het jaar gedaan en tijdens de blok niet meer vast gehad.

Ik doe dat toch liever grondig, het gaat wel maar op 2 punten maar... dat kan voor mij het verschil tussen buizen en slagen zijn :p
(En het zijn 47 pagina's)

joshetei

Legacy Member
edraket zei:

Baggeren. Nog ne redelijke pak slides maar toch n stuk minder dan waterbouw. En al die oefeningen over baggerproducties waren zowat het onderwerp van m'n thesis, kga dus vandaag nog wat tijd overhebben om de vakantie al in te zetten :woohoo:

Wijven die west-vlaams spreken zijn zo vies

Ik kan er wel nog tegen maar tis wel nen afknapper als ge al n tijdje naar één zit te kijken die ge wel nog snel vindt, en dan begint die ineens zo boertig westvlaams te praten...Thangt er vanaf vanwaar ze zijn, die buurten van Poperinge vind ik het 'vuilst' klinken :p Het rare aan West-Vlamingen vind ik vooral dat die precies niet kunnen fluisteren, alsof die dat nooit geleerd hebben. 2 jaar geleden was onze prof van landmeten het gebabbel in de klas wat beu, hij stapt naar ne student en zegt 'fluister toch eens als ge iets tegen elkaar wilt zeggen', en die kon dat dus echt niet :p

J.F.

Legacy Member
coldplayke zei:
Ik doe dat toch liever grondig, het gaat wel maar op 2 punten maar... dat kan voor mij het verschil tussen buizen en slagen zijn :p
(En het zijn 47 pagina's)

Goh ja, moet gij weten. :p
Maar imo steekt ge die tijd dan beter in andere dingen om die 2 punten te halen. En ge gaat daar nooit 0/2 op halen trust me. ;) Achteraf gaat ge het u nog beklagend dat ge daar zoveel tijd in hebt gestoken :D

coldplayke

Legacy Member
J.F. zei:
Goh ja, moet gij weten. :p
Maar imo steekt ge die tijd dan beter in andere dingen om die 2 punten te halen. En ge gaat daar nooit 0/2 op halen trust me. ;) Achteraf gaat ge het u nog beklagend dat ge daar zoveel tijd in hebt gestoken :D

Ik ben toch redelijk zeker dat ik op dat examen ga buizen, ook al hebben jullie gezegd dat het makkelijk was :unsure:
Taalkunde is gewoon niet mijn sterkste kant

J.F.

Legacy Member
Moh, dat weet ge niet eh, gewoon uw best doen :) als ge het zo grondig leert als u valt het echt meeeeee

Utred

Legacy Member
J.F. zei:
Moh, dat weet ge niet eh, gewoon uw best doen :) als ge het zo grondig leert als u valt het echt meeeeee

Zou je dat laatste woord echt zo lang uitspreken? Dat klinkt toch vreemd?
:unsure:

Racing_Genk

Legacy Member
Nog vijf dagen! Ben beginnen aftellen toen het nog 17 dagen waren dus we zijn er bijna :p

Tsubasa

Legacy Member
coldplayke, zijt gij zo eentje dat "gaat buizen" en dan 16 heeft? Want gij leert alles toch precies deftig?

Hier deftige voormiddag gehad. Maar echt nog belachelijk veel herhaalwerk te gaan. En de zin is altijd over na de middag...

h0pje

Legacy Member
joshetei zei:
Het rare aan West-Vlamingen vind ik vooral dat die precies niet kunnen fluisteren, alsof die dat nooit geleerd hebben. 2 jaar geleden was onze prof van landmeten het gebabbel in de klas wat beu, hij stapt naar ne student en zegt 'fluister toch eens als ge iets tegen elkaar wilt zeggen', en die kon dat dus echt niet :p

JA IK WEET OOK NIET HOE DAT KOMT, IK PRAAT NOCHTANS ALTIJD STIL ZU :s

J.F.

Legacy Member
Utred zei:
Zou je dat laatste woord echt zo lang uitspreken? Dat klinkt toch vreemd?
:unsure:

Ik ben van Limburg, wa denkte?

Wat studeer jij eigenlijk, audiologische wetenschappen ofzo? En daarvoor T&L? Valt dat dan mee met die wetenschappen?

glashelder

Legacy Member
joshetei zei:
Het rare aan West-Vlamingen vind ik vooral dat die precies niet kunnen fluisteren, alsof die dat nooit geleerd hebben. 2 jaar geleden was onze prof van landmeten het gebabbel in de klas wat beu, hij stapt naar ne student en zegt 'fluister toch eens als ge iets tegen elkaar wilt zeggen', en die kon dat dus echt niet :p
Heb daar geen probleem mee. Ik praat juist te stil, ik kan niet luid praten of roepen, dan moet ik m'n stem forceren en dat doet pijn of mijn stem slaat over.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan