Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

coldplayke

Legacy Member
Vandaag nog de helft van het 2de deel en 15 blz transcripties leren.
Die Transcripties komen echt mijn strot uit :angry:
Mensen van t&l die die cursus nog hebben:

op p. 26 van die lijst staat bij 'job' een kweetniehoe rare transcriptie. (in onze letters iets van een 'djoowb') en daar staat geen vertaling bij, wat normaal betekent dat het ook in het Nederlands 'job' is.
Nu heb ik dat al altijd heel anders uitgesproken, ik heb al in 3 woorden en 2 online woordenboeken gezocht, en daar staat altijd mijn uitspraak.

Ik word gek :crazy:

boogje

Legacy Member
20 pagina's doen, essayvraag schrijven voor het examen en dan de eerste helft van de cursus herhalen. :sleep: Laatste dag, alles geven.

Succes iedereen!

Tsubasa

Legacy Member
Laatste dag! 0 zin! Vrij moe dankzij feestje van de buren. Duurde toch even tegen dat ik in slaap viel. Muziek was "nog te doen" (:lol:), maar die kuthonden die ze per se buiten moesten laten. Die hielden maar niet op met blaffen.

joshetei

Legacy Member
Laatste dag, proberen van niet teveel te slacken...Want vanaf de moment dat ik zeg 'ik stop ermee' ist vakantie natuurlijk :p

Orchidee

Legacy Member
Nog veel werk, nog 30 u tot het examen. En eigenlijk heb ik zin om gans de nacht door te blokken, als ik er dan door zou zijn, maar ik vrees dat ik dan morgenavond niets meer waard zal zijn. En dat mag niet gebeuren. :p

freakykiller

Legacy Member
10 uur geleerd :crazy:, al waren de eerste 4 niet zo vet. Was weg van pc maar 't was saai en ik ging maar traag vooruit en nog wa gebabbeld met mensen in studiezaal

Ik geef Flibit geen gelijk, da's echt basic :p

Plutus

Legacy Member
coldplayke zei:
Vandaag nog de helft van het 2de deel en 15 blz transcripties leren.
Die Transcripties komen echt mijn strot uit :angry:
Mensen van t&l die die cursus nog hebben:

op p. 26 van die lijst staat bij 'job' een kweetniehoe rare transcriptie. (in onze letters iets van een 'djoowb') en daar staat geen vertaling bij, wat normaal betekent dat het ook in het Nederlands 'job' is.
Nu heb ik dat al altijd heel anders uitgesproken, ik heb al in 3 woorden en 2 online woordenboeken gezocht, en daar staat altijd mijn uitspraak.

Ik word gek :crazy:
Ge wordt toch zot van u met zo'n dingen bezig te houden? :p

Utred

Legacy Member
We moeten een taak maken. De helft van die taak is gewoon reeksen van woorden geven.

11. Vocalen die ik zelf moeilijk vind: 5 vocalen (zowel lang als kort) 10 woorden elk.
12. 10 woorden met huig-R
13. 10 woorden met tongpunt-R
14. 10 woorden gemengde R-en

Dat zijn dus 2 reeksen van 10 woorden met een r, en 10 die beginnen en eindigen met een r. Dat is de oefening. 10 woorden opschrijven. Dat is een taak waar ik mijn tijd moet insteken. We moeten een aparte reeks maken voor de huig-r en de tongpunt-r.
Dit is het achterlijkste dat ik ooit al heb gezien. Walgelijk gewoon. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij hoe mensen zo ongelooflijk idioot kunnen zijn.

Tsubasa

Legacy Member
2u, hoofdstuk van dikke 30 pagina's herhaald. Nope, te traag... Nog 150 pagina's te herhalen waaronder moeilijkere stukken als net.

Dinsdagland

Legacy Member
Dat is nu al de tweede morgen op rij dat ik blijkbaar mijn wekker afzet ipv te snoozen. (wel goed geslapen)

Utred

Legacy Member
Dit is ook een deel van de oefening

Ademhaling

Fffffford
Fffffffan
Ffffffolk
Sssssom
Sssssaab

Vvvvvoet
Vvvvvvalk
Vvvvvvijg
Zzzzzzak
Zzzzzzout

Zzzzzombie
Ssssslalom
Fffffortis
Vvvvvvvolvo
Zzzzzumba

Zambia is een tof land.
Citroën is populair.
Sartre had lang haar.
Filters houden vissen proper.
Voetbal zorgt voor overlast.

Lipoefeningen

Prot imiteren
Eendengezicht maken
Oude mensengezicht maken

Tongoefeningen

Tong naar links en rechts kantelen
Neus proberen aanraken
Kin proberen aanraken

Groot mechanisme

postkantoorafgevaardigde
grootschalige presidentsinhuldiging
megalomaan veehoudersbedrijf

Klein mechanisme

postkoetspoetser
bamboebinderbijl
zeven zaventemse zotten

Utred

Legacy Member
Moest ik volgend jaar nog zo'n vak hebben was ik al weg.
Ik moet hier echt door zijn of ik ga flippen.

Cadiuro

Legacy Member
Ik zent hier stevig aant verpesten momenteel. De namiddag zal toch een pak beter mogen worden, want deze voormiddag wast gene vette... En dat voor een van mijn grootste vakken...

coldplayke

Legacy Member
Manu zei:
Ge wordt toch zot van u met zo'n dingen bezig te houden? :p

Ik vind dat wel interessant :p
Alleen is er soms echt maar een miniem verschil tussen Britse en Amerikaanse uitspraak (een doffe i inplaats van een doffe e bijvoorbeeld in een lang woord), en als ge zo een stuk of 900 woorden moet kunnen transcriberen begint ge dat wel door elkaar te slaan :crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan