Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

Racing_Genk

Legacy Member
Da moet gij zeggen als ik zie wa voor comments gij hier soms op 9lives plaatst :)

grotere snob en nerd als u nog nooit gezien

edit: En om uw idiote redenering en maatstaf van het 'nerd zijn' even over te nemen: ik wil het percentage lessen dat gij bijwoont wel eens vergelijken met hetgene wat ik bijwoon, we zullen snel weten wie hier de nerd is ;)

josilirios

Legacy Member
tommie314 zei:
'k wou dak het was, veel verder dan 'volgende semester ga ek het volledig anders aanpakken' kom ik helaas niet :p tja, it's ment to be zeker :p

Matt.

Legacy Member
Geen ruzie maken lieve kindjes. Hou de discussie tenminste volwassen. Name calling is voor losers.

Niets mis met nu al aan 't werk zijn toch. De een heeft al meer werk dan de ander, of moet meer studeren dan de ander om geslaagd te zijn, etc...

Plutus

Legacy Member
Mwa, iPad blijft voor mij momenteel toch de beste tablet op de markt hoor, haal de 3 binnenkort waarschijnlijk in huis. iPhone ligt anders, ik ben er immens tevreden mee maar het zou vrij dom zijn om te beweren dat niets deze kan evenaren :p

Macs is anders.. Wou lange tijd een iMac kopen maar mijn pc werkt nog perfect, en zelfs mocht deze de geest geven kan ik eigenlijk perfect alles met de macbook. Op gebied van laptops zweer ik bij Apple, desktop ben ik totaal niet overtuigd.

glashelder

Legacy Member
Matt. zei:
Niets mis met nu al aan 't werk zijn toch. De een heeft al meer werk dan de ander, of moet meer studeren dan de ander om geslaagd te zijn, etc...
Wel ja, de ene werkt efficiënt en de ander niet hé :unsure: :p

Nee, in een richting zoals die van coldplayke kan ik wel snappen dat het belangrijk is om dat allemaal bij te houden. En zoals Racing_Genk zegt, waarom uitstellen als het op zich nu ook kan. Ik moet ook 4 teksten lezen tegen donderdag en ik heb dat vandaag al gedaan. Ik kan dat ook woensdagavond op het laatste moment doen, maar nu ben ik 4 dagen thuis en heb ik alle tijd, woensdag ben ik thuis om 19 uur.

Like I said, efficiëntie :tongue:

Vandaag zelfs al een (inleidend) hoofdstukje samengevat :unsure: Liever door 't jaar wat op mijn gemak werken en af en toe 2 of 3 uur vrije tijd inleveren dan de laatste 2-3 weken voor de examens 12 uur per dag bezig moeten zijn omdat ik mijn cursussen nog niet heb opengedaan :p

Joeshoe

Legacy Member
Wij hebben hier ook een macbook in huis en ik ben er alvast geen fan van. Deftig materiaal, daar niet van, maar het OS is veel te kinderachtig naar mijn zin. Op een laptop werkt het wel goed, maar tegenwoordig moet Windows 7 toch ook niet onder doen vind ik.

Ieder zijn ding hé, maar in mijn klas zitten er zo'n paar verschrikkelijk stereotype mensen die constant zitten te stoefen met hun macbook en hoe goed het wel niet is, dáár krijg ik het van op mijn zenuwen. Het grappige is dat ge die dan 90% van de tijd in bootcamp bezig ziet omdat hun software niet werkt op iOS. Logic. Alsof er op gebied van hardware geen alternatieven zijn.

TheRedDevils

Legacy Member
Cadiuro zei:
Grootste voordeel van Windows blijft het gamen en de prijs he.

En begin ni da ge tegenwoordig op Mac kunt gamen: Nee, dat kan je niet. Ongeveer 65% van mijn games-library zou onbruikbaar worden op Mac vanwege een zeer grote concentratie oudere (maar zeker niet mindere)- of indiegames

Bootcamp hé. Heb daar Skyrim op gespeeld en werkte supervlot, zelfde met fm :p
Dus geen probleem om games te spelen.


Daarnet trouwens de (windows) laptop van mijn zus moeten herstellen. Er zat een kwaadaardig virus op en twas niet simpel om dat weg te krijgen!
Met mijn mac heb ik nog nooit problemen gehad dus ik zal zeker ook geen windows meer kopen. Nooit meer blue screen etc... :D

Het switchen van bureaublad vind ik zalig :love: Multi-touch werkt echt super.

josilirios

Legacy Member
TheRedDevils zei:
Daarnet trouwens de (windows) laptop van mijn zus moeten herstellen. Er zat een kwaadaardig virus op en twas niet simpel om dat weg te krijgen!
blijft volgens mij een grotere reden dat het foutloopt met een computer dan het besturingssysteem, alleen al als ik de toolbars bekijk van mijn zussen hun laptops... Blij dat ik op een dag heb gezegd da ze hun plan maar moeten trekken me al hunnen brol en mezelf ne laptop heb gekocht waar ze moeten afblijven. :p

Racing_Genk

Legacy Member
@tommie: zeg ik ergens dat snob = nerd?

En over dat lessen skippen: blijkbaar is volgens u weinig studeren cool, dus lessen skippen ook als ge consequent zijn in uw mening....

Burrid

Legacy Member
Hangt inderdaad veel af van de persoon die op de computer zit.
Al jaren zit ik zonder virusscanner. Af en toe scan ik eens met freeware, maar die vindt niets. Gewoon letten op wat je downloadt.

boogje

Legacy Member
glashelder zei:
Like I said, efficiëntie :tongue:

Huh? Efficiënte werkers zijn meestal niet diegenen die vanaf week 1 zich doodwerken. Dat zijn meestal mensen die te veel onnodig werk verrichten dat hen niets zal opleveren op het einde van de rit. Ik zie medestudenten die steeds voor staan op de les, nu al honderd pagina's (bij wijze van spreken- enfin, hoop ik-) hebben aangeduid, maar (relatief) slecht scoren op examens omdat ze 1. alles te letterlijk vanbuiten leren 2. ze het triviale niet van het belangrijke kunnen onderscheiden (of ze kunnen dat wel, maar ze nemen de tijd niet omdat ze hersenloos hun cursus opvreten) 3. ze zich te veel focussen op kennis en niet op inzicht en toepassing.

Nu, ik spreek hier niet over deadlines (zoals teksten tegen datum x moeten lezen) of richtingen waar het ontwikkelen van een vaardigheid (zoals een taal) centraal staat. Maar wat betreft 'gewone' cursussen ken ik meer mensen die laat beginnen en wél efficiënt werken dan mensen die nu al druk bezig zijn en ook efficiënt werken. Dat kan misschien geheel toevallig zijn, of misschien niet. :)

Misericordiam

Legacy Member
Ik ben hier zelfs al op een zaterdagavond al iets aan het opzoeken voor een groepswerk!!!!!!!!!!!!!

Cadiuro

Legacy Member
TheRedDevils zei:
Bootcamp hé. Heb daar Skyrim op gespeeld en werkte supervlot, zelfde met fm :p
Dus geen probleem om games te spelen.


Daarnet trouwens de (windows) laptop van mijn zus moeten herstellen. Er zat een kwaadaardig virus op en twas niet simpel om dat weg te krijgen!
Met mijn mac heb ik nog nooit problemen gehad dus ik zal zeker ook geen windows meer kopen. Nooit meer blue screen etc... :D

Laatste bluescreen die ik gehad heb is al sinds mijn windows 98 geleden, een tijdje dus. En virussen heb ik eigenlijk ook geen last van :p Zijn niet echt argumenten, maar ik krijg ze wel steeds om de oren gekletst.

Ik denk dat het eigenlijk echt een kwestie van persoonlijke voorkeur en gebruik is. Ik gebruik mijn apparaat voornamelijk om te gamen, dus een windows-laptop is de aangewezen keuze. Budget speelt natuurlijk ook een rol. Gewoonte is ook absoluut niet te vergeten - als je altijd met Nokia hebt getypt, typ je aanvankelijk ook veel fouten op een Samsung-gsm hé.

Matt.

Legacy Member
Misericordiam zei:
Ik ben hier zelfs al op een zaterdagavond al iets aan het opzoeken voor een groepswerk!!!!!!!!!!!!!

Strever. :s:s

Ik ga nog de pagina afwerken, dat ik toch 1 pagina getypt heb vandaag. :unsure: Dan nog wat lezen over tewerkstelling. Best triestig voor een zaterdagavond. :p

glashelder

Legacy Member
boogje zei:
Huh? Efficiënte werkers zijn meestal niet diegenen die vanaf week 1 zich doodwerken. Dat zijn meestal mensen die te veel onnodig werk verrichten dat hen niets zal opleveren op het einde van de rit. Ik zie medestudenten die steeds voor staan op de les, nu al honderd pagina's (bij wijze van spreken- enfin, hoop ik-) hebben aangeduid, maar (relatief) slecht scoren op examens omdat ze 1. alles te letterlijk vanbuiten leren 2. ze het triviale niet van het belangrijke kunnen onderscheiden (of ze kunnen dat wel, maar ze nemen de tijd niet omdat ze hersenloos hun cursus opvreten) 3. ze zich te veel focussen op kennis en niet op inzicht en toepassing.

Nu, ik spreek hier niet over deadlines (zoals teksten tegen datum x moeten lezen) of richtingen waar het ontwikkelen van een vaardigheid (zoals een taal) centraal staat. Maar wat betreft 'gewone' cursussen ken ik meer mensen die laat beginnen en wél efficiënt werken dan mensen die nu al druk bezig zijn en ook efficiënt werken. Dat kan misschien geheel toevallig zijn, of misschien niet. :)

Ja, 'k weet het, na ik had gepost bedacht ik mij ook dat je efficiënt ook anders kan opvatten. Voor mij is het bijvoorbeeld efficiënter om tijdens het jaar te werken dan enkel vanaf de blok -- simpelweg omdat ik zo'n lange dagen in de blok niet volhou ;) Uit een dag van 12 uur aan één stuk werken haal ik veel minder dan 12 dagen één uurtje werken, bijvoorbeeld. Ik had het ook niet over doodwerken hoor (dat heb ik vandaag allesbehalve gedaan, 1 uurtje samengevat en 1 uurtje gelezen), maar als ik nu zo elke week één uurtje lees is dat voor mij efficiënter (want ik kan dan volgen in de les, weet waar het over gaat en kan direct die benadering toepassen op de voorbeelden die ik heb gelezen) dan een heel semester geen idee hebben waar het over gaat en 2 weken voor het examen mij eens aan die reader wagen. Dan zit ik in de les voor Piet Snot, want ik kan toch niet volgen.

En dat voorbeeld van efficiëntie sloeg inderdaad op een deadline, in dit geval is het efficiënter om dit nu een aantal dagen op voorhand te doen dan te plannen op een moment (19u 's avonds woensdag, hele dag les gehad, net thuis) waarvan de kans groot is dat ik op dat moment geen zin zal hebben om teksten te gaan lezen over de structuralistische benadering toegepast op zelfmoord :p

josilirios

Legacy Member
Cadiuro zei:
Laatste bluescreen die ik gehad heb is al sinds mijn windows 98 geleden, een tijdje dus. En virussen heb ik eigenlijk ook geen last van :p Zijn niet echt argumenten, maar ik krijg ze wel steeds om de oren gekletst.

windows heeft misschien bluescreens, maar mac heeft geen paint...
Keuze is dan toch rap gemaakt :s
(serieus wat gebruiken jullie als paint vervanger? nog geen goeie vervanger gezocht/vonden :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan