Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
freakykiller zei:8 8 12 12 15 16
Jammer van die éne 8, examen dat ik zelf verkloot heb maar k'maak me geen zorgen zo moeilijk was het niet. Het andere was verwacht (al zijn er verrassend veel mensen toch door, de prof kon waarschijnlijk niet anders en dus beetje spijt dat ik ze niet allemaal gegokt heb)
http://moral-insanity.org/content-pictures/uglier-girls-pictures/02/1297352771842.png
Nenee het is u gegund!
En ook ene die er 12 invulde en een 13/20 heeft. Hij heeft sowieso punten bijgegeven. Ofwel is diejen ene zo'n wijf die zegt dat hij er maar 10 invult maar er eigenlijk 18 wist. :ironic:Iemand zei:Vanaf 18 uur, is 18 uur bij mij.
Ze kunnen zo: 1 januari vanaf 18 uur ook opschrijven, ze zijn dan ook in regel.
Matt. zei:Heb het eens opgezocht en 't is enkel voor de bachelors:
In de vergadering van het bestuurscollege van 17 maart 2011 werd de mededeling door Prof. Van Campenhout over de voortgang in OASIS geagendeerd. Tijdens deze bespreking werd de mogelijkheid besproken om een nieuw systeem van vrijgave van puntenlijsten uit te werken die tegemoet zou komen aan de spanning tussen het zo snel mogelijk vrijgeven van de punten van een bepaald vak en het wachten tot alle cijfers tegelijk kunnen worden vrijgegeven waardoor deze mogelijk te laat worden aangeboden. De voorzitter vroeg het voorstel en de problematiek te bespreken in de onderwijsraad en hierover te berichten aan het bestuurscollege. Dit werd een eerste maal geagendeerd in de onderwijsraad van 7 april 2011 waarbij de leden van de onderwijsraad positief advies gaven om de resultaten op vooraf bepaalde data vrij te geven in plaats van een continue update van de resultaten. De leden gingen eveneens akkoord met de voorgestelde deadlines in art.70 van het OER 2011-2012 nl. 20 februari 2012, 7 juli 2012 en 15 september 2012.
Prof. Van Campenhout licht nu ter zitting van deze onderwijsraad de procedure en mogelijkheden voor het vrijgeven van examencijfers via OASIS toe. Gezien de problemen zich hoofdzakelijk manifesteren bij de vrijgave van examenresultaten van de bachelors na het eerste semester wordt deze vrijgave ter bespreking voorgelegd.
Prof. Van Campenhout schetst in zijn presentatie de huidige implementatie van vrijgavedatum en – uur in OASIS. Als basis geldt de centrale academische kalender die vervolgens op het niveau van de faculteiten kan verfijnd worden. De kalender specificeert de datums ingesteld per faculteit. Om piekbelasting te voorkomen ligt de vrijgave per faculteit gespreid over de dag op vastgelegde uren. Prof. Van Campenhout reflecteert vervolgens over de ervaringen opgedaan in het vorig academiejaar 2010-2011. De resultaten werden ten vroegste op 5 februari vrijgegeven met als uiterste deadline 21 februari. Deze spreiding voorkwam piekmomenten maar had vooral tot doel de studenten zo vroeg mogelijk te informeren om heroriëntering mogelijk te maken. De druppelsgewijze vrijgave van de resultaten werd echter door de studenten als zeer oncomfortabel ervaren en gaf hen een zekere onrust. Prof. Van Campenhout wil hierbij wel opmerken dat een groot deel van de studenten hun UGent-mail niet consulteert, de helft van de studenten bleek in de maand maart het curriculum nog niet ondertekend te hebben.
Prof. Van Campenhout vraagt de leden van de onderwijsraad om een standpunt in te nemen voor de vrijgave van de examenresultaten in het academiejaar 2011-2012. De marge ligt na 4 februari 2012,
einde van de examenperiode, en 20 februari als deadline. Meer bepaald dient de onderwijsraad een standpunt in te nemen of de examencijfers van de bacheloropleidingen al dan niet op dezelfde dag vrijgegeven worden voor alle faculteiten en verder dient men zich uit te spreken over een vroegere vrijgave. Deze zal heroriëntering faciliteren maar ook mogelijks als gevolg hebben dat later beschikbare cijfers druppelsgewijs worden vrijgegeven. Een andere optie is een eerder late vrijgave met eventueel de mogelijkheid tot heroriëntering vóór de vrijgave.
De voorzitter vraagt hoe deze laatste optie concreet uitgevoerd kan worden. Prof. Van Campenhout antwoordt dat bijvoorbeeld FSA’s, onderwijsdirecteurs en andere betrokkenen probleemstudenten kunnen opsporen vóór de publieke vrijgave en ze uitnodigen voor een gesprek. De voorzitter vreest dat dit te veel werklast voor de trajectbegeleiders zou teweeg brengen en een vorm van ongelijkheid zou scheppen.
In de daaropvolgende bespreking blijkt dat waar het aantal heroriënteringen in de faculteit bio- ingenieurswetenschappen afneemt het aantal drop outs in het eerste bachelorjaar blijft stijgen, slechts 30% van de studenten slaagt. Ook wordt het voordeel voor het behoud van leerkrediet bij tijdig heroriënteren aangehaald. Waar een vroege inroostering van de examens van het eerste modeltraject ten koste zou kunnen gaan van de spreiding van de examens, meent Prof. Van Campenhout toch dat aandacht kan worden besteed aan het vroeg inroosteren van de ‘buisvakken’. Prof. Ottoy meent dat het vroeger indienen van de examenresultaten haalbaar is. Hij pleit er voor dit in de week na de laatste examens te leggen. Prof. Van Acker meent dat de deadline zoals vermeld in het onderwijs- en examenreglement richtinggevend blijkt voor examinatoren in die zin dat ze echt wachten tot deze deadline om de examencijfers in te dienen.
Namens de studenten treedt de heer Gertjan Dewaele de stelling van vorige sprekers bij. Hij meent dat één vast moment van vrijgave wenselijk is. Ook in het kader van heroriëntering is een totaalbeeld nodig en verder geeft het aan de studenten de nodige rust. Anderzijds is het wenselijk dit moment zo vroeg mogelijk als haalbaar in te plannen. Hij stelt voor dat de vrijdag van de intersemestriële vakantie als deadline geplaatst zou worden. Dit geeft de examinatoren van laat ingeroosterde examens nog steeds ruimte en voor de studenten komt de informatie nog voor het weekend waarna het tweede semester start.
De heer Van de Poele merkt op dat dit als enig nadeel heeft dat meer interne beroepen zullen ingediend worden nog voor de student feedback heeft gekregen.
Conclusie:
De leden gaan akkoord om in de toekomst de vrijgave van de examencijfers op één vast moment te plaatsen en om de vrijdag van de intersemestriële vakantie als deadline te hanteren voor het vrijgeven van de examencijfers na het eerste semester. Voor dit academiejaar is dit vrijdag 10 februari 2012.
Iemand zei:Bedankt, maar waar staat dat het enkel voor bachelors geldt?
Op de infopage van mijn masteropleiding staat dat de examenresultaten vanaf 18u , vandaag, consulteerbaar zouden zijn.
En rechtenstudenten zouden moeten goed zijn in essenties uit lange teksten halen! 
De druppelsgewijze vrijgave van de resultaten werd echter door de studenten als zeer oncomfortabel ervaren en gaf hen een zekere onrust.

Logisch want het zijn meestal de makkelijke vakke waar ge nie naar to gaat ehDuckwhisperer zei:PO: 13
Bijzondere overeenkomsten: 12
Europees: 10
Arbeids: 8
Geschiedenis: afwezig
Volledig zoals verwacht!
Arbeids gaat wel goed komen als ik naar de feedback ga en geschiedenis komt ook wel snor. Chill.
Fun fact: hoe minder ik naar de les ga, hoe hoger de punten (bijzondere overeenkomsten geen enkele les geweest bv.).
glashelder zei:Serieus? Ik vond dat nog wel tof, het was altijd spannend als je ging kijken![]()

Matt. zei:En dan binnen 20 jaar in de gazet "hooggeschoolden meer kans op hart- en vaatziekten" zeker.![]()

Racing_Genk zei:Logisch want het zijn meestal de makkelijke vakke waar ge nie naar to gaat eh


Faun zei:Masters van faculteit rechten blijkbaar nog steeds geen punten![]()
Matt. zei:Awel, 'k heb 't in 't vet gezet.En rechtenstudenten zouden moeten goed zijn in essenties uit lange teksten halen!
Gezien de problemen zich hoofdzakelijk manifesteren bij de vrijgave van examenresultaten van de bachelors na het eerste semester wordt deze vrijgave ter bespreking voorgelegd.
"de vrijgave van examenresultaten van de bachelors" --> "deze vrijgave wordt ter bespreking voorgelegd" (deze vrijgave, en geen andere, dus die van de bachelors...)
