Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Th1x4nG zei:vorig jaar bank- en financiewezen, dit jaar bedrijfsfinanciering
bazencursussen van the one and only Cynthia Van Hulle
Acco in Leuven
Cursussen zijn wel echt goed, alles staat tot in de puntjes uitgelegd en 't is goe geschreven. Als ge echt basiskennis nodig hebt, kan ik het u alleen maar aanraden.

Th1x4nG zei:kheb nu deel 3 en 4 gekocht dees jaar en nog geen enkele keer opengedaan. Dinsdag hebben wij examen en ga da ook ni moeten opendoen, we moeten enkel ons nota's kennen. Wa een geldverkwisting eigenlijk.
lantaarnpaal zei:enkel nota's ofwa?
fuck da, kheb die boekskes ook nog ni opengehad
Presentatie gaat ook al zo'n catastrofe worden... Al is m'n Frans nog ni zo erg als da van sommigen.Fliblit zei:Discrete Wiskunde, wat moet ik me daar bij voorstellen?
freakykiller zei:Ehm niet zo simpel uit te leggen. Het zijn allemaal verschillende onderwerpen maar meestal gaat het over 'wiskundige structuren', in het middelbaar zie je vooral analyse en alles hangt daar aan elkaar of heeft te maken met elkaar, in discrete vaak niet. Discrete wiskunde bevat bijvoorbeeld modulorekenen (dat is dan vb 'modulo 5 rekenen' dan is 3+2 = 5=0 en bestaan enkel 0 1 2 3 4 en als je daarboven gaat moet je het rijtje weer opnieuw aflopen dus 3+3 = 6= 1), dan bijvoorbeeld dit toegepast op veeltermfuncties. Dus je rekent eigenlijk anders dan zoals je geleerd hebt in het middelbaar en is dus een andere wiskundige structuur met andere eigenschappen. Of ze gaan werken met een nieuwe operator (naast + - * /) en dan kijken welke structuur dat dit is. Dan heb je ook graaftheorie enzo.
Je zou denken dat het nogal nutteloos is maar het heeft veel nut in zowat alles met computers: algoritmes, cryptografie/coderingstheorie, modelleren etc.

freakykiller zei:Discrete wiskunde bevat bijvoorbeeld modulorekenen (dat is dan vb 'modulo 5 rekenen' dan is 3+2 = 5=0 en bestaan enkel 0 1 2 3 4 en als je daarboven gaat moet je het rijtje weer opnieuw aflopen dus 3+3 = 6= 1)

glashelder zei:Haha, ik heb wel eens gehoord dat ze dit leren aan de leerkrachten die opgeleid worden voor lager onderwijs in Nederland (de pabo, dus). Dit om ze te laten inzien (en weer herinneren aan) hoe moeilijk het is om te leren rekenen als je een kind bent, alsof het iets volledig nieuws is. Dit uiteraard gewoon wat jij zegt, zo'n sommetjes, geen veeltermfuncties of zo. Allez, 't is nog ietsje ingewikkelder, acht is okt en ze hebben ook nog zoiets als blok en bord en weet ik veel wat, en ze hebben er een heel raar verhaal rond gebrouwd ("het land van Okt"). Maar het deed mij daaraan denken![]()
. Maar in discrete wiskunde doet men dat 'algemeen' en dus abstractTh1x4nG zei:Ja toch, hoofdstuk 3 en 4 uit de nota's? Khad wel maar 14/20 op schrijven en 14,5/30 op woordenschat vorige keer... misschien deze keer rapper aan beginnen dan 2 uur voor het examen. Maar kan al rieken dat het weer ni anders zal zijn.Presentatie gaat ook al zo'n catastrofe worden... Al is m'n Frans nog ni zo erg als da van sommigen.
