Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

insomnia

Legacy Member
't is goed geweest voor vandaag. Hopelijk lukt het morgen wat, sterkte aan de nacht- en ochtendshift.

Nunak

Legacy Member
Code:
data Tree a  =  Nil | Node a (Tree a) (Tree a)

sl :: Show a => Tree a -> [String]
sl t = go "" "" t
  where go _ _ Nil = []
        go h sh (Node v ta Nil) =
          (h ++ show v) : (map (sh ++) $ go "`-- " "    " ta)
        go h sh (Node v ta tb) =
          (h ++ show v) :
          (map (sh ++) $ go "|-- " "|   " ta ++ go "`-- " "    " tb)

instance Show a => Show (Tree a) where
  show t = concat $ intersperse "\n" $ sl t

Lekker duidelijk toch?

Matt.

Legacy Member
Succes Iemand en co!
Nog proberen tot 3h studeren, weet echt niet wat ik van dat examen moet verwachten. Slides zijn echt niet duidelijk en op minerva/facebook is iedereen precies ook totally confused, mensen van vorig jaar zeiden dat het niet zo moeilijk was...

Snowyflake

Legacy Member
ik stop ermee voor vandaag, mijn persoonlijk record allertijde gehaald ... Heb blijkbaar nu op 2 dagen meer gewerkt aan wiskunde dan tijdens de blok op 4 dagen (qua tijd en hoeveelheid) ... Khad er mss wat meer aan moeten werken in de blok maja we hopen op het beste .. Op de examens van vorige jaren haal ik 13-14 dus tzal van de vragen afhangen. Slaapwel en succes aan al wie ook nog examen heeft morgen.

Misericordiam

Legacy Member
Weet er iemand of er iets is dat je kan doen tegen een centrale antwoordtendens van respondenten op vragenlijsten?

Aan allen die examens hebben: good luck offcourse.

Matt.

Legacy Member
Ik zou liever on course blijven, dankjewel! :unsure:
Laatste 100-tal slides en dan nog artikels beuh.

glashelder

Legacy Member
Misericordiam zei:
Weet er iemand of er iets is dat je kan doen tegen een centrale antwoordtendens van respondenten op vragenlijsten?
Wat bedoel je met centraal, dat ze altijd de middenste optie kiezen? Dat is redelijk logisch voor veel respondenten. Ze denken dat de antwoorden normaal verdeeld zijn en de middenste optie normaal is en de andere meer extremer. Gewoon geen middenste optie aanbieden, dan zijn ze verplicht om te kiezen in een bepaalde richting.

Helemaal eens - eens - niet mee eens - helemaal niet mee eens

Enkel bij bijvoorbeeld kennisvragen zou je de optie van geen mening of neutraal mogen geven, omdat mensen geen mening kunnen geven over iets dat ze niet kennen en een verplichting zou een vertekening geven.

Misericordiam

Legacy Member
glashelder zei:
Wat bedoel je met centraal, dat ze altijd de middenste optie kiezen? Dat is redelijk logisch voor veel respondenten. Ze denken dat de antwoorden normaal verdeeld zijn en de middenste optie normaal is en de andere meer extremer. Gewoon geen middenste optie aanbieden, dan zijn ze verplicht om te kiezen in een bepaalde richting.

Helemaal eens - eens - niet mee eens - helemaal niet mee eens

Enkel bij bijvoorbeeld kennisvragen zou je de optie van geen mening of neutraal mogen geven, omdat mensen geen mening kunnen geven over iets dat ze niet kennen en een verplichting zou een vertekening geven.

Ik was eigenlijk op een antwoord van jou aan het rekenen. Gracias en reppers natuurlijk :hug:

Insanitarium

Legacy Member
glashelder zei:
Wat bedoel je met centraal, dat ze altijd de middenste optie kiezen? Dat is redelijk logisch voor veel respondenten. Ze denken dat de antwoorden normaal verdeeld zijn en de middenste optie normaal is en de andere meer extremer. Gewoon geen middenste optie aanbieden, dan zijn ze verplicht om te kiezen in een bepaalde richting.

Helemaal eens - eens - niet mee eens - helemaal niet mee eens

Enkel bij bijvoorbeeld kennisvragen zou je de optie van geen mening of neutraal mogen geven, omdat mensen geen mening kunnen geven over iets dat ze niet kennen en een verplichting zou een vertekening geven.

Methodologie-nostalgie. Ahhhh :')

Een vreselijk gevoel.

glashelder

Legacy Member
Ik vond het wel stoer dat ik dat allemaal nog wist :p

Voordeel van het twee keer te blokken zeker :unsure:

Insanitarium

Legacy Member
glashelder zei:
Ik vond het wel stoer dat ik dat allemaal nog wist :p

Voordeel van het twee keer te blokken zeker :unsure:

:P

Ik weet nog dat het één van de 13 richtlijnen/aanraders voor het opstellen van een survey was dat ik voor het kwantitatieve deel voor Methodologie II heb moeten leren.

Wel best kut, een herexamen hebben van methodologie :(
Dat zijn nu echt eens de saaiste vakken ooit. Broodnodig in sociaal-wetenschappelijke richtingen, dat wel.

Ik denk dat dat zowat de nuttigste vakken waren in mijn opleiding (criminologie).

Joeshoe

Legacy Member
Goed dat het examen morgen pas om 13:45u is, anders was ik al direct zo goed als KO voor de rest van de week na een verschrikkelijk ontregelt slaappatroon tijdens den blok. :p
Nog een uurke herhalen, serietje zien en morgenvroeg nog wat herhalen.

glashelder

Legacy Member
Insanitarium zei:
:P

Ik weet nog dat het één van de 13 richtlijnen/aanraders voor het opstellen van een survey was dat ik voor het kwantitatieve deel voor Methodologie II heb moeten leren.

Wel best kut, een herexamen hebben van methodologie :(
Dat zijn nu echt eens de saaiste vakken ooit. Broodnodig in sociaal-wetenschappelijke richtingen, dat wel.

Ik denk dat dat zowat de nuttigste vakken waren in mijn opleiding (criminologie).

Ik vond het echt supersaai en nog saaier om te leren. Ik had net een 9 in eerste zit. Irritante giscorrectie.

Maar broodnodig, idd. Dit semester moesten we een onderzoeksplan opstellen voor het werkcollege... Dat is gewoon methodologie in de praktijk en dat kwam echt super van pas, met theoretisch en conceptueel model en zo. Volgend semester moeten we een effectieve vragenlijst opstellen voor dat onderzoeksplan, dus ja, ik ben wel blij dat ik dat vak gehad heb op zich. In ons jaar zitten 30 schakelstudenten en daarmee moesten we dat onderzoeksplan opstellen, dus eigenlijk moesten we eerst de halve cursus methodologie aan hen uitleggen... (Het is de eerste keer dat er zoveel schakels zitten.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan