Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
glashelder zei:Ik vond het echt supersaai en nog saaier om te leren. Ik had net een 9 in eerste zit. Irritante giscorrectie.
Maar broodnodig, idd. Dit semester moesten we een onderzoeksplan opstellen voor het werkcollege... Dat is gewoon methodologie in de praktijk en dat kwam echt super van pas, met theoretisch en conceptueel model en zo. Volgend semester moeten we een effectieve vragenlijst opstellen voor dat onderzoeksplan, dus ja, ik ben wel blij dat ik dat vak gehad heb op zich. In ons jaar zitten 30 schakelstudenten en daarmee moesten we dat onderzoeksplan opstellen, dus eigenlijk moesten we eerst de halve cursus methodologie aan hen uitleggen... (Het is de eerste keer dat er zoveel schakels zitten.)


Th1x4nG zei:Ben nu aan 't twijfelen of ik het in augustus ga doen of morgen effe bij den doktoor langs. Wanneer plannen ze dat examen dan in? In de lesvrije week en ge gaat er zelf geen inspraak in hebben zeker?
Insanitarium zei:Haha, ohhhh. Vorig jaar hadden we daar ook groepswerken voor. Het hele jaar door.
Gedurende het eerste semester moest we een vragenlijst opstellen, conceptueel schema etc etc, en in het tweede semester moesten we de data analyseren. SPSS en Nvivo zijn niet mijn vriendjes.
Best wel grappig dat je die statistiek eerst leert, en dat dan een programma het voor je uitrekent
De theorie is niet ZO erg imo, maar het zijn gewoon de werkcolleges die zo vreselijk tijdrovend zijn.
30 schakels lijkt me wel best veel, ik dacht dat er maar een 30-tal mensen in je jaar zaten?
Werk nog liever alleen, komt uiteindelijk toch neer op evenveel werk als je pech hebt.
). Volgend jaar moeten we dan de data analyseren met SPSS. Dit semester ook nog een ander groepswerk gehad, met kwalitatief onderzoek (16 diepte-interviews per groep) en daarna de data inductief analyseren. Dat was echt zoveel werk.
Th1x4nG zei:Nee, niet serieus ziekZou idd misschien wat te makkelijk zijn, ik zal maar 'normaal doen' en gewoon es gaan zien naar de vragen morgen, en het voor de zomer houden.
![]()

glashelder zei:No prob.Wat studeer jij eigenlijk?
Misericordiam zei:Nog steeds criminologie.
En ik ben nog steeds diegene aan wie je die samenvatting hebt gegeven maar 'k ben van naam veranderd.
Snapte al niet waarom je op een antwoord van mij had gehoopt 
glashelder zei:Wij hebben echt superveel groepswerken, snap echt niet waaromWerk nog liever alleen, komt uiteindelijk toch neer op evenveel werk als je pech hebt.

glashelder zei:Wij moeten dus volgend semester een vragenlijst opstellen én die zelf gaan afnemen (yay). Volgend jaar moeten we dan de data analyseren met SPSS. Dit semester ook nog een ander groepswerk gehad, met kwalitatief onderzoek (16 diepte-interviews per groep) en daarna de data inductief analyseren. Dat was echt zoveel werk.

Misericordiam zei:Nog steeds criminologie.
En ik ben nog steeds diegene aan wie je die samenvatting hebt gegeven maar 'k ben van naam veranderd.
Th1x4nG zei:Tweede jaar TEW, zonder iets mee te nemen. Maar heb me mispakt aan het eerste vak, de klik is wat te laat gekomen, en had dan geen zin meer om nog te leren voor gewoon een 10. Het is best een gemakkelijk vak, waar ik in de zomer 15+ op wil halen.
Het erge vind ik dat ik al maar vier vakken heb, en het derde ook al heb laten vallen... Maar ben wel nu bezig aan vak 2 en dat kan heel goed lukken; daarna heb ik tien dagen de tijd voor statistiek.
Matt. zei:Succes nachtblokkers en ochtendshift!
Slaapwel.
Echt héInsanitarium zei:Ja, ik haat groepswerken. Vooral als het met incompetente mensen is
'Ja, ik vond geen artikels daarover.'
En dan staat gij en uw ander groepslid daar met iedereen een zevental verschillende artikels :')
Het is gewoon een dom systeem dat ervoor zorgt dat incompetente mensen, die zelf niks kunnen verwezenlijken, er toch nog door raken.
De prestaties worden gewoon naar het gemiddelde getrokken. Tof voor de mensen die er anders niks van bakken, maar mensen die heel goed hun best doen en anders goeie punten halen, komen er nu ook minder goed uit. Ik was ook altijd diegene die met een hele lijst artikels afkwam (komaan, hoe moeilijk is het nu om de referentielijst van artikels die we al hebben uit te pluizen?) Mijn groepje voor het werkcollege viel nog mee, dat ging uiteindelijk gewoon goed, maar m'n groepje voor die diepte-interviews was gewoon kut. Ik had meer werk met andere groepswerken kalmeren en uitleggen wat ze moesten doen en verbeteren wat ze hadden gedaan dan dat ik had met mijn eigen dinges 
Wij dus 3 per persoon, en één iemand 4. Die interviews zelf vielen nog mee (alleen mijn eerste was echt superslecht), maar dat werk achteraf... Uittypen en coderen en dan verbanden gaan zoeken... Jezus zeg. We moesten de uitgetypte interviews afgeven op CD-rom, ik heb mij dan nog mogen bezig houden met 13 interviews verbeteren qua layout, spelling en grammaticaInsanitarium zei:Yuck
Wij moesten er vorig jaar 2 per persoon doen, en iedere groep had ongeveer 4-5 personen.
Van wie heb je je methodologie vakken gekregen? :O
Serieus, van ene had ik een uitgetypt interview gekregen met freaking smileys erin...
) en krijgen dat van Roose. Zal wel een andere dan die van jullie zijn, 't is een socioloog.Derover.glashelder zei:Serieus, van ene had ik een uitgetypt interview gekregen met freaking smileys erin...

Th1x4nG zei:Derover.![]()

. das de enige plaats waardadik dat lees, op 'twc en in mijn bedde. maar voor de rest.
Het was een minorstudent die archeologie studeerde, nu weet ik niet wat voor papers ze daar schrijven... Maar bij ons zien ze er toch niet zo uit.
wtf
dus dat begon midden in een interview en de rest was dus exact zo als hierboven.