Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Joeshoe

Legacy Member
Saphira zei:
kraad je echt wel de aankoop van ratjes aan :unsure:

Tzou mijn concentratie nu niet ten goede komen denk ik. Tenzij ik er heel de tijd zo wil bijzitten. :p

Na de examens!

_ns_

Legacy Member
Morrissey zei:
Al bezig van de 9e, tot den 3e :cry:

Daardoor ben ik wel dik in mijne kakker gepakt voor mijn hoofdvak. Ik vraag mij af wie die roosters in elkaar steekt. :angry:

Cadiuro

Legacy Member
Zijn genetische mutaties die wiskunde leren fysiek onmogelijk maken, mogelijk? Want if so, denk ik dat ik me best eens laat onderzoeken.

Sin(0) concentratie. Erger nog, cos(3) concentratie.

Tsubasa

Legacy Member
Pff, het wordt moeilijk. Er wordt wiskunde gebruikt dat ik pas volgend semester heb :doh:. Had beter voor wiskunde gegaan en niet dit vak, maar ik had toen ik die beslissing moest maken al 2 dagen geleerd voor dit vak. Het was toen nog gemakkelijk :(.

Tibokio

Legacy Member
Iemand van de rechtenboys een idee in welke gevallen de Raad van State een prejudiciële vraag moet stellen aan het Grondwettelijk Hof? Zij mogen toch toetsen aan elke hogere norm, dus ook de grondwet?

Iemand

Legacy Member
Tibokio zei:
Iemand van de rechtenboys een idee in welke gevallen de Raad van State een prejudiciële vraag moet stellen aan het Grondwettelijk Hof? Zij mogen toch toetsen aan elke hogere norm, dus ook de grondwet?

Grondwettoetsing is voorbehouden aan GWH.

Ze moeten naar mijn aanvoelen vraag stellen wanneer er onzekerheid is over de conformiteit, des te meer ze reeds als cassatierechter optreden.

Staat normaal wel in de rvs-wetten gecombineerd met wetten arbitragehof, nu gwh.

Tibokio

Legacy Member
Iemand zei:
Grondwettoetsing is voorbehouden aan GWH.

Ze moeten naar mijn aanvoelen vraag stellen wanneer er onzekerheid is over de conformiteit, des te meer ze reeds als cassatierechter optreden.

Staat normaal wel in de rvs-wetten gecombineerd met wetten arbitragehof, nu gwh.

Oké, merci. Zal het eens opzoeken.

Maar stel dat er pakweg een koninklijk besluit in strijd is met de grondwet. Dan mogen ze toch dat KB nietig verklaren wegens machtsoverschrijding (schending van een hogere norm)? Dat is toch toetsing aan de GW?

Tsubasa

Legacy Member
Hier echt geen zin om verder te doen. Hoe kunt ge nu iets snappen als er methodes worden gebruikt die ge nog nooit gezien hebt om het uit te leggen :sop:.

Tja, heb echt geen tijd om die wiskunde allemaal op internet op te zoeken en te leren. Gewoon hopen dat hij dit (klein) stukje niet vraagt. Anders ga ik der echt wel zitten van FML :p. Is gelijk een paar pagina's op 380

glashelder

Legacy Member
Tsubasa zei:
Hier echt geen zin om verder te doen. Hoe kunt ge nu iets snappen als er methodes worden gebruikt die ge nog nooit gezien hebt om het uit te leggen :sop:.

Tja, heb echt geen tijd om die wiskunde allemaal op internet op te zoeken en te leren. Gewoon hopen dat hij dit (klein) stukje niet vraagt. Anders ga ik der echt wel zitten van FML :p. Is gelijk een paar pagina's op 380

Je wéét toch wel dat dat gevraagd zal worden :p Altijd.

Dusss nu ben ik bezig met die kleine ministukjes die ik niet snap (van mijn vak dus) tóch proberen te snappen want het zal zó een examenvraag zijn.

(Wat er natuurlijk voor zorgt dat hij iets helemaal anders zal vragen.)

Iemand

Legacy Member
Tibokio zei:
Oké, merci. Zal het eens opzoeken.

Maar stel dat er pakweg een koninklijk besluit in strijd is met de grondwet. Dan mogen ze toch dat KB nietig verklaren wegens machtsoverschrijding (schending van een hogere norm)? Dat is toch toetsing aan de GW?

Dan moet men een prejudiciële vraag aan het gwh stellen. Een bestuurshandeling kan door de raad van state vernietigd worden omdat het niet strookt met wettelijke bepalingen maar dat impliceert niet dat de RvS zomaar de grondwet kan interpreteren en de akte bv buiten beschouwing laten.

Er zijn een aantal gevallen waarin men geen prejudiciële vragen moet stellen in de lagere RS waaronder de acte claire-theorie.

Maar het is ah grondwettelijk hof om de grondwettigheid van een handeling, norm,... te toetsen.

tom1

Legacy Member
TimeFTW, valt er iets weg van die laatste lessen milieuchemie (org)? Ik ben ni meer geweest de laatste twee/drie lessen (dus na da VOC hoofdstuk ben ik gestopt).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan