Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Misericordiam

Legacy Member
Dat is eens geleerd hebben is toch wel relatief ze.

Er is een reden waarom ik buis en 't is nie omdat ik het kende. Ik haal dus zo goed als nooit negens hé.

(stoer hé :x)

Th1x4nG

Legacy Member
Ik ga structuur in mijn leven moeten brengen, zoveel is duidelijk. Vorig jaar lukte het wél goed met kerstmis, maar nu stapelen de rampen zich op. Het nieuwe is eraf, vakken zijn saaier en zitten slechter in elkaar, sfeer in huis is echt onder nul... Waar mijn ouders over praten aan tafel 's avonds, ik heb echt niks gemeen met die mensen.
Een verandering van studieomgeving zou mij waarschijnlijk goed doen, maar de bib zie ik absolúút niet zitten. :s

En ja, een vak heb ik helemaal het boek niet opengedaan, dus denk niet dat het in 2e zit allemaal magisch tot mij gaat komen. Vorig jaar wel een vak gewoon off day op het examen, net 9, en 16 in tweede zit door een weekendje door de cursus gaan. In zo'n geval ben ik wél blij met tweede zit, want nog een 10 bij in mijn ISP is ook maar lomp.

De eerste buis van de drie is wel een beetje door tijdsgebrek, hier heb ik wel vertrouwen in, voor de zomer. Die andere twee zijn gewoon twee kleppers.

Ik heb zeker ook dingen proberen ondernemen, maar het ging mij niet af:
- Van zodra ik wakker ben, gaan sporten. Goed doorgeven zodat ik mij na een doucheke op m'n best zou voelen. Dit werkt voor 10 minuten, dan beslis ik om een dutje te doen en is het x uur later.
- Stekker uittrekken van mijne pc, om daar al niet te moeten naar kijken. Uiteindelijk staar ik gewoon naar de muur, om toch maar niet te moeten leren.

freakykiller

Legacy Member
Niets gemeen met uw ouders, vroeger had ik daar ook last van maar eenmaal ge ouder wordt verbeterd dat toch ?

Nuja, ik zal zien wat me punten zijn. Al bij al gingen de examens vrij goed terwijl ik lui ben geweest... vorig jaar toch beter me best gedaan in blok/examenperiode en dat liep dan net minder goed :unsure:

Snowyflake

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Ik vind 3 maanden vakantie toch een enorme motivator ze. Ik zou zeer hard ontgoocheld zijn als ik een herexamen heb:p

vorig jaar was mijn doel om te slagen voor 50% van de vakken in eerste zit :ironic: Had uiteindelijk niets in tweedezit, in eerste zit erdoor en mijn ouders vertelden mij dan dat ze dat niet echt verwacht hadden. Ze zeiden dat hun enigste doel dat jaar was hopen dat ik niet te hard zou buizen en ontmoedigt zou geraken .. Ze hadden precies niet veel vertrouwen in mij :p

Maar wat ik wil zeggen is dat ge enkel tijdens de examens u moogt richten op eerste zit maar dan niet meer kwestie van te grote ontgoocheling te vermijden. U voorbereiden op het slechtste :p Niets op voorhand plannen eind augustus, ge zult da wel kunnen vullen als ge toch eerste zit hebt :p

Racing_Genk

Legacy Member
@th1x: waarom is kot geen optie?

in eerste zit erdoor en mijn ouders vertelden mij dan dat ze dat niet echt verwacht hadden.
Mn ma dacht dat ik geen unief kon omdat ik 62 had int middelbaar:) Dus als ik geen tweede zit haal zullen mijn ouders uiteraard zeer verbaasd zijn

Snowyflake

Legacy Member
Racing_Genk zei:
@th1x: waarom is kot geen optie?

Zoals bij velen wss geld? Niet alle ouders zien dat zitten om paar honderd euro per maand extra te betalen als pendelen niet te omslachtig is.

Racing_Genk zei:
Mn ma dacht dat ik geen unief kon omdat ik 62 had int middelbaar:) Dus als ik geen tweede zit haal zullen mijn ouders uiteraard zeer verbaasd zijn

Ja kheb dezelfde situatie hier thuis meegemaakt :) Middelbaar is een slechte indicator op uw slaagkansen aan de unief.

Th1x4nG

Legacy Member
Ja, waarom wel? Een kot is toch ook maar geld weggooien als ik in Leuven kan staan op 20 minuten bus, of 15 minuten auto. Waarom zouden mijn ouders mij op kot sturen als ik met brakke punten kom aanzetten, en absoluut geen moeite heb om in de lessen te geraken zonder.

Ik ken een meiske da binnen(!) de ring van Leuven woont, en toch op kot zit. Voor sommige auditoria is het waarschijnlijk verder dan van bij haar thuis... Eén werkende ouder, ze zijn met 4 kinderen. Waarom? :s En dan ook nog es nadat ze het vorig jaar verknald heeft. Des te beter als die dat mag, maar is dat ni zowa de wereld op zijn kop? :p 'Het kot was echt nen deal!'

Racing_Genk

Legacy Member
Th1x, weggegooid geld? Daar moet gij nie mee inzitten als uw ouders het zouden willen betalen hé. :pTrouwens gij woont in Meerbeek, daar verliest ge toch zo'n uur mee per dag denk ik. Dan is een kot het zeker waard

En da van binnen de ring is inderdaad lachwekkend:p

Th1x4nG

Legacy Member
Dat geld komt van ergens he, en ooit stroomt dat nog wel es naar mijn rekening. :p
Het klopt gewoon niet, in 't middelbaar zat ik ook niet op kot, en ik ging ook in Leuven naar school. Waarom nu dan wel? Ik vind, zolang ge niet 2+ uur per dag verliest, een kot een beetje overdreven.
Het zou plezant zijn, da wel. Een studentenleven bestaat gewoon niet, voor mij.

freakykiller

Legacy Member
schoon van u imo, wel wat jammer want het is toch een leuke ervaring.

Th1x4nG

Legacy Member
Mja, mijn ma heeft wel zitten kijken om ne studio te kopen in Leuven. Dat zou de max zijn. Huren is toch sowieso verliezen. Die mening delen we wel, ze zou nooit voorstellen om voor mij een kot te huren.

Die studio's aan de Stella kosten 500K geloof ik :/ (waar Rang 1 ook is opgenomen). Sjiek, da wel. Maar die geur van de hop zal wel ni het aangenaamst zijn, en naar het schijnt zijn die gebouwd op shitty fundamenten (wist iemand mij te zeggen die in den business zit).

Snowyflake

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Dat geld komt van ergens he, en ooit stroomt dat nog wel es naar mijn rekening. :p
Het klopt gewoon niet, in 't middelbaar zat ik ook niet op kot, en ik ging ook in Leuven naar school. Waarom nu dan wel? Ik vind, zolang ge niet 2+ uur per dag verliest, een kot een beetje overdreven.
Het zou plezant zijn, da wel. Een studentenleven bestaat gewoon niet, voor mij.

Erasmus, dat is de oplossing voor. Het geeft u nu motivatie om voor u stomme vakken te slagen en door te zetten en dan kunt ge volgend jaar een volledig jaar in het buitenland studeren. Een 100% nieuwe studieomgeving, nieuwe mensen, nieuwe vorm van onderwijs, andere kijk op leerstof, etc ...
Ik weet dat je naar Zweden wou en dat dat niet is gelukt wat echt wel jammer is :( maar misschien toch eens overwegen voor een ander land? Elk land heeft tenslotte alle bovenvernoemde voordelen en soms zelf meer.

Th1x4nG

Legacy Member
Heeft inderdaad mijn motivatie volledig stuk gemaakt. Ik ga mijn pijlen op Duitsland zetten, voor de tweede ronde. Na het examen maar es een heel grondige motivatiebrief schrijven (even emo als hier of hou ik dat maar voor mezelf?), deze keer wil ik niet uit de boot vallen. :)
Al was mijn motivatiebrief voor Zweden nogal specifiek, dus als ze die ernaast leggen, wordt het wel heel ongeloofwaardig.

En dat zou de perfecte motivatie zijn voor juni en augustus. Ge moogt maximaal 72 studiepunten hebben uitstaan van de bachelor dus het weer vernaaien is geen optie, dan.

Kandul

Legacy Member
Je kan ook je master in Zweden doen natuurlijk. Wel wat meer papperassen in vergelijking met Erasmus.

Snowyflake

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Heeft inderdaad mijn motivatie volledig stuk gemaakt. Ik ga mijn pijlen op Duitsland zetten, voor de tweede ronde. Na het examen maar es een heel grondige motivatiebrief schrijven (even emo als hier of hou ik dat maar voor mezelf?), deze keer wil ik niet uit de boot vallen. :)
Al was mijn motivatiebrief voor Zweden nogal specifiek, dus als ze die ernaast leggen, wordt het wel heel ongeloofwaardig.

En dat zou de perfecte motivatie zijn voor juni en augustus. Ge moogt maximaal 72 studiepunten hebben uitstaan van de bachelor dus het weer vernaaien is geen optie, dan.

Ja Duitsland lijkt mij een super goede keuze. Is een zeer goed land voor erasmus maar helemaal niet zo populair dus ge hebt wss meer kans dan Zweden.
Voor die motivatiebrief weet ik niet hoor .. Ik zou mijn motivatie tweeledig maken eerste deel over persoonlijke zelfontwikkeling en al dienen emo sh*t en tweede deel dat ge Duitsland kiest voor hun sterke economie, goede opleidingen, etc ...
Ge kunt eventueel verwijzen naar Zweden voor het geval ze het naast elkaar leggen. Dat Zweden wel u droom was maar dat Duitsland u ook fantastisch lijkt. Zo dat ze zien dat ge niet over elk land zevert alsof het het beste is maar de waarheid praat. Alé das mss een optie he mss dat er hier zijn met meer ervaring daarin.

Insanitarium

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Dat geld komt van ergens he, en ooit stroomt dat nog wel es naar mijn rekening. :p
Het klopt gewoon niet, in 't middelbaar zat ik ook niet op kot, en ik ging ook in Leuven naar school. Waarom nu dan wel? Ik vind, zolang ge niet 2+ uur per dag verliest, een kot een beetje overdreven.
Het zou plezant zijn, da wel. Een studentenleven bestaat gewoon niet, voor mij.

Ik deel uw mening inzake het 'op kot gaan terwijl het eigenlijk niet echt nodig is'.

Ik ken iemand die in Leuven op kot zit, maar wiens huis eigenlijk dichter is bij zijn campus dan zijn kot.
Zijn ouders wilden dat hij 'zelfstandig' was. Ook een beetje een achterhaald argument imo.

Iedereen die dat argument gebruikt verdient een goei klets.

Zelfstandig zijn ben je niet wanneer je nog helemaal financieel afhankelijk bent.
Ieder weekend uwe was mee naar huis nemen of een diepvriespizza in de oven kunnen steken getuigt nu niet bepaald van veel zelfstandigheid.

Zelf steek ik min 2u per dag in het pendelen, wat uiteindelijk niet veel is.

freakykiller

Legacy Member
Nja maar het blijft nog altijd anders. Bovendien gaat het grootste deel van de studenten niet iedere dag een diepvriespizza in hun oven rammen. Enkel luiaards zoals mezelf :unsure:, al wil ik daar verandering in brengen volgend jaar

Duffman-

Legacy Member
freakykiller zei:
Nja maar het blijft nog altijd anders. Bovendien gaat het grootste deel van de studenten niet iedere dag een diepvriespizza in hun oven rammen. Enkel luiaards zoals mezelf :unsure:, al wil ik daar verandering in brengen volgend jaar

En hoe lang zegt ge dat al? Ik zeg dat elke semester tegen mezelf maar tis er nog nooit van gekomen.:p
Maar deze semester gaat het écht lukken!






:unsure:

freakykiller

Legacy Member
Duffman- zei:
En hoe lang zegt ge dat al? Ik zeg dat elke semester tegen mezelf maar tis er nog nooit van gekomen.:p
Maar deze semester gaat het écht lukken!






:unsure:

Welja mss volgend semester dan :unsure:, maar ik zit ook gebonden aan iemand waarmee ik altijd samen eet en die heeft ook nooit goesting om te koken.
Hoelang ik dit al zeg :p ? Nog maar van dit semester, vorig jaar had ik daar al gene tijd voor !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan