Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

freakykiller

Legacy Member
stinky zei:
Ja, ik denk het wel. Ik had wel ergens in mijn cursus geschreven dat ik voor de zekerheid een ander rekenmachine dan een GRM moest meenemen.

edit: Hebben jullie dat eigenlijk in de voormiddag?

Ik hoop toch dat een GRM mag :unsure:

Plutus

Legacy Member
Ben eens benieuwd voor straks. Schriftelijk deel over consolidatie zou grotendeels moeten lukken (5/20), van de oefening op IAS/IFRS (5/20) heb ik totaal geen idee wat het zou kunnen zijn.. Nooit oefeningen van gezien :sop: ik gok iets met latente belastingen of earnings per share. Theorie mondeling (10/20) wordt bibberen want alles is mogelijk; ik kan het acen en ik kan met een 0 naar buiten komen.

Tsubasa

Legacy Member
Damn, de ochtend na een examen waar je tot 's nachts heb geleerd :sleep:. Had beter gisteren een goed middagdutje gedaan. Nu leren zonder er in te geloven, dat is niet goed voor de motivatie! Waardoor je slechter leert en je kansen nog zakken en zo verder. Een verschrikkelijke vicieuze cirkel.

mla

Legacy Member
pff anderhalf uur geslapen :sleep:. Het deel van succesierecht heb ik overgeslagen. Ge gaat weer zien dat ik dan weer juist uit dat deel een vraag ga krijgen ze, kvoel het al aankomen. En het is dan nog mondeling, das al helemaal mijn ding niet..

Lorvet

Legacy Member
Jaja, eens beginnen herhalen sebiet en dan naar Gent vertrekken. En hopen dat het droog blijft :unsure:

Subai

Legacy Member
En we gaan onze samenvatting afwerken vandaag voor het laatste examen! Zit wel nog een examen tussen, maar dat kan ik wel studeren op 4 dagen :unsure:

Tsubasa

Legacy Member
Subai zei:
En we gaan onze samenvatting afwerken vandaag voor het laatste examen! Zit wel nog een examen tussen, maar dat kan ik wel studeren op 4 dagen :unsure:

Heb jij uw examen al gehad waar je ook niet mee rond geraakte?

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
mla zei:
Indien er rechtenstudenten wakker zouden zijn:
Kan een klant die onder art. 44 van het BTW-wetboek valt of een leverancier uitdrukkelijk kiezen voor 'verkoop op afstand' bij een intracommunautaire levering indien de aankoopdrempel van de klant en de verkoopdrempel van de leverancier niet overschreden is? En kan men kiezen of men onder art. 44 valt? Bv. een advocaat valt daar normaal gezien onder, maar kan die ervoor kiezen om er niet onder te vallen?

:unsure:

1) ik denk niet dat men kan kiezen of je onder art. 44 valt of niet.. zou maar raar zijn imo.. advocaat kan er niet voor kiezen om btw te factureren

2) op uw eerste vraag: zie art. 15, §4, Lid 3: bepalingen van verkoop op afstand zijn niet van toepassing wanneer de leverancier ervoor heeft gekozen dat de plaats van de levering België is. Dus als hij hiervoor kiest moet je helemaal niet naar die drempels kijken.
In hoofde van de klant denk ik dat er geen sprake is van verkoop op afstand als de leverancier die drempel van 35000 euro niet heeft overschreden.. art. 15, §4, lid 2 toepassen. Denk niet dat hij er gewoon voor kan opteren om dat te doen (not sure though)

morgen ook examen btw mss @ugent?

mla

Legacy Member
*FiReStOnE^-* zei:
1) ik denk niet dat men kan kiezen of je onder art. 44 valt of niet.. zou maar raar zijn imo.. advocaat kan er niet voor kiezen om btw te factureren

2) op uw eerste vraag: zie art. 15, §4, Lid 3: bepalingen van verkoop op afstand zijn niet van toepassing wanneer de leverancier ervoor heeft gekozen dat de plaats van de levering België is. Dus als hij hiervoor kiest moet je helemaal niet naar die drempels kijken.
In hoofde van de klant denk ik dat er geen sprake is van verkoop op afstand als de leverancier die drempel van 35000 euro niet heeft overschreden.. art. 15, §4, lid 2 toepassen. Denk niet dat hij er gewoon voor kan opteren om dat te doen (not sure though)

morgen ook examen btw mss @ugent?
Aight merci!
Nee zo meteen examen @ HUB

Exorikos

Legacy Member
Als ze geen reps meer kunnen krijgen, komen ze niet meer. De jeugd van tegenwoordig...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan