Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Mr.

Legacy Member
Baats zei:
Vorig jaar hadden we hier nog een leuke discussie over..

Wat doen jullie op een MC-examen?

Stel: 40 vragen, hier nu +3/-1. (3 mogelijkheden per vraag (of was het 4 bij recht, Snowy? :p))

Je lost 25-30 vragen op waar je redelijk zeker van bent. Wat doe je nu, speel je op safe en geef je af, of 'gok' je nog op alle andere vragen waar je 'twijfelt' tussen 2 antwoorden?

Afgeven.

glashelder

Legacy Member
Baats zei:
Vorig jaar hadden we hier nog een leuke discussie over..

Wat doen jullie op een MC-examen?

Stel: 40 vragen, hier nu +3/-1. (3 mogelijkheden per vraag (of was het 4 bij recht, Snowy? :p))

Je lost 25-30 vragen op waar je redelijk zeker van bent. Wat doe je nu, speel je op safe en geef je af, of 'gok' je nog op alle andere vragen waar je 'twijfelt' tussen 2 antwoorden?

Afgeven.

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
Vorig jaar hadden we hier nog een leuke discussie over..

Wat doen jullie op een MC-examen?

Stel: 40 vragen, hier nu +3/-1. (3 mogelijkheden per vraag (of was het 4 bij recht, Snowy? :p))

Je lost 25-30 vragen op waar je redelijk zeker van bent. Wat doe je nu, speel je op safe en geef je af, of 'gok' je nog op alle andere vragen waar je 'twijfelt' tussen 2 antwoorden?

4 vragen :p met een giscorrectie van +3/-1 bij 4 vragen is het achterliggende idee dat als je alles gokt dat je precies 0 hebt.

Ik hou wel van een +3/-1 correctie :) Vorig jaar kon ik toen ik rond was nog 2 of 3 vragen gewoon 100% gokken zonder risico te lopen minder punten te hebben. Weet er wel niet meer het fijne van :p

Wat ik wel weet is als je twijfelt tussen twee dat je dan zeker moet gokken :)

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
4 vragen :p met een giscorrectie van +3/-1 bij 4 vragen is het achterliggende idee dat als je alles gokt dat je precies 0 hebt.

Ik hou wel van een +3/-1 correctie :) Vorig jaar kon ik toen ik rond was nog 2 of 3 vragen gewoon 100% gokken zonder risico te lopen minder punten te hebben. Weet er wel niet meer het fijne van :p

Wat ik wel weet is als je twijfelt tussen twee dat je dan zeker moet gokken :)

En vorig jaar heb jij mij nog aangetoond dat ik toen nog minimaal 1 vraag extra kon antwoorden, zonder het risico te lopen dat ik zou buizen :p

TheRedDevils

Legacy Member
Baats zei:
En vorig jaar heb jij mij nog aangetoond dat ik toen nog minimaal 1 vraag extra kon antwoorden, zonder het risico te lopen dat ik zou buizen :p

Al gedaan met herhalen?
Ik ga nu nog een uurtje die samenvatting bekijken en dan stop ik. Morgenochtend dan vroeg opstaan en die facebookgroep checken, er zullen nog veel vragen bijgekomen zijn denk ik :D

Nog iets meer dan 100 posts en we hebben een nieuw deel :woohoo:

libaros

Legacy Member
WeedJunk zei:
3j gedaan waarvan het 1ste jaar 2 keer, daarna er de brui aan gegeven.

Wat hebt ge er na gedaan? Toch geen herder geworden aan uw schermafbeelding te zien?:unsure:

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
En vorig jaar heb jij mij nog aangetoond dat ik toen nog minimaal 1 vraag extra kon antwoorden, zonder het risico te lopen dat ik zou buizen :p

jep :p dus ge weet het he morgen! alles goed narekenen voor ge afgeeft :D

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
jep :p dus ge weet het he morgen! alles goed narekenen voor ge afgeeft :D

Kweet al niet meer precies hoe het moest, maar 'k zal het wel vinden morgen :p
Wel maar 2u voor het examen..


TheRedDevils zei:
Al gedaan met herhalen?
Ik ga nu nog een uurtje die samenvatting bekijken en dan stop ik. Morgenochtend dan vroeg opstaan en die facebookgroep checken, er zullen nog veel vragen bijgekomen zijn denk ik :D

Nog iets meer dan 100 posts en we hebben een nieuw deel :woohoo:

Nog een 20tal pagina's van die samenvatting, dan vennootschapsrecht nog s.. En dan stop ik ook.


Trouwens, second opinion nodig. Als ik contracteer met een duidelijk dronken man, ben ik dan zelf in fout of niet? Aangezien die man zichzelf in die toestand heeft gebracht, moet ik daar misschien geen rekening mee houden..

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
Kweet al niet meer precies hoe het moest, maar 'k zal het wel vinden morgen :p
Wel maar 2u voor het examen..




Nog een 20tal pagina's van die samenvatting, dan vennootschapsrecht nog s.. En dan stop ik ook.


Trouwens, second opinion nodig. Als ik contracteer met een duidelijk dronken man, ben ik dan zelf in fout of niet? Aangezien die man zichzelf in die toestand heeft gebracht, moet ik daar misschien geen rekening mee houden..

kweet ook niet meer hoe het zat, maar ik ga er ook vanuit dat ik het wel zal vinden morgen :p Echt? geen 3u? :s


Van die dronken man: Als je ter goeder trouw dat contract sluit met hem kan hij de dag erna wel nog nietig laten verklaren maar moet hij jou een schadevergoeding. We hebben niet gezien wat als jij ter kwader trouw bent denk ik. Maar ik ga ervan uit dat als je ter kwader trouw was dat dit valt onder benadeling omdat je misbruik hebt gemaakt van een duidelijk onevenwicht en zijn zwakte hebt misbruikt en uiteindelijk ook nietig maar dan zonder schadevergoeding? :p

TheRedDevils

Legacy Member
Baats zei:
Kweet al niet meer precies hoe het moest, maar 'k zal het wel vinden morgen :p
Wel maar 2u voor het examen..




Nog een 20tal pagina's van die samenvatting, dan vennootschapsrecht nog s.. En dan stop ik ook.


Trouwens, second opinion nodig. Als ik contracteer met een duidelijk dronken man, ben ik dan zelf in fout of niet? Aangezien die man zichzelf in die toestand heeft gebracht, moet ik daar misschien geen rekening mee houden..

Zou zeggen van niet, het is zijn eigen schuld dat hij dronken is. Maar er is wel een verschil.
Denk dat als je NIET zag dat hij onder invloed was, dan kan je zeggen dat hij die overeenkomst moet uitvoeren/SV betalen, als je het duidelijk zag kan die persoon achteraf zeggen : ik wil het nietig verklaren.

Dus als je niet zag dat hij zat was, kan je zeggen : Door uw onzorgvuldigheid, heb je die mogelijkheid tot vernietiging verworpen.
Als je het duidelijk zag kan hij het wel vernietigen.

Iemand

Legacy Member
TheRedDevils zei:
Zou zeggen van niet, het is zijn eigen schuld dat hij dronken is. Maar er is wel een verschil.
Denk dat als je NIET zag dat hij onder invloed was, dan kan je zeggen dat hij die overeenkomst moet uitvoeren/SV betalen, als je het duidelijk zag kan die persoon achteraf zeggen : ik wil het nietig verklaren.

Recht is zeker en vast niet zwart wit, dus echt uitsluitsel heb je nooit. In principe kan er wel een nietigheid zijn, bijvoorbeeld bij benadeling, ook wanneer hij amper tot niet dronken was.

Ben het eens met TheRedDevils.

glashelder

Legacy Member
Hangt er idd vanaf of hij zichtbaar dronken was.

Bleh, geen zin meer. Nog eens de tweede helft van de cursus overlopen maar er zijn lijk 1000 dingen interessanter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan