Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
Utred zei:
Als ik zie wat mijn vrienden in politieke moeten leren(2e bach) is dat toch de moeite ze. Ge moet daar niet aan beginnen als u da nie ferm interesseert.

Ze willen hier allemaal facebookvrienden worden. Om mij dan constant lastig te vallen me domme vragen in de chat zeker.
Alleen de hete accepteer ik:cool:

High-res POIDH!

Gatsby

Legacy Member
Nas zei:
Nope, het is inderdaad niet zo moeilijk en qua hoeveelheid valt het mee, althans het eerste semester, over de rest kan ik niets zeggen.
BEHALVE FOKING POLITICOLOGIE!

Duidelijk op uw tenen getrapt

Shit, en ik vond net dat het qua hoeveelheid echt keiveel was toen. :(

NotoriousP

Legacy Member
Materiaalfysica af. Laatste 2 hoofdstukken staken wel serieus tegen, zowat geen enkele uitleg op de slides van ferroelectromagnetics en die van confinement stonden vol met schrodinger vergelijkingen enz, wat toch niet gekend moest zijn.

Morrissey

Legacy Member
Misericordiam zei:
Welke richting doe jij beste Mr. Morissey?

MoRrissey.

Accountancy en fiscaliteit. Maar wel een rustig examenrooster. Altijd maandag-vrijdag of maandag-donderdag examens, en alles al eens vrij grondig voor kunnen leren.

Nas

Legacy Member
Gatsby zei:
Shit, en ik vond net dat het qua hoeveelheid echt keiveel was toen. :(
Ja, ik kan het niet echt vergelijken, enkel met cursussen van maten (TEW/EW/HIR, Rechten, Geneeskunde, Biomedische, ...)
Ik zal wel volgend semester zien of het beter meevalt of niet :).

Wat studeer jij wel?

Gatsby

Legacy Member
Tweede semester is chiller qua hoeveelheid en ook interessanter dan het eerste. Behalve methodologie, daar raakte ik gefrustreerd door.

Vorig jaar pol&soc gedaan en nu taal- en letterkunde.

glashelder

Legacy Member
Ik vond het eerste semester veel interessanter. Leerstelsels :love: In het tweede allemaal van die vage inleidende vakken zoals psychologie, recht en geschiedenis. Maar wel minder in hoeveelheid, idd.

Methodologie vond ik nog wel grappig.

Lospeed

Legacy Member
metaphore zei:
blokken = opstaan om 12u, werken = opstaan om 6u :)
Dat is het grootste probleem vr mij ^^

Haha, hetzelfde probleem :p
Ik begrijp niet dat ik op een blokdag meestal minder uren kan leren dan het aantal uren les ik heb op een "schooldag". :unsure:

Racing_Genk

Legacy Member
Nas zei:
No disrespect ofoz, maar ik heb horen zeggen dat dit de makkelijkste richting is van de hogeschool?

Mijn zus heeft dat ook gedaan en zei dat ze nooit echt ferm moest doordoen, nooit problemen gehad.
:unsure:

Ge bedoelt wrs marketing? Bedrijfsmanagement omvat ook accountancy - fiscaliteit en das eerder één vd moeilijkste

_ns_

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Me voader is heweldih vermohend. Ie rie me een BMW 7 e zit in de textielsector. Tapitn ezo. :')

Beangstigend hoe goed de Chris dit geschetst heeft.

Zalig dat da boven in den ambi is, ziet er iets anders uit. Als in properder en minder vuile wc :unsure:.

Lorvet zei:
No disrespect ofzo, maar ik heb horen zeggen dat pol&soc de makkelijkste richting is van de univ?

Een vriend doet dat nu nog altijd en zegt nooit dat hij ferm moest doordoen, nooit problemen gehad.

:doc:

Ale, wa zegt gij nu. Iedereen weet toch dat da rechten is :').

Duckwhisperer

Legacy Member
Voila gedaan met studeren.
Nu wachten op maat om heel de avond fifa te spelen en dan morgenvroeg examen. :)
Een gewoonte die in eer moet gehouden worden (en al vruchten heeft afgeworpen)!

Gatsby

Legacy Member
glashelder zei:
Ik vond het eerste semester veel interessanter. Leerstelsels :love: In het tweede allemaal van die vage inleidende vakken zoals psychologie, recht en geschiedenis. Maar wel minder in hoeveelheid, idd.

Methodologie vond ik nog wel grappig.

Ahja juist, maar recht vond ik echt nog interessant itt geschiedenis. Die "paper" was zo'n onzin en beide proffen konden geen les geven.

_ns_

Legacy Member
Duckwhisperer zei:
Voila gedaan met studeren.
Nu wachten op maat om heel de avond fifa te spelen en dan morgenvroeg examen. :)
Een gewoonte die in eer moet gehouden worden (en al vruchten heeft afgeworpen)!

De vrucht '9' ken ik niet.


:unsure:

Morrissey

Legacy Member
Nas zei:
No disrespect ofoz, maar ik heb horen zeggen dat dit de makkelijkste richting is van de hogeschool?

Mijn zus heeft dat ook gedaan en zei dat ze nooit echt ferm moest doordoen, nooit problemen gehad.
:unsure:

Dat is marketing. Bedrijfsmanagement wordt opgesplitst in 2 delen, enerzijds marketing en anderzijds accountancy en fiscaliteit.

Marketing is zowat de vuilbak van de HUB, onze prof fiscaliteit lacht daar zelf vaak mee. Vol wijven, belachelijk makkelijk. Is ook een richting met maar weinig toekomstperspectief.

Acc/fisc is nu ook niet het allermoeilijkste, maar het is verre van te onderschatten. Vakken als fiscaliteit, recht, boekhouden en statistiek zijn toch vrij moeilijk. Ik heb ook makkelijkere vakken (Engels, Nederlands en bedrijfsorganisatie), maar die 4 die ik hiernet noemde zijn gelijkwaardig aan handelswetenschappen (alleen iets meer praktijkgericht).

In mijn richting zitten mensen genoeg die vorig jaar HW deden, en dat nu kunnen bevestigen.

Edit: Hangt ook wat van de school zelf af. Bv. bedrijfsmanagement in Gent is een pak makkelijker. Daar moet je pas in jaar 2 kiezen tussen enerzijds marketing, anderzijds fiscaliteit. Daardoor zit uw eerste jaar vol met vakken uit marketing, waar ge met vingers in de neus doorgeraakt.

glashelder

Legacy Member
Drew zei:
'k Had er wel een herexamen voor :unsure: En 'k heb er nogal op gevloekt, ook. Maar ik vond het wel interessant ergens, alleen dat kutexamen. En ik heb de leerstof dit jaar al kunnen gebruiken om een onderzoeksvoorstel te schrijven, dus niet geheel nutteloos.

Gatsby zei:
Ahja juist, maar recht vond ik echt nog interessant itt geschiedenis. Die "paper" was zo'n onzin en beide proffen konden geen les geven.
God nee, recht was echt onnozel saai. Hij gaf wel leuk les, dat wel, maar de stof zelf? Blegh. Naar geschiedenis ben ik misschien 3x geweest, idd om die reden :unsure: Voor de paper had ik 2/2 :cool: Wel tof, terwijl ik er eigenlijk De Wever (Bart) in zat af te breken :unsure:

Tibokio

Legacy Member
metaphore zei:
blokken = opstaan om 12u, werken = opstaan om 6u :)
Dat is het grootste probleem vr mij ^^

True, maar het werk interesseert u toch? En het moet toch tof zijn om bezig te kunnen zijn met waar dat ge voor gestudeerd hebt? :p

Maar aan de andere kant, 6 uur is wel vroeg :sop:

glashelder zei:
God nee, recht was echt onnozel saai. Hij gaf wel leuk les, dat wel, maar de stof zelf? Blegh. Naar geschiedenis ben ik misschien 3x geweest, idd om die reden :unsure: Voor de paper had ik 2/2 :cool: Wel tof, terwijl ik er eigenlijk De Wever (Bart) in zat af te breken :unsure:

Ge moet dat artikel in de Humo over hem nekeer lezen. Hij wordt daar totaal in afgebroken :p Diene gast zou beter les geven ipv in de politiek te zitten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan