Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

WolCoM

Legacy Member
metaphore zei:
héhé ge moet forensische geneeskunde gaan doen dan hé :p

Heb dat vak de woensdag en das echt het meest interessante wat we op 7jaar gezien hebben! Maar om dat nu effectief als job te doen is volgens mij minder leuk :)

In KULAK mochten wij geregeld gerechtsautopsieën meevolgen en als ge u nr opgaf mocht ge zelfs helpen. Ge kon dan wel midden de nacht opgebeld worden.
Toch paar toffe dingen gezien. Maar meeste gevallen waren drugs OD.

NotoriousP

Legacy Member
Exorikos zei:
Silicides zijn wel tof. Wat moet je er juist over leren? Ik heb vorig jaar een project gedaan over NiSi-vorming.

Niet veel, 40 slides: waarom silicides, hoe gevormd, stress door sicides, stukje NiSi,...

De enige examenvraag die ik erover gesteld zie staan in de lijst is "Welk is het beste, Co of Ti met Si en waarom is stress in Si goed/niet goed."

Niet al te moeilijk. :p

Exorikos

Legacy Member
NotoriousP zei:
Niet veel, 40 slides: waarom silicides, hoe gevormd, stress door sicides, stukje NiSi,...

De enige examenvraag die ik erover gesteld zie staan in de lijst is "Welk is het beste, Co of Ti met Si en waarom is stress in Si goed/niet goed."

Niet al te moeilijk. :p

Het project ging over wat W zou doen voor de fasevorming van NiSi. Nu gebruiken ze vooral Pt om een mooi stabiele NiSi-fase te krijgen. Ze weten niet juist waarom en dus zoeken ze via andere elementen naar de oorzaak zodat ze misschien iets goedkoper/beter kunnen vinden. Er was dit jaar ook een thesisonderwerp over W in NiSi, maar ik heb andere dingen gekozen. Ik heb zoveel chance gehad met mijn onderwerpen voor de bachelorproef. :p

Vincort

Legacy Member
NotoriousP zei:
Niet veel, 40 slides: waarom silicides, hoe gevormd, stress door sicides, stukje NiSi,...

De enige examenvraag die ik erover gesteld zie staan in de lijst is "Welk is het beste, Co of Ti met Si en waarom is stress in Si goed/niet goed."

Niet al te moeilijk. :p

Niet al te interessant



:unsure:

Baats

Legacy Member
Atariani zei:
Ben begonnen met recht leren (handelswetenschappen 1e bach).. Heb wel een goeie samenvatting die ik kan leren e.d., geen probleem.. Alleen vraag ik me zo wat af wat ik met die supergrote bamacodex moet doen. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is? o-o

In Gent ook, neem ik aan?

Niet te veel stressen, ik vond dat een van de makkelijkste examens vorig jaar. Je kan eigenlijk ook bijna alles in je codex opzetten, dus goed aanduiden!

Burrid

Legacy Member
Vreemd, aangetekende zending gekregen maar ik heb helemaal niets gekocht, noch besteld.
Ook herinner ik mij niet aan wedstrijden te hebben meegedaan. Enkel mijn pennezak was eens verloren, maar nmbs heeft hem al teruggevonden en terug gegeven.
Morgen naar de post omgaan.

edraket

Legacy Member
Al men eten der efkes uitgekotst. Ik had gelijk 10 minuten gedaan met eten. Mijn maag kan echt geen frieten meer aan.

Verslag afwerken vandaag, iemand moet het toch doen *zucht*

NotoriousP

Legacy Member
Exorikos zei:
Het project ging over wat W zou doen voor de fasevorming van NiSi. Nu gebruiken ze vooral Pt om een mooi stabiele NiSi-fase te krijgen. Ze weten niet juist waarom en dus zoeken ze via andere elementen naar de oorzaak zodat ze misschien iets goedkoper/beter kunnen vinden. Er was dit jaar ook een thesisonderwerp over W in NiSi, maar ik heb andere dingen gekozen. Ik heb zoveel chance gehad met mijn onderwerpen voor de bachelorproef. :p

Mijn bachelorproef ging over anaerobe vergisting. :s

Van Pt weet ik enkel dat je hogere RTP temperaturen kan gebruiken zonder degradatie van de sheet-weerstand, meer staat er niet in. Over dit deel hebben wij ook geen cursustekst, enkel slides...

Vincort zei:
Niet al te interessant



:unsure:

Moest ik daar een volledig vak over hebben, gaf ik u gelijk. Maar in dit vak zien we van 19 verschillende onderwerpen iets in kleine/gemiddelde mate, best nog interessant om te zien wat alle mogelijkheden zijn. :)

Ardo

Legacy Member
Atariani zei:
Ben begonnen met recht leren (handelswetenschappen 1e bach).. Heb wel een goeie samenvatting die ik kan leren e.d., geen probleem.. Alleen vraag ik me zo wat af wat ik met die supergrote bamacodex moet doen. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is? o-o
Zit ook in 1ste bach hw, kheb gewoon al beetje post-itjes tussen die codex gestoken bij de belangrijkste artikels.. al aan ict begonnen?

glashelder

Legacy Member
Ik begin eindelijk een beetje sense of urgency te krijgen.

Beetje jammer dat ik nog maar 3 dagen heb :unsure:

metaphore

Legacy Member
Burrid zei:
Vreemd, aangetekende zending gekregen maar ik heb helemaal niets gekocht, noch besteld.
Ook herinner ik mij niet aan wedstrijden te hebben meegedaan. Enkel mijn pennezak was eens verloren, maar nmbs heeft hem al teruggevonden en terug gegeven.
Morgen naar de post omgaan.

Had overlaatst hetzelfde voor. Het bleek om een PV te gaan waarvoor ik me schriftelijk kon verdedigen en waar een boete van €50 tot €250 aan vast kon hangen.

Hopelijk bij u beter nieuws ;)

Snowyflake

Legacy Member
Atariani zei:
Ben begonnen met recht leren (handelswetenschappen 1e bach).. Heb wel een goeie samenvatting die ik kan leren e.d., geen probleem.. Alleen vraag ik me zo wat af wat ik met die supergrote bamacodex moet doen. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is? o-o

Gewoon bij elk artikel post-itje plakken en fluoseren en als je iets niet weet op het examen kan je het opzoeken. Soms verwijzen ze in een vraag naar de bamacodex. Belangrijkste is eigenlijk dat je op voorhand al eens doorblader zodat als ik zeg zoek artikel x op in uw B.W. dat je weet waar je moet zoeken ...

Baats zei:
Hier ook niet. Al de hele dag bezig met FA, maar meer en meer begin ik te beseffen dat het echt zwaar gaat afhangen van de vragen.

'k Heb al een lijstje in mijn hoofd à la 'als ik deze vraag krijg, ben ik gejost'.


Aah das toch ideaal? :p Dan kunde die vragen al proberen oplossen :p
Neenee maar ik heb al gehoord dat haar vragen heel goed meevallen maar dat het grootste probleem is dat ze zo streng is bij het verbeteren. Dus ik denk dat je niet teveel schrik moet hebben om rare vragen te krijgen.

Burrid

Legacy Member
metaphore zei:
Had overlaatst hetzelfde voor. Het bleek om een PV te gaan waarvoor ik me schriftelijk kon verdedigen en waar een boete van €50 tot €250 aan vast kon hangen.

Hopelijk bij u beter nieuws ;)

Oei, hopelijk inderdaad iets positiever, ik rij nochtans niet met de auto.

Lospeed

Legacy Member
Net het bewijs geleerd waar ik vorig jaar serieus de mist ingegaan ben. (dat besef ik nu althans :unsure:)

Matt.

Legacy Member
tom1 zei:
Da kiest ge zelf hé, net zoals in een andere job waar ge ook uw werk mee kunt naar huis nemen. Hoeveel ingenieurs staan er niet op wacht of moeten nog overwerken?

Aan de UGent moet je trouwens één publicatie halen om te mogen promoveren, één...
Er staat bovendien geen graad op een doctoraat, dus of ge da nu goed of slecht doet, maakt ook al ni echt uit :p.

Goh, ja, ik zou graag doctoreren omdat het me boeiend lijkt, maar de reden dat ik hier iedere blok zoveel zit te zagen, is omdat ik echt stress heb van die latente druk, al die papers/verslagen tijdens het semester, dan nog examens, volgend jaar thesis, in juli werken en augustus weer studeren voor herexamens, dan in spanning wachten op punten...en uiteindelijk heb ik nog 1 à 2 weken per jaar dat ik echt zorgenvrij ben. :p En ik weet niet als ik dat nóg 4 jaar uithoudt na m'n master. :p Zal afhangen van hoe hard de thesis boeit. En nee, ik zou me daar nu niet mee moeten bezighouden, I know, maar ja, blok = teveel denken. :p
Dat van die "één publicatie" wist ik niet.

Vincort

Legacy Member
tom1 zei:
Er staat bovendien geen graad op een doctoraat, dus of ge da nu goed of slecht doet, maakt ook al ni echt uit :p.

Geloof mij, als je het niet met felicitaties of whatever its called afwerkt, wordt je voor de rest van je academische carrière uitgelachen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan