Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Atariani

Legacy Member
Ben begonnen met recht leren (handelswetenschappen 1e bach).. Heb wel een goeie samenvatting die ik kan leren e.d., geen probleem.. Alleen vraag ik me zo wat af wat ik met die supergrote bamacodex moet doen. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is? o-o

metaphore

Legacy Member
Saphira zei:
yeah mijn thesis:
Vergelijking van de outcome-resultaten tussen de hamstringsgreffe en de LARS-kunstgreffe bij reconstructie van de VKB.

@Exorikos: zuigt eraan

Is die studie al ni 100x gedaan? :p

Saphira

Legacy Member
Exorikos zei:
Eigenlijk is het een serieuze vraag. :p Ik heb een maand geleden een bal op mijn duim gekregen tijdens het blokken op de volleybal, waarbij mij duim overstrekt is. De traditionele tape daarvoor blijkt niet goed te werken, want de pijn zit niet recht op het gewricht, maar aan de zijkant van het gewricht. Kan ik dat tapen?

met tapen gade nie echt de pijn verminderen eh. Tapen zorgt er gewoon voor dat de stabiliteit van je duim verbetert. Aan de zijkant van je gewricht... Met die beschrijving ben ik ook ni veel eh... :p. Voorkant, binnenkant, buitenkant, zijkant..
Doet 't pijn tijdens het strekken of buigen van je duim.
Wanneer doet 't pijn? 's ochtends bij 't opstaan, 's middags, na activiteiten, in rust...

Details, I need details!

@Metaphore: ja idd, ik wou eerst 'studie van resultaten op de bewegingen bij Parkinson-patiënten met behulp van dans en muziek'. Maar kheb die ni gekregen... :( kheb beetje de rommel gekregen.

metaphore

Legacy Member
Exorikos zei:
Eigenlijk is het een serieuze vraag. :p Ik heb een maand geleden een bal op mijn duim gekregen tijdens het blokken op de volleybal, waarbij mij duim overstrekt is. De traditionele tape daarvoor blijkt niet goed te werken, want de pijn zit niet recht op het gewricht, maar aan de zijkant van het gewricht. Kan ik dat tapen?

Klinkt als een colateraal ligament letsel / skiersduim (als het gaat over het eerste kootje)
Foto van laten maken? want soms rukt ge daar een stukje bot mee af en dan moet ge in principe 3-4w in de gips :p alternatief = goed immobiliseren met een spalk.
Als ge er nix aan doet kan dat gewricht instabiel blijven = blijvende pijnklachten

€25 aub

Saphira

Legacy Member
metaphore zei:
Klinkt als een colateraal ligament letsel / skiersduim (als het gaat over het eerste kootje)
Foto van laten maken? want soms rukt ge daar een stukje bot mee af en dan moet ge in principe 3-4w in de gips :p alternatief = goed immobiliseren met een spalk.
Als ge er nix aan doet kan dat gewricht instabiel blijven = blijvende pijnklachten

€25 aub

achter datie zegt datie hoopt da gij zijn arts nooit ga worden, geef je hem nog advies? :o
Zo'n vriendelijken doktoor :o

metaphore

Legacy Member
Saphira zei:
@Metaphore: ja idd, ik wou eerst 'studie van resultaten op de bewegingen bij Parkinson-patiënten met behulp van dans en muziek'. Maar kheb die ni gekregen... :( kheb beetje de rommel gekregen.

Voorste kruisbanden zijn wel interessant in elk geval :niceone: das toch al iets!

metaphore

Legacy Member
Saphira zei:
achter datie zegt datie hoopt da gij zijn arts nooit ga worden, geef je hem nog advies? :o
Zo'n vriendelijken doktoor :o

Ochja een mens in nood helpen is mijn plicht hé ;)

Duckwhisperer

Legacy Member
Nu we hier toch met nen chirurg in wording zitten.

In April met de koersfiets op kassei gevallen (rechterschouder heeft de val "gebroken").
2 weken nadien toen ik terug ging fitnessen had ik last bij het doen van lateral side raises.
Dat is nu weg, maar ik heb nog steeds last van mijn schouder als ik incline dumbell bench press doe.
Precies of er een bot verspringt ofzo.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik 5 jaar geleden mijn rechtersleutelbeen heb gebroken en dat niet geoppereerd is (zo een 8-steun moeten dragen) waardoor dat nu 2 "sleutelbenen" onder elkaar zijn.

Wat heb ik dokter? :unsure:

WolCoM

Legacy Member
Eerst overschrijven...

Goh, gotta love mensen die samenvattingen maken en online smijten!

metaphore

Legacy Member
Duckwhisperer zei:
Nu we hier toch met nen chirurg in wording zitten.

In April met de koersfiets op kassei gevallen (rechterschouder heeft de val "gebroken").
2 weken nadien toen ik terug ging fitnessen had ik last bij het doen van lateral side raises.
Dat is nu weg, maar ik heb nog steeds last van mijn schouder als ik incline dumbell bench press doe.
Precies of er een bot verspringt ofzo.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik 5 jaar geleden mijn rechtersleutelbeen heb gebroken en dat niet geoppereerd is (zo een 8-steun moeten dragen) waardoor dat nu 2 "sleutelbenen" onder elkaar zijn.

Wat heb ik dokter? :unsure:
Een fractuur lijkt mij onwaarschijnlijk (als het echt bot zou zijn dat zou verschuiven zoudt ge creperen van de pijn :p)

Meest waarschijnlijke als ik het verhaal zo hoor is een bicepspees die subluxeert, maar zonder u te onderzoeken kan ik dat niet voorspellen. Voelt ge iets verspringen als ge die 'incline dumbell bench press' doet?

Ahja en voor de medicolegaliteit: ik geef enkel informatie, voor ge een behandeling instelt eerst een afgestudeerd arts raadplegen ;)

metaphore

Legacy Member
WolCoM zei:
Eerst overschrijven...

Goh, gotta love mensen die samenvattingen maken en online smijten!

nupie? :D

De heldin van heel geneeskunde als ge het mij vraagt. Menige vakken dankzij haar kunnen leren!

Utred

Legacy Member
metaphore zei:
Ahja en voor de medicolegaliteit: ik geef enkel informatie, voor ge een behandeling instelt eerst een afgestudeerd arts raadplegen ;)

En dat zonder naar de lessen van recht te gaan!

Exorikos

Legacy Member
Saphira zei:
met tapen gade nie echt de pijn verminderen eh. Tapen zorgt er gewoon voor dat de stabiliteit van je duim verbetert. Aan de zijkant van je gewricht... Met die beschrijving ben ik ook ni veel eh... :p. Voorkant, binnenkant, buitenkant, zijkant..
Doet 't pijn tijdens het strekken of buigen van je duim.
Wanneer doet 't pijn? 's ochtends bij 't opstaan, 's middags, na activiteiten, in rust...

Details, I need details!

Ik weet dat het de pijn niet verminderd, maar het helpt wel om de blessure niet te laten verergeren. :p

Het is het eerste kootje en de pijn is er alleen tijdens actief bewegen. De pijn is in het eerste kootje op de plaats die de tafel raakt als je je muis vasthebt. Ik heb gezocht hoe dat stuk heeft, maar vind het niet in mijn boek. :(

metaphore zei:
Klinkt als een colateraal ligament letsel / skiersduim (als het gaat over het eerste kootje)
Foto van laten maken? want soms rukt ge daar een stukje bot mee af en dan moet ge in principe 3-4w in de gips :p alternatief = goed immobiliseren met een spalk.
Als ge er nix aan doet kan dat gewricht instabiel blijven = blijvende pijnklachten

€25 aub

Ik ben naar de dokter geweest de dag nadat ik het letsel heb opgelopen en die zei na wat duwen dat er niks gebroken was. :unsure:

Ironpole

Legacy Member
Niemand last van zijne triple pendulum die niet meer werkt ofzo? Nee? :sad:

metaphore

Legacy Member
mja kzal er ni verder op ingaan :) volgens mij is medisch advies geven zelfs tegen de forumregels. En ik kan u niet onderzoeken dus ik kan er ook ni veel meer over zeggen.

Burrid

Legacy Member
Cadiuro zei:
Vulkanen! Vuur! Magma!.. Felsisch.. Granietisch?...
Fuck this, I'm out

Als ik mij zelfs al ni kan concentreren op vulkanen, dan kan ik mar beter stoppen en pauzeren.

Op tv laten ze het mooier overkomen dan het is.
De verschillende samenstellingen van types vulkanen en hun werking is echter andere koek. Ik was er ook van verschoten :sad:

Plutus

Legacy Member
Ale kom, iemand hier ervaring met het Dividend Discount Model? Prof had paar oefeningen gegeven in de slides en ik heb de, volgens hem, eindoplossing. Ik heb dan gevonden hoe hij die berekend heeft en ik vind zijn manier van berekenen totaal niet logisch. Zelf was ik er niet in die les dus ik heb het aan een paar mensen gevraagd die er wel waren en niemand kan een deftige waterdichte uitleg geven.. :sop:

Iemand vrijwilliger?

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
Tsubasa zei:
Moet echt nog een deftig stuk doen. Was ik vannacht om 4u maar niet gewekt geweest door hevige buikpijn, was ik mss niet zo moe nu. :sleep:

Man, wie heeft hier allemaal micro gehad van den Omey? Gaat dat bij iedereen zo traag? :p

heb da vak gehad, in een ver verleden! 3 jaar geleden :p is idd een klotevak om te leren, weet nog dak da schriftelijk nie goe heb gekunne maar het mondeling echt geownd heb!

ontopic: pff :/ nog maar 1 dagske in den blok echt kunnen studeren gelijk dak wil. is da normaal dak sinds mijn 3e jaar echt totaal ni meer de uren kan kloppen gelijk dak in't eerste en tweede jaar deed? :p
tfeit dak al een zeer interessante werkaanbieding heb helpt ook ni!

WolCoM

Legacy Member
metaphore zei:
nupie? :D

De heldin van heel geneeskunde als ge het mij vraagt. Menige vakken dankzij haar kunnen leren!

Voor ne keer nie nupie. :)

Mij al geregeld afgevraagd wie da zou kunnen zijn, maar langs andere kant, vrees dat ik er geen gezicht wil opplakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan