Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Duckwhisperer

Legacy Member
metaphore zei:
Een fractuur lijkt mij onwaarschijnlijk (als het echt bot zou zijn dat zou verschuiven zoudt ge creperen van de pijn :p)

Meest waarschijnlijke als ik het verhaal zo hoor is een bicepspees die subluxeert, maar zonder u te onderzoeken kan ik dat niet voorspellen. Voelt ge iets verspringen als ge die 'incline dumbell bench press' doet?

Ahja en voor de medicolegaliteit: ik geef enkel informatie, voor ge een behandeling instelt eerst een afgestudeerd arts raadplegen ;)

Ja, ik voel zo echt iets verspringen. Zeker als ik mijn vinger er op leg voel ik het goed.
Mss best na de examens eens een dokter opzoeken en nadien bij de kine gaan. :p
Kan het iets ergs zijn?

Toch bedankt!

Tsubasa

Legacy Member
*FiReStOnE^-* zei:
heb da vak gehad, in een ver verleden! 3 jaar geleden :p is idd een klotevak om te leren, weet nog dak da schriftelijk nie goe heb gekunne maar het mondeling echt geownd heb!

ontopic: pff :/ nog maar 1 dagske in den blok echt kunnen studeren gelijk dak wil. is da normaal dak sinds mijn 3e jaar echt totaal ni meer de uren kan kloppen gelijk dak in't eerste en tweede jaar deed? :p
tfeit dak al een zeer interessante werkaanbieding heb helpt ook ni!

Mondeling is niet meer wegens te veel studenten. Geen idee of dat beter is of slechter. Dit is wel echt een vak waar een klein woordje van de prof u op weg kan zetten voor een hele uitleg, terwijl zonder zijn hulp het mss nooit binnen schiet. Langs de andere kant: heb eens mondeling van hem gehad (arbeid en tewerkstelling) en da was wel kut :p. Heel de tijd extra vragen en u onderbreken. Had wel een 15!

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
Tsubasa zei:
Mondeling is niet meer wegens te veel studenten. Geen idee of dat beter is of slechter. Dit is wel echt een vak waar een klein woordje van de prof u op weg kan zetten voor een hele uitleg, terwijl zonder zijn hulp het mss nooit binnen schiet. Langs de andere kant: heb eens mondeling van hem gehad (arbeid en tewerkstelling) en da was wel kut :p. Heel de tijd extra vragen en u onderbreken. Had wel een 15!

domme vraag mss, maar hoe kunt gij arbeid en tewerkstelling al hebben gehad als gij micro hebt nu? das toch pas keuzevak in derde bachelor/masterjaren? of doet gij schakelprogramma of bedrijfseconomie?

Tsubasa

Legacy Member
*FiReStOnE^-* zei:
domme vraag mss, maar hoe kunt gij arbeid en tewerkstelling al hebben gehad als gij micro hebt nu? das toch pas keuzevak in derde bachelor/masterjaren? of doet gij schakelprogramma of bedrijfseconomie?

Doe dit: 1.2 - voor instroom andere Bachelors

Kom van een bachelor Geschiedenis en heb een minor economie gevolgd. In mijn 3de voor arbeid gekozen ifv van die minor dus.

Als ik in mijn 2de en 3de had geweten dat ik dit programma zou doen had ik wel allemaal vakken uit deze lijst genomen :D. (toch toevallig 2 wel)

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
bah vandaag lukt het echt niet :s

Hier ook niet. Al de hele dag bezig met FA, maar meer en meer begin ik te beseffen dat het echt zwaar gaat afhangen van de vragen.

'k Heb al een lijstje in mijn hoofd à la 'als ik deze vraag krijg, ben ik gejost'.

Tsubasa

Legacy Member
Heb ook altijd zo'n lijstje als ik naar een examen ga :D.
Goed, nog even verder doen, het kan mij eigenlijk niet meer schelen voor vandaag maja.

WolCoM

Legacy Member
4e verdwijning nu ook dood terug gevonden. Maar wat ik mij afvraag, hoe plegen die dan zelfmoord?
Die Tine Brutsaert en Frederic Coopman zijn beiden in het water teruggevonden. Ge ga mij nie zeggen verdrinkingsdood eh. Met ne steen aan hun voeten zeker...
Enige waar ik kan aan denken is drugs en dan in het water springen in de hoop op een thermische shock ofzoiets. Maar 'k vind dat toch ook bizar. Of polsen overgesneden en in het water gesprongen, maar ook daar stel ik mij vragen bij. Der zijn toch andere manieren.
Ook die Yannick Cumps, zelfmoord op een verlaten privéterrein. Bizar.

Tot zover men blokgedachten intermezzo. :)

Lospeed

Legacy Member
nog 5 bewijzen te gaan vandaag, morgen nog 9.
(al 6 gedaan op een dikke 3u goed geconcentreerd werken), er toch nog een 2-3u bijdoen en dan kom ik aan iets meer dan 6u (goed doorwerken) vandaag... :unsure: (In de voormiddag / rond de middag geraak ik blijkbaar niet verder dan wat oefeningen krabbelen of wat lezen enz)
Maandag examen, wordt toch gewoon hopen dat hij er net 2 vraagt die ik heel goed ken. (of 1 perfect en 1 iets minder, maar vanaf 2 mindere wordt het een groot probleem :p)

NotoriousP

Legacy Member
Allé hup silicides & Cu/low k ook af, gaat toch traag als je moet printen & studeren tegelijk.

metaphore

Legacy Member
WolCoM zei:
4e verdwijning nu ook dood terug gevonden. Maar wat ik mij afvraag, hoe plegen die dan zelfmoord?
Die Tine Brutsaert en Frederic Coopman zijn beiden in het water teruggevonden. Ge ga mij nie zeggen verdrinkingsdood eh. Met ne steen aan hun voeten zeker...
Enige waar ik kan aan denken is drugs en dan in het water springen in de hoop op een thermische shock ofzoiets. Maar 'k vind dat toch ook bizar. Of polsen overgesneden en in het water gesprongen, maar ook daar stel ik mij vragen bij. Der zijn toch andere manieren.
Ook die Yannick Cumps, zelfmoord op een verlaten privéterrein. Bizar.

Tot zover men blokgedachten intermezzo. :)

Ne mens kan zichzelf verdrinken zonder zich te verzwaren! Enkel en alleen met veel 'wilskracht & doorzettingsvermogen' :unsure:

tom1

Legacy Member
WolCoM zei:
4e verdwijning nu ook dood terug gevonden. Maar wat ik mij afvraag, hoe plegen die dan zelfmoord?
Die Tine Brutsaert en Frederic Coopman zijn beiden in het water teruggevonden. Ge ga mij nie zeggen verdrinkingsdood eh. Met ne steen aan hun voeten zeker...
Enige waar ik kan aan denken is drugs en dan in het water springen in de hoop op een thermische shock ofzoiets. Maar 'k vind dat toch ook bizar. Of polsen overgesneden en in het water gesprongen, maar ook daar stel ik mij vragen bij. Der zijn toch andere manieren.
Ook die Yannick Cumps, zelfmoord op een verlaten privéterrein. Bizar.

Tot zover men blokgedachten intermezzo. :)

Stroming, weet je wel!

WolCoM

Legacy Member
metaphore zei:
Ne mens kan zichzelf verdrinken zonder zich te verzwaren! Enkel en alleen met veel 'wilskracht & doorzettingsvermogen' :unsure:

Jip, I know. Maar als ge zelfmoord wilt plegen, kiest ge voor een manier die logisch, pijnloos én zeker is. In het water springen en uw adem inhouden tot ge sterft??

Mss kijk ik teveel naar dexter. Maar 'k vind het wel intrigerend ergens.

Exorikos

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Maakt gij met opzet zoveel dt-fouten? :unsure:

Zoveel? Je hebt er op een week twee gevonden. Proficiat.

NotoriousP zei:
Allé hup silicides & Cu/low k ook af, gaat toch traag als je moet printen & studeren tegelijk.

Silicides zijn wel tof. Wat moet je er juist over leren? Ik heb vorig jaar een project gedaan over NiSi-vorming.

metaphore

Legacy Member
WolCoM zei:
Jip, I know. Maar als ge zelfmoord wilt plegen, kiest ge voor een manier die logisch, pijnloos én zeker is. In het water springen en uw adem inhouden tot ge sterft??

Mss kijk ik teveel naar dexter. Maar 'k vind het wel intrigerend ergens.

héhé ge moet forensische geneeskunde gaan doen dan hé :p

Heb dat vak de woensdag en das echt het meest interessante wat we op 7jaar gezien hebben! Maar om dat nu effectief als job te doen is volgens mij minder leuk :)

Lospeed

Legacy Member
Ging 5 minuten pauzeren om 8u... :unsure:
Er terug wat invliegen en morgen nog wat extra bovenop de extra die al moest. :p

TheRedDevils

Legacy Member
Atariani zei:
Ben begonnen met recht leren (handelswetenschappen 1e bach).. Heb wel een goeie samenvatting die ik kan leren e.d., geen probleem.. Alleen vraag ik me zo wat af wat ik met die supergrote bamacodex moet doen. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is? o-o

Die samenvatting is idd zalig :p
Wetboek kan je gebruiken om iets op te zoeken wat je niet meer zeker weet of als je ergens bij twijfelt...
Bij cases is dat wel handig, die kan je meestal oplossen mbv wetboek.


En dat gaat ier goed vooruit, blijf maar allemaal veel posten zodat we een nieuw topic krijgen --> enquête met ...... :)

tom1

Legacy Member
Matt. zei:
'k Denk niet dat ge dat moogt onderschatten. PhD is altijd uw werk mee naar huis nemen, vele PhD's werken ook in het weekend, altijd op de hoogte zijn van de recentste ontwikkelingen (=constant journals uitpluizen etc, afhankelijk van uw vakgebied kan dit echt veeeel werk zijn), posters/presentatie/publicatie-druk, ... Latente druk m.a.w.
Mijn zus bv. komt thuis van haar werk en die moet aan niets meer denken. Idem voor mijn ma/pa/stiefpa (rest vd familie eigenlijk). :unsure: (Jobs à la administratie, kinesist, procesverantwoordelijke, verpleegkundige...) Toch een luxe... En verdienen allemaal goed hun boterham om te kunnen doen wat ze willen. (Alhoewel ze er niet rijk van zullen worden.)

Da kiest ge zelf hé, net zoals in een andere job waar ge ook uw werk mee kunt naar huis nemen. Hoeveel ingenieurs staan er niet op wacht of moeten nog overwerken?

Aan de UGent moet je trouwens één publicatie halen om te mogen promoveren, één...
Er staat bovendien geen graad op een doctoraat, dus of ge da nu goed of slecht doet, maakt ook al ni echt uit :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan