Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

metaphore

Legacy Member
Saphira zei:
hmm 't hart. Imo, 't meest interessante orgaan (naast de hersenen) om te bestuderen. 't zenuwstelsel :love:.

En nog meer interessant om da irl te zien kloppen. Nu hopen dak 'n hersenoperatie mag meemaken

neurochirurgie = overrated, zeker de standaard zaken die in de periferie gebeuren.

Botten, gewrichten en spieren blijven het meest interessante! En dan al zeker de chirurgie! knieën en heupen ftw :applause:

Exorikos

Legacy Member
metaphore zei:
neurochirurgie = overrated, zeker de standaard zaken die in de periferie gebeuren.

Botten, gewrichten en spieren blijven het meest interessante! En dan al zeker de chirurgie! knieën en heupen ftw :applause:

Metaphore! :love: :bow:

metaphore

Legacy Member
edraket zei:
zijde nou nog altijd genen dokteur metaphore :s:s:s:s

Da is pas nen ancien!

dit jaar studeer ik (eindelijk) af als basisarts! Heb het wel wat gezien in Leuven.

Nu nog toegelaten worden tot men specialisatie en dan mag ik er nog 6jaar bij doen :applause:

Saphira

Legacy Member
metaphore zei:
neurochirurgie = overrated, zeker de standaard zaken die in de periferie gebeuren.

Botten, gewrichten en spieren blijven het meest interessante! En dan al zeker de chirurgie! knieën en heupen ftw :applause:

kheb nog geen hersenchirurgie meegevolgd eh dus kan da nog ni vergelijken.
Wel al 'n wegname van de long meegemaakt (waarbij ik dus ook t hart heb zien kloppen) en 'n knieprothese.

Knie is zeker ook interessant, maar kweetni, fysiologie van 't zenuwstelsel -> :drool:

Iemand

Legacy Member
metaphore zei:
dit jaar studeer ik (eindelijk) af als basisarts! Heb het wel wat gezien in Leuven.

Nu nog toegelaten worden tot men specialisatie en dan mag ik er nog 6jaar bij doen :applause:

Welke specialisatie beoog je? :)

metaphore

Legacy Member
Saphira zei:
kheb nog geen hersenchirurgie meegevolgd eh dus kan da nog ni vergelijken.
Wel al 'n wegname van de long meegemaakt (waarbij ik dus ook t hart heb zien kloppen) en 'n knieprothese.

Knie is zeker ook interessant, maar kweetni, fysiologie van 't zenuwstelsel -> :drool:

Heb zowat alles meegedaan: hartklep protheses, CABGs, dubbele longtransplantatie (van 21u30 tot 5u30 => geen lachertje), heel wat abdominale, urologische en vaatingrepen.

Maar het leukste blijft voor mij de prothesechirurgie. Imo de chirurgie waar ge het meeste moet nadenken waarmee ge bezig bent, elke prothese is anders en de biomechanica is superbelangrijk.

Iemand

Legacy Member
metaphore zei:
Orthopedie, vrijdag den 13e januari krijg ik het verdict te horen :p

Veel succes!

Bien, hier is het lunchbreak. Reeds 20 nieuwe pagina's verwerkt, nog 80 te gaan. Vak op 2,5 dagen leren aka 25 uur blok, check.

Saphira

Legacy Member
metaphore zei:
Heb zowat alles meegedaan: hartklep protheses, CABGs, dubbele longtransplantatie (van 21u30 tot 5u30 => geen lachertje), heel wat abdominale, urologische en vaatingrepen.

Maar het leukste blijft voor mij de prothesechirurgie. Imo de chirurgie waar ge het meeste moet nadenken waarmee ge bezig bent, elke prothese is anders en de biomechanica is superbelangrijk.

mweh zulke dingen zal ik jammer genoeg ni meemaken, ben maar 'n kinesitherapeute in opleiding :sad:

metaphore

Legacy Member
Saphira zei:
mweh zulke dingen zal ik jammer genoeg ni meemaken, ben maar 'n kinesitherapeute in opleiding :sad:

Bij ons zijn er dikwijls kiné's die komen meekijken naar prothesen/kruisbanden/.... maar die mogen denk ik wel nooit meedoen met de ingrepen.

Ge had geneeskunde moeten studeren hé :p

Snowyflake

Legacy Member
nxon zei:
4 dagen voor privaatrecht is te weinig.

Dat dacht ik in het begin ook maar in de blok had ik al tijd over toen ik er 4 dagen voor had gepland dus voor het examen zal het al herhaling zijn lijkt mij het zeker haalbaar.

TheRedDevils zei:
Ga gewoon zien wanneer ik er klaar mee ben, en dan doe ik nog een dagje wiskunde of iets anders ;) Wil gewoon zeker zijn dat ik het goed geleerd heb, dus ik neem er mijn tijd voor. :p

Ja das wel waar beter te veel dagen dan te weinig :D
Alleen als bv zou blijken dat 6d perfect was geweest dan is het wel rot want dag voor uw examen recht kunde moeilijk met wiskunde bezig zijn :p

Saphira zei:
mweh zulke dingen zal ik jammer genoeg ni meemaken, ben maar 'n kinesitherapeute in opleiding :sad:

In welk jaar zit je? Mijn ex deed ook kiné :unsure:

Saphira

Legacy Member
metaphore zei:
Bij ons zijn er dikwijls kiné's die komen meekijken naar prothesen/kruisbanden/.... maar die mogen denk ik wel nooit meedoen met de ingrepen.

Ge had geneeskunde moeten studeren hé :p

kzag da aantal jaar studeren niet zitten. Ma nu dak zo kennis gemaakt heb met die operaties, heb ik 't mij inderdaad al zitten vervloeken dak der ni voor gekozen heb :sad:

Ahja mij 'n goeie chirurg zoeken en 's poeslief doen tegen die gast :p, wie weet magk ze dan wel meevolgen

@snowyflake: 1e Master

metaphore

Legacy Member
Saphira zei:
kzag da aantal jaar studeren niet zitten. Ma nu dak zo kennis gemaakt heb met die operaties, heb ik 't mij inderdaad al zitten vervloeken dak der ni voor gekozen heb :sad:

Ahja mij 'n goeie chirurg zoeken en 's poeslief doen tegen die gast :p, wie weet magk ze dan wel meevolgen

@snowyflake: 1e Master

da werkt altijd ;)

metaphore

Legacy Member
haha!
Ok, het is duidelijk tijd om nog eens wat te eten en verder te leren aan religie en zingeving.
Dit forum heeft altijd instant negatieve gevolgen op mijn productiviteit :(

Saphira

Legacy Member
metaphore zei:
haha!
Ok, het is duidelijk tijd om nog eens wat te eten en verder te leren aan religie en zingeving.
Dit forum heeft altijd instant negatieve gevolgen op mijn productiviteit :(

al 'n sjans dage 'n dokter zijt eh, gij kunt da wel rap verhelpen :unsure:




lame grapjes komen door blok
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan