Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

coldplayke

Legacy Member
Had ik een tijd terug met Mulan 2 :/
En dan was de film nog slecht ook :sop:

Lospeed

Legacy Member
Ben dat examen weer aan het onderschatten denk ik... :unsure: Alhoewel ik toch het gevoel heb van dat hetgeen ik al geleerd heb dat ik het beter kan dan vorig jaar. Seffens eens oefeningen maken op wat trillingtoestanden zodat ik terug wat wen aan al die sin, cos en al wat erbij komt kijken.

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
Vraagske voor Baats en TRD

Gaan jullie die grote samenvatting van recht helemaal leren of gewoon zelf uit boek? Want die samenvatting staan wel belangrijke dingen in maar neemt wss 2 volle dagen in beslag om het allemaal eens te bekijken :s

Nah, ik heb nu nog 4 dagen voor Recht gepland, dan ga ik mijn boek gewoon nog s doorlopen en na elk hoofdstuk de slides doornemen. Misschien niet zo effciënt, maar zo blijft er wel meer dan genoeg hangen.

Bij moeilijke stukken (of waarvan ik iets minder oplettend was in de les :sop:), ga ik het wel nog eens nalezen, denk ik.

OT: Klaar met wiskunde

Fliblit

Legacy Member
Daarnet in Kortrijk, 10 seconden massale stormtoestanden :unsure: ik ging terug naar huis, twee banen waar ik doorgereden ben in het doorgaan waren nu afgesloten doordat er een paar omgevallen bomen de volledige weg versperden.

En het welkomstbord van de Kulak is omgevallen tegen een verlichtingspaal en is in tweeën gespleten :unsure:

TheRedDevils

Legacy Member
Snowyflake zei:
Vraagske voor Baats en TRD

Gaan jullie die grote samenvatting van recht helemaal leren of gewoon zelf uit boek? Want die samenvatting staan wel belangrijke dingen in maar neemt wss 2 volle dagen in beslag om het allemaal eens te bekijken :s

Nee :p
Is wel handig met die voorbeelden, maar in het boek staan er ook soms voorbeelden bij en als ik iets echt niet snap zal ik dat wel opzoeken in die samenvatting.
Dus ik begin gewoon in mijn boek te leren adhv de slides en bij onduidelijkheid bekijk ik dat stuk eens in de samenvatting.
Morgen start ik al met privaatrecht trouwens :)

Exorikos

Legacy Member
Stomme ingenieurs... Al het hele boek gebruiken ze zoals het hoort K en dan op het einde van een hoofdstuk midden in een vergelijking wordt dat ineens °K om dat dan voor de rest van het hoofdstuk te gebruiken. #nuttelozerant

Vandaag nog een hoofdstuk vapor power systems doen en mijn achtergrondkennis voor kernenergie is helemaal bijgewerkt! :cool:

Ironpole

Legacy Member
Exorikos zei:
Stomme ingenieurs... Al het hele boek gebruiken ze zoals het hoort K en dan op het einde van een hoofdstuk midden in een vergelijking wordt dat ineens °K om dat dan voor de rest van het hoofdstuk te gebruiken. #nuttelozerant

Vandaag nog een hoofdstuk vapor power systems doen en mijn achtergrondkennis voor kernenergie is helemaal bijgewerkt! :cool:

°K is absoluut en compleet fout!
Maar het zal wel ff voor verwarring gezorgd hebben in zo'n oefening. :p

Saphira

Legacy Member
F*cking moe zijn :( en t boek van Eragon ('Erfenis') die in mijn rug port en zegt: 'lees mij aub'...

:sad:

@Gatsby: ooh en al die mooie liedjes :o

Saphira

Legacy Member
Utred zei:
2 pagina's over hoe belangrijk de veneuze terugkeer is voor het hartdebiet. Nogal logisch dat als er meer bloed toekomt, er ook meer vertrekt, zou ik denken.

tenzij er stoornissen zijn ter hoogte van de atrioventriculaire kleppen :unsure:

Tsubasa

Legacy Member
Ow ow ow, die oefeningen waren nog verrassend lastig. Verontrust mij wel wat. De theorie die ik dacht grondig te hebben geleerd, toch niet zo goed onder knie. Dit is wel een bummer ja :s. Moed zakt mij even in de schoenen, maar nog veel (veel) tijd (sinds de beslissing deze morgen).

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
Nah, ik heb nu nog 4 dagen voor Recht gepland, dan ga ik mijn boek gewoon nog s doorlopen en na elk hoofdstuk de slides doornemen. Misschien niet zo effciënt, maar zo blijft er wel meer dan genoeg hangen.

Bij moeilijke stukken (of waarvan ik iets minder oplettend was in de les :sop:), ga ik het wel nog eens nalezen, denk ik.

OT: Klaar met wiskunde

TheRedDevils zei:
Nee :p
Is wel handig met die voorbeelden, maar in het boek staan er ook soms voorbeelden bij en als ik iets echt niet snap zal ik dat wel opzoeken in die samenvatting.
Dus ik begin gewoon in mijn boek te leren adhv de slides en bij onduidelijkheid bekijk ik dat stuk eens in de samenvatting.
Morgen start ik al met privaatrecht trouwens :)

Ah ok ideaal zo ben ik niet de enigste die dat niet helemaal bekijkt :D
Ik heb tijdens de blok wel al een stukje van die samenvatting gekeken omdat ik al snel klaar was met mijn boek en gezien dat hij op sommige stukken in het groen de mening van Bertel zegt over een stukje. bv "Bertel zegt dat hij hier zeker iets over zal vragen." Of soms staat er dat het hoogst wss op het examen komt of niet op het examen komt. Dus ik wss met de zoekfunctie alles opzoeken waar examen vermeld word om toch de belangrijke dingen (in Bertel zijn ogen) 2x te bekijken :) en dan idd voor als ik iets niet snap of niet zo duidelijk vind in de boek :D


TheRedDevils zei:
Morgen start ik al met privaatrecht trouwens :)

7 dagen voor recht? :oink: Wa gaat gij allemaal uitsteken :p

Ik heb er 4 dagen voor.

Utred

Legacy Member
110 pagina's al vandaag. Nog 80 te gaan en cursus is uit. Kzal nog maar wa voortdoen, dan kan ik morgennamiddag al beginnen herhalen.
/superstudent

Plutus

Legacy Member
Begonnen met examen van maandag (Analyse & waardering van ondernemingen) en zit al halfweg na de 1e dag :unsure: enige probleem is dat ik geen oplossingen heb van de oefeningen, merde..

Nooby4Ever

Legacy Member
Bureau herschikt, tafel opgeruimd, dingen op hun plaats gezet, steam verwijderd, ...

Nu nog studeren :unsure:

Saphira

Legacy Member
Levercirrose zal toch enkel 'n invloed hebben op de vernieuwing van je bloedcellen dus zal er eerder anemie optreden? Aan de bloedstroom zal er toch weinig tot niets veranderen?

metaphore

Legacy Member
Saphira zei:
Levercirrose zal toch enkel 'n invloed hebben op de vernieuwing van je bloedcellen dus zal er eerder anemie optreden? Aan de bloedstroom zal er toch weinig tot niets veranderen?

portale hypertensie waardoor er verminderde veneuze retour is.

Maar was het tegenovergesteld aant zeggen van jullie (als iets uit het hart vertrekt komt hetzelfde aan ipv wat aankomt in het hart vertrekt ook)

TheRedDevils

Legacy Member
Snowyflake zei:
Ah ok ideaal zo ben ik niet de enigste die dat niet helemaal bekijkt :D
Ik heb tijdens de blok wel al een stukje van die samenvatting gekeken omdat ik al snel klaar was met mijn boek en gezien dat hij op sommige stukken in het groen de mening van Bertel zegt over een stukje. bv "Bertel zegt dat hij hier zeker iets over zal vragen." Of soms staat er dat het hoogst wss op het examen komt of niet op het examen komt. Dus ik wss met de zoekfunctie alles opzoeken waar examen vermeld word om toch de belangrijke dingen (in Bertel zijn ogen) 2x te bekijken :) en dan idd voor als ik iets niet snap of niet zo duidelijk vind in de boek :D




7 dagen voor recht? :oink: Wa gaat gij allemaal uitsteken :p

Ik heb er 4 dagen voor.

Ga gewoon zien wanneer ik er klaar mee ben, en dan doe ik nog een dagje wiskunde of iets anders ;) Wil gewoon zeker zijn dat ik het goed geleerd heb, dus ik neem er mijn tijd voor. :p

Saphira

Legacy Member
hmm 't hart. Imo, 't meest interessante orgaan (naast de hersenen) om te bestuderen. 't zenuwstelsel :love:.

En nog meer interessant om da irl te zien kloppen. Nu hopen dak 'n hersenoperatie mag meemaken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan