Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
kay-gell zei:We hebben hier thans vroeger al controle gehad op die netto-onkosten en daar hebben ze geen spel van gemaakt.
JPV zei:ze worden niet strenger, ze zullen gewoon beter controleren. Gelukkig maar. De zogezegde kosten en de netto-onkostenvergoedingen groeien véél te hoog.
Wij hebben net een RSZ-controle gehad en de 65 euro die wij krijgen is goedgekeurd. Wij konden dat dan ook mooi bewijzen.

kay-gell zei:We hebben hier thans vroeger al controle gehad op die netto-onkosten en daar hebben ze geen spel van gemaakt.
ik dacht dat er vroeger nog uitzondering gemaakt werd voor bepaalde kostuums waar in het groot een logo van het bedrijf aan vastgenaaid werd, maar dat zal wel niet meer, want nu zie je dat nooit meer...kay-gell zei:Hm, is natuurlijk jammer want kleding heb ik nu eigenlijk wel echt nodig.
zorg er dan maar voor dat de douane je niet tegenhoudtkay-gell zei:Maar soit, vertrek binnen een week toch naar Thailand dan koop ik mij daar een hoop voor een paar jaar aan goedkoop tarief![]()
.JPV zei:ik dacht dat er vroeger nog uitzondering gemaakt werd voor bepaalde kostuums waar in het groot een logo van het bedrijf aan vastgenaaid werd, maar dat zal wel niet meer, want nu zie je dat nooit meer...

zorg er dan maar voor dat de douane je niet tegenhoudt.


JPV zei:ze worden niet strenger, ze zullen gewoon beter controleren. Gelukkig maar. De zogezegde kosten en de netto-onkostenvergoedingen groeien véél te hoog.
Wij hebben net een RSZ-controle gehad en de 65 euro die wij krijgen is goedgekeurd. Wij konden dat dan ook mooi bewijzen.
Schrijf het op en er is toch geen probleem? Wat maken die 10 seconden nu uit? Mensen die frauderen moeten aangepakt worden, dat kan enkel door te controleren. En correct controleren kan enkel indien er zaken op papier staan.[B]Rocketeer;15765463 zei:Ik vind juist dat ze nu TE STRENG gaan zijn.
Namen opschrijven voor etentjes enzo. Sorry, maar zo een kleine uitgaven gaan het niet maken. Das er gewoon voor zorgen dat niemand het nog interessant gaat vinden om zelfstandige te worden. Ze gaan alle voordelen gaan aanpakken, maar de nadelen blijven.
Dat er controle moet zijn: dat ontkent ik niet.
Dat er overcontrol is: ni goe bezig
Das bijna zoals zeggen: uwen baas staat tijdens uw werkuren gewoon achter u te kijken wat gij constant doet.
Af en toe eens een etentje/relatiegeschenk zetten op naam van het bedrijf moet kunnen zonder dat ge alles moet gaan verantwoorden. Ne mens riskeert al meer als genoeg als zelfstandige, laat men ook hun pleziertje hebben
[B]Rocketeer;15765463 zei:Ik vind juist dat ze nu TE STRENG gaan zijn.
Namen opschrijven voor etentjes enzo. Sorry, maar zo een kleine uitgaven gaan het niet maken. Das er gewoon voor zorgen dat niemand het nog interessant gaat vinden om zelfstandige te worden. Ze gaan alle voordelen gaan aanpakken, maar de nadelen blijven.
Dat er controle moet zijn: dat ontkent ik niet.
Dat er overcontrol is: ni goe bezig
Das bijna zoals zeggen: uwen baas staat tijdens uw werkuren gewoon achter u te kijken wat gij constant doet.
Af en toe eens een etentje/relatiegeschenk zetten op naam van het bedrijf moet kunnen zonder dat ge alles moet gaan verantwoorden. Ne mens riskeert al meer als genoeg als zelfstandige, laat men ook hun pleziertje hebben
Bunecarera zei:Haha, schitterend. En dan zijn we verbaasd dat zelfstandigen een slechte reputatie hebben...
+1Cartek zei:Nochtans heeft ie overschot van gelijk.
Weet je welk hoeveel uren zelfstandigen kloppen? Hoeveel risico ze nemen door uit loondienst te gaan en zelf iets uit de grond te stampen? De investeringen? Hoeveel verlies ze draaien de eerste jaren en de stress die dit met zich meebrengt?
Een cadeautje hier en daar mag zeker wel.
voordelen = kunnen frauderen?[B]Rocketeer;15765463 zei:Ik vind juist dat ze nu TE STRENG gaan zijn.
Namen opschrijven voor etentjes enzo. Sorry, maar zo een kleine uitgaven gaan het niet maken. Das er gewoon voor zorgen dat niemand het nog interessant gaat vinden om zelfstandige te worden. Ze gaan alle voordelen gaan aanpakken, maar de nadelen blijven.
hun pleziertjes bestaan er al uit om met een klant luxueus te kunnen gaan eten en dit grotendeels op kosten van het werk te kunnen doen.[b zei:Rocketeer]
Dat er controle moet zijn: dat ontkent ik niet.
Dat er overcontrol is: ni goe bezig
Das bijna zoals zeggen: uwen baas staat tijdens uw werkuren gewoon achter u te kijken wat gij constant doet.
Af en toe eens een etentje/relatiegeschenk zetten op naam van het bedrijf moet kunnen zonder dat ge alles moet gaan verantwoorden. Ne mens riskeert al meer als genoeg als zelfstandige, laat men ook hun pleziertje hebben
JPV zei:voordelen = kunnen frauderen?
hun pleziertjes bestaan er al uit om met een klant luxueus te kunnen gaan eten en dit grotendeels op kosten van het werk te kunnen doen.
Relatiegeschenken en etentjes met klanten MOETEN kunnen op kosten van het bedrijf. Maar laat het dan wel relatiegeschenken/bedrijfsetentjes zijn en geen geschenken/etentjes voor je relatie (=vriendin/vrouw).
Men vraagt geen uitgebreide beschrijvingen van wat er besproken is, maar wél dat je kan aantonen dat dit een bedrijfsetentje was. maw: wie was de klant, wie was de persoon aan wie je een geschenk gaf. dat kost geen 5 seconden om dat te noteren op het ticketje.
Zoals jij het beschrijft is dat net de fraude die eruit moet. Zelfstandigen vinden het normaal dat ze vanalles op hun bedrijf kunnen laten zetten dat écht daar niet toe hoort. Als de gemiddelde zelfstandige zich goed aan de regels houdt, zou niemand bij de belasting er een probleem mee hebben dat uitzonderlijk de vrouw van de zelfstandige eens mee komt eten bij een zakendiner ofzo. Maar nu grijpen véle zelfstandigen dit aan om vanalles op hun bedrijf af te schrijven. en ze zijn dan verbaasd als uitkomt dat die zetel dat ze zogezegd voor hun bedrijf kochten eigenlijk de slaapkamer is en dat dit niet mag.
Cartek zei:Nochtans heeft ie overschot van gelijk.
Weet je welk hoeveel uren zelfstandigen kloppen? Hoeveel risico ze nemen door uit loondienst te gaan en zelf iets uit de grond te stampen? De investeringen? Hoeveel verlies ze draaien de eerste jaren en de stress die dit met zich meebrengt?
Een cadeautje hier en daar mag zeker wel.
ik gaf een voorbeeld, jij geeft zelf ook andere voorbeelden (gsm, bedrijfswagen, ...)[quote='Rocketeer][B]Rocketeer;15767346 zei:Ah tiens, ik kan met mijn klant totaal niet gaan eten omdat mijn klant daar geen behoefte aan heeft. Ik werk als freelancer waarbij mijn klant een consultancy bureau is in Engeland.
