Archief - 20jaar, geen diploma..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smoothietje

Legacy Member
Je kan voor de hoge school toelatingstesten meedoen.
Mijn vriend heeft deze meegedaan voor de KHL.
Hij kreeg een aantal teksten, die hij dan moest lezen en vragen over op lossen.

NotoriousP

Legacy Member
SoYeah zei:
Jonge mensen zijn lazy as fuck. De meeste 30ers kijken een pak serieuzer naar hun job omdat ze meestal al een hypothecaire lening hebben lopen, eventueel al kinderen hebben, etc.
Je gaat mij niet wijsmaken dat een 21jarige kerel het lang zou volhouden bij bv. een baas die regelmatig zegt hij zich moet herpakken? Dan zegt die kerel :"Fuck dees, ist echt nie waard. Ik heb toch de mama en de papa die dingen voor me betalen."

Ik denk dat jij geen zicht hebt op jonge mensen. Bovendien maakt het niet uit, een jonge mens heeft nu eenmaal hersenen die sneller leren. Indien hij zich evenveel inzet, zal hij sneller zaken onder de knie hebben. Al de rest is puur persoonlijk en je bent uit je nek aan het kletsen als jij denkt dat jonge mensen allemaal lui zijn en alle 30+'s hard werken.

JPV zei:
leren sneller: ja, gemakkelijker aanpassen: zeker niet altijd zo.

Mmm daar kan je misschien gelijk in hebben, zal enkel voor mij gelden dan. :)

SoYeah

Legacy Member
NotoriousP zei:
Ik denk dat jij geen zicht hebt op jonge mensen. Bovendien maakt het niet uit, een jonge mens heeft nu eenmaal hersenen die sneller leren. Indien hij zich evenveel inzet, zal hij sneller zaken onder de knie hebben. Al de rest is puur persoonlijk en je bent uit je nek aan het kletsen als jij denkt dat jonge mensen allemaal lui zijn en alle 30+'s hard werken.

Ik ben zelf een jonge kerel. Merendeel van mijn leeftijdsgenoten zijn lui.Ja, de fucking empirie bevestigt dat.
Dat is een mooi lijst domme uitspraken. Je kan geen conclusies trekken op basis van leeftijd alleen. Trouwens neuroplasticiteit begint meer en meer als verklarend model te worden gebruikt bij academische neurologen JUIST omdat er genoeg 'ouderen' zijn die toch een shift in hun neurofysiologie plaatsvindt.
Jonge mensen hebben gewoon minder om te verliezen want... ze hebben nog nog geen kloot als ze afstuderen tenzij een overgewaardeerde ego.
30ers zien hun net behaalde bachelor op die leeftijd als een noodzaak. Niet als een optie naast de 'mama en papa' optie. Gesnopen?

Bananarama

Legacy Member
SoYeah zei:
Ik ben zelf een jonge kerel. Merendeel van mijn leeftijdsgenoten zijn lui.

Ik ben 22, en ik ken niemand van mijn leeftijd die niet werkt, of niet studeert én werkt tegelijk.

SoYeah zei:
Jonge mensen hebben gewoon minder om te verliezen want... ze hebben nog nog geen kloot als ze afstuderen tenzij een overgewaardeerde ego.

Wat jonge mensen zoal te verliezen hebben als ze het verkloten op hun werk: maandelijkse afbetaling van huis en/of auto, kleren en eten voor de kinderen die ze net hebben/binnenkort graag willen krijgen, kort gezegd eigenlijk hun hele toekomst. Een dertiger heeft daarentegen al wel wat meer opzij staan en kan zich dus ook meer misstappen permitteren.

SoYeah zei:
30ers zien hun net behaalde bachelor op die leeftijd als een noodzaak. Niet als een optie naast de 'mama en papa' optie. Gesnopen?

Ik denk dat de meeste jonge mensen best beseffen dat je vandaag nergens staat zonder minstens een bachelor. Ga er dit forum maar eens op na. Dertigers behalen daarentegen meestal op latere leeftijd nog hun bachelor omdat ze het gevoel hebben dat er "iets knaagt", zelfbevestiging maw, niet omdat ze bang zijn later geen werk te vinden.

SoYeah

Legacy Member
Bananarama zei:
Ik ben 22, en ik ken niemand van mijn leeftijd die niet werkt, of niet studeert én werkt tegelijk.



Wat jonge mensen zoal te verliezen hebben als ze het verkloten op hun werk: maandelijkse afbetaling van huis en/of auto, kleren en eten voor de kinderen die ze net hebben/binnenkort graag willen krijgen, kort gezegd eigenlijk hun hele toekomst. Een dertiger heeft daarentegen al wel wat meer opzij staan en kan zich dus ook meer misstappen permitteren.



Ik denk dat de meeste jonge mensen best beseffen dat je vandaag nergens staat zonder minstens een bachelor. Ga er dit forum maar eens op na. Dertigers behalen daarentegen meestal op latere leeftijd nog hun bachelor omdat ze het gevoel hebben dat er "iets knaagt", zelfbevestiging maw, niet omdat ze bang zijn later geen werk te vinden.

Ja want studeren = bijzonder hard werken. Lees dezen boek, je krijgt 2 fucking maand om het te begrijpen (prof. bachelors nog meer easy dan dat, fucking 6-8 weken om middelbaar niveau materie te verwerken). Dikke bullshit, studeren is uberchill in vergelijking met een fulltime job. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Je zal het zelf wel ondervinden. En diegene die werken en studeren in combi zijn een minderheid van de jongeren van 22. Is echt een dom en vertekend beeld dat je geeft.


Een pas afgestudeerde heeft gene kloot buiten ma en pa en eventueel een spaarrekening van die sukkelaars voor het parasiterend nageslacht. Das dus ook al bullshit. You're on a roll! Ik ken geen enkele begin 20er die vlak na het afstuderen, dus met een paar maand echte werkervaing, al een hypothecaire lening afsloot eerst en vooral omdat geen enkele bank zo dom is om dat toe te staan maar ook omdat hij/zij simpelweg niet vermogend genoeg is om zich dat te kunnen permitteren.

Bananarama

Legacy Member
SoYeah zei:
Ja want studeren = bijzonder hard werken. Lees dezen boek, je krijgt 2 fucking maand om het te begrijpen (prof. bachelors nog meer easy dan dat, fucking 6-8 weken om middelbaar niveau materie te verwerken). Dikke bullshit, studeren is uberchill in vergelijking met een fulltime job. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Je zal het zelf wel ondervinden. En diegene die werken en studeren in combi zijn een minderheid van de jongeren van 22. Is echt een dom en vertekend beeld dat je geeft.

Ik weet wel waar ik over spreek. Heb jij zelf eigenlijk wel gestudeerd? Er zitten dan misschien wel wat fuifbeesten onder de studenten en ja, we hebben een lange vakantie. Maar de meesten gaan ook wérken tijdens die vakantie, en onder het academiejaar is studeren ook niet altijd een lachertje. Het vergt discipline, en terwijl iemand met een 9 to 5 job om 5 uur zijn werk achter zich kan laten, is dat voor een student niet het geval. Wil je weten hoeveel weekends ik in 3 jaar NIET gespendeerd heb aan mijn studie? 3, door ons jaarlijks familieweekend. Weten hoeveel dagen ik van de zogenaamde kerst -en paasvakanties heb kunnen genieten? Het zullen er niet meer dan 6 zijn over drie jaar, want die zogenaamde 'vakantie' is voor mij blokperiode.

Ik ben alles bij elkaar in mijn bachelor wellicht zo'n 1170 uur alleen al ONDERWEG geweest naar school en terug. En dat allemaal voor het fantastische salaris dat iedere student krijgt van de universiteit om ingeschreven te zijn en niets te doen. Dat is inderdaad zó lui... Ik heb nu twee maanden gewerkt (nog geen dag écht zomervakantie gehad maw, omdat ik WIL werken en WIL geld verdienen)en ik moet zeggen dat ik het leven als student veel zwaarder vond, al is het maar door het feit dat ik hier wél geld voor krijg en je als student tot op het einde niet weet of je aan die drie jaren wel iets zal overhouden. Niet te vergeten dat ik op mijn werk om 17u naar huis mag, en er aan unief dagen zijn geweest dat ik pas om 22.30 thuiskwam (putje winter dan nog)

SoYeah zei:
Een pas afgestudeerde heeft gene kloot buiten ma en pa en eventueel een spaarrekening van die sukkelaars voor het parasiterend nageslacht.

Dus die heeft des te meer motivatie om zelf iets te beginnen opbouwen. Het aantal profiteurs die onder moeders vleugel blijft wonen om intussen te gaan doppen ligt een pak lager dan het aantal gemotiveerde, hardwerkende jonge professionals hoor.

SoYeah zei:
Das dus ook al bullshit. You're on a roll! Ik ken geen enkele begin 20er die vlak na het afstuderen, dus met een paar maand echte werkervaing, al een hypothecaire lening afsloot eerst en vooral omdat geen enkele bank zo dom is om dat toe te staan maar ook omdat hij/zij simpelweg niet vermogend genoeg is om zich dat te kunnen permitteren.

Dus die 20er zal ook extra hard gemotiveerd zijn om te werken, zodat hij die lening na verloop van tijd wél krijgt.

Soeverein

Legacy Member
SoYeah zei:
Wat had je initieel gestudeerd in Leuven en welke bachelor heb je nu dan behaald?

Begonnen met ingenieursstudies omdat het nu eenmaal zo hoorde (altijd wiskunde wetenschappen gedaan in secundair) en ik op men 18 geen idee had wat ik wou doen.

Uiteindelijk een bachelor gehaald bedrijfsbeheer/logistiek.

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2

Razors

Legacy Member
SoYeah zei:
Ja want studeren = bijzonder hard werken. Lees dezen boek, je krijgt 2 fucking maand om het te begrijpen (prof. bachelors nog meer easy dan dat, fucking 6-8 weken om middelbaar niveau materie te verwerken). Dikke bullshit, studeren is uberchill in vergelijking met een fulltime job. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Je zal het zelf wel ondervinden. En diegene die werken en studeren in combi zijn een minderheid van de jongeren van 22. Is echt een dom en vertekend beeld dat je geeft.


Een pas afgestudeerde heeft gene kloot buiten ma en pa en eventueel een spaarrekening van die sukkelaars voor het parasiterend nageslacht. Das dus ook al bullshit. You're on a roll! Ik ken geen enkele begin 20er die vlak na het afstuderen, dus met een paar maand echte werkervaing, al een hypothecaire lening afsloot eerst en vooral omdat geen enkele bank zo dom is om dat toe te staan maar ook omdat hij/zij simpelweg niet vermogend genoeg is om zich dat te kunnen permitteren.

Wat voor onzin klets je daar nu uit je nek. Studeren is gewoon een boekje lezen? You wish.

Gans het jaar sta ik gemiddeld om 5 uur op om ofwel te leren of om naar school te gaan en lig ik uiteindelijk die dag rond 12-1u in bed. In die tussentijd heb ik buiten leren enkel gegeten en een sanitaire pauze.

Door dit vol te houden heb ik uiteindelijk 1 vrije dag per week en dat is doorgaans zaterdag die ik doorbreng met mijn vriendin.


Ik klop misschien wel meer uur als ik studeer dan iemand die full time job uitoefent.


Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

FatalX

Legacy Member
Pleister zei:
- aangezien het thuisstudie is en ik dan veel vrije tijd heb ga ik natuurlijk wel voltijds werken in de arbeidsector

Studeren en een full-time job combineren is heel moeilijk, welke soort je ook kiest. Vraag misschien eens rond bij fitnesszaken ofzo of ze je een part-time job kunnen aanbieden?

Is middenjury trouwens geen optie? Ken iemand die gestopt is met middelbaar om een jaar te gaan werken, dan toch doorkreeg dat hij meer aankon, op anderhalf jaar alle vakken heeft gedaan en nu met rechtspraktijk gaat beginnen aan de hogeschool. Ik geloof dat je zelfs middenjury en een opleiding aan de hogeschool kan combineren mits voldoende motivatie.

Butramas

Legacy Member
ik studeer ook af op mijn 24 jaar... wat maakt het eigenlijk uit? Ik sta dan misschien een jaar of 2 achter tegenover mij leeftijdgenoten... maar wat maakt het uit?

Het kan zijn dat als je een vriendin hebt van jou leeftijd dat ze vooruit wilt met haar leven, huisje tuintje zodat ze kinderen kan hebben voor haar 30 jaar. Mja, dan kan je dus best een vriendin nemen die net iets jonger is dan jou, probleem opgelost.

Mja ik studeer nauwelijks moet ik zeggen... ik ga 2 dagen max in de week naart school en slaap altijd lekker uit... ik geniet er een beetje teveel van mja... het is een tijd die je maar 1 keer kan meemaken he :p

w202

Legacy Member
pff manneke ge zijt 20 ge kunt nog alle kanten uit. ik ken er die veel ouder zijn die ng beginnen studeren maak gewoon da ge uw secundair diploma haalt dan staat ge er al veel beter voor.

SoYeah

Legacy Member
Bananarama zei:
Ik weet wel waar ik over spreek. Heb jij zelf eigenlijk wel gestudeerd? Er zitten dan misschien wel wat fuifbeesten onder de studenten en ja, we hebben een lange vakantie. Maar de meesten gaan ook wérken tijdens die vakantie, en onder het academiejaar is studeren ook niet altijd een lachertje. Het vergt discipline, en terwijl iemand met een 9 to 5 job om 5 uur zijn werk achter zich kan laten, is dat voor een student niet het geval. Wil je weten hoeveel weekends ik in 3 jaar NIET gespendeerd heb aan mijn studie? 3, door ons jaarlijks familieweekend. Weten hoeveel dagen ik van de zogenaamde kerst -en paasvakanties heb kunnen genieten? Het zullen er niet meer dan 6 zijn over drie jaar, want die zogenaamde 'vakantie' is voor mij blokperiode.

Ja, ik heb gestudeerd. Recent beginnen werken. Je hoeft me niet te geloven maar ivg met 'de werkende mens' is een student lui. Iemand met een 9 to 5 job presteert van 9 to 5. Een student heeft wat lessen hier, wat lessen daar maar no fucking way dat jij elke dag van de week van 9u 's ochtends tot 17h 's avonds academisch presteert.

Bananarama zei:
Ik ben alles bij elkaar in mijn bachelor wellicht zo'n 1170 uur alleen al ONDERWEG geweest naar school en terug. En dat allemaal voor het fantastische salaris dat iedere student krijgt van de universiteit om ingeschreven te zijn en niets te doen. Dat is inderdaad zó lui... Ik heb nu twee maanden gewerkt (nog geen dag écht zomervakantie gehad maw, omdat ik WIL werken en WIL geld verdienen)en ik moet zeggen dat ik het leven als student veel zwaarder vond, al is het maar door het feit dat ik hier wél geld voor krijg en je als student tot op het einde niet weet of je aan die drie jaren wel iets zal overhouden. Niet te vergeten dat ik op mijn werk om 17u naar huis mag, en er aan unief dagen zijn geweest dat ik pas om 22.30 thuiskwam (putje winter dan nog)

Boe-fucking-hoe, je moet de trein nemen en je stelt dat gelijk aan werken? Naar buiten staren door een raam, muziek opzetten,smsen noem ik ontspanning en dus geen werk. Als je dat al werken vindt dan zal je nog voor grote verrassingen komen te staan me dunkt.


Bananarama zei:
Dus die heeft des te meer motivatie om zelf iets te beginnen opbouwen. Het aantal profiteurs die onder moeders vleugel blijft wonen om intussen te gaan doppen ligt een pak lager dan het aantal gemotiveerde, hardwerkende jonge professionals hoor.

Die heeft geen motivatie. Die heeft speling en opties. En hoeft niet te presteren als hij/zij niet wil want ma en pa zorgen al voor alles i.e. onderdak, nutsvoorzieningen, voeding,internet,... De gemiddelde 30er heeft zo'n luxe niet.

Bananarama zei:
Dus die 20er zal ook extra hard gemotiveerd zijn om te werken, zodat hij die lening na verloop van tijd wél krijgt.

Haha, holy shit, jij leeft in een fantasiewereldje.. Die motivatie waarover jij spreekt komt pas als de threshold tussen parasiet en zelfstandig leven bereikt is.

Bananarama

Legacy Member
SoYeah zei:
Ja, ik heb gestudeerd. Recent beginnen werken. Je hoeft me niet te geloven maar ivg met 'de werkende mens' is een student lui. Iemand met een 9 to 5 job presteert van 9 to 5. Een student heeft wat lessen hier, wat lessen daar maar no fucking way dat jij elke dag van de week van 9u 's ochtends tot 17h 's avonds academisch presteert.

Nee, maar het is niet omdat ik niet "presteer" dat ik niet met studiegerelateerde dingen bezig ben. Zoals ik al zei, een dag die pas eindigt om 22.30 is niet abnormaal. Het is niet omdat jij pas na je studies je écht bent beginnen inzetten voor wat je doet, dat dat voor iedereen zo is. Ik weet ook wat werken is, en voor mij is het, zolang het bureauwerk is, ontspannender dan studeren (niet in het minst omdat je betaald wordt voor wat je doet, itt studeren). En ga nu niet zeggen dat ik lui ben omdat ik bureauwerk verkies...

SoYeah zei:
Boe-fucking-hoe, je moet de trein nemen en je stelt dat gelijk aan werken? Naar buiten staren door een raam, muziek opzetten,smsen noem ik ontspanning en dus geen werk. Als je dat al werken vindt dan zal je nog voor grote verrassingen komen te staan me dunkt.

Ik heb gezegd ALLEEN AL dat. Een luie mens zou zoiets er niet voor over hebben. En pendelen met de NMBS, ontspanning? :rofl:


SoYeah zei:
Die heeft geen motivatie. Die heeft speling en opties. En hoeft niet te presteren als hij/zij niet wil want ma en pa zorgen al voor alles i.e. onderdak, nutsvoorzieningen, voeding,internet,... De gemiddelde 30er heeft zo'n luxe niet.

Alstublief he... Het is niet omdat er een paar mamaskindjes zijn die de eerste tien jaar niks van zichzelf willen hebben dat dat voor alle jonge mensen geldt.

SoYeah zei:
Haha, holy shit, jij leeft in een fantasiewereldje.. Die motivatie waarover jij spreekt komt pas als de threshold tussen parasiet en zelfstandig leven bereikt is.

Gast, wat is uw probleem eigenlijk? Misschien waren jouw ouders niet begaan met je doen en laten, maar die van mij hebben de werklust er al met de paplepel ingegeven hoor.

Bananarama

Legacy Member
Hartson zei:
Moet wel zeggen dat ik het leven als student moeilijker vond, dan een full-time job. Ik werk in een vijfploegensysteem dat vrij arbeidsintensief is op fysiek en geestelijk vlak. Maar toch Vroeg op, lange reistijden, onregelmatige uren, weinig money en dan 's avonds nog werkjes maken en studeren en samenwerken met andere studenten. Als je een job hebt is het werken en daarna poten omhoog bij wijze van spreken. Je hebt dan minder verplichtingen, tenzij je er zelf voor kiest om meer hooi op de vork te nemen, kinderen etc. Studeren is ook urenlang intensief met je leerstof bezig zijn, nadat er al een hele dag concentratie geëist werd. Chapeau voor de studenten die er in slagen gedisciplineerd hun leerstof te verwerken. Zelf kon ik het aan de hoge school niet opbrengen, werken is eigenlijk een eitje in vergelijking voor mij, veel meer vrije tijd. Het verwondert mij niet dat veel studenten zich 'doperen' om betere prestaties te leveren.

Dagelijks de trein en bus nemen vond ik een nachtmerrie, vond het best slopend al die verloren uren. Op het werk ben je bezig en vliegt de tijd vooruit, waardoor je niet gefrustreerd raakt door te denken aan alles wat je op die moment zou kunnen doen.

Dit hier dus!

sneax

Legacy Member
Razors zei:
Wat voor onzin klets je daar nu uit je nek. Studeren is gewoon een boekje lezen? You wish.

Gans het jaar sta ik gemiddeld om 5 uur op om ofwel te leren of om naar school te gaan en lig ik uiteindelijk die dag rond 12-1u in bed. In die tussentijd heb ik buiten leren enkel gegeten en een sanitaire pauze.

Door dit vol te houden heb ik uiteindelijk 1 vrije dag per week en dat is doorgaans zaterdag die ik doorbreng met mijn vriendin.


Ik klop misschien wel meer uur als ik studeer dan iemand die full time job uitoefent.


Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Maar wie dat nodig heeft om een mooi cijfer te behalen is intrinsiek toch niet zo sterk en zou ik liever niet voor mij laten werken, want face it, studeren is echt wel chill. Sorry maar als ge er zo veel tijd insteekt dan doet ge het fout of zijt ge ... tja ... minder begaafd.

Razors

Legacy Member
sneax zei:
Maar wie dat nodig heeft om een mooi cijfer te behalen is intrinsiek toch niet zo sterk en zou ik liever niet voor mij laten werken, want face it, studeren is echt wel chill. Sorry maar als ge er zo veel tijd insteekt dan doet ge het fout of zijt ge ... tja ... minder begaafd.

Noem het dan maar minder begaafd dan... Ben misschien niet de snuggerste maar ik doe het wel...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Insanitarium

Legacy Member
Iemand slaagde niet in het hoger onderwijs en wilt nu kritiek uiten op de 'luie studenten'. :p

Het is nogal naïef om zo te veralgemenen vanuit uw eigen ervaring, sommigen onder ons hebben wel ambitie ze kerel. :')

Oldskooler

Legacy Member
Lijkt me idd ook nogal kritiek van iemand die rotte arbeid heeft moeten doen of op jonge leeftijd is buitengeshot, en groen werd toen hij die yuppies zag binnen wandelen die meteen meer verdienden.

Alsof er zo'n verschil is tss beide generaties.
En ooit worden die 20tigers ook 30tigers met meer verantwoordelijkheid.

Ouw knarren zijn inefficiënt, totaal niet flexibel, gebonden aan hun stek.
Dit is iets wat je de jongere generatie alleszins niet kan verwijten.
Dit merkt men zelfs bij de overheid, jonge mensen kiezen zelf voor afwisseling, willen niet tot hun pensioen op dezelfde plaats blijven zitten.

En opzich is lui niet verkeerd.
Er zijn luie mensen die een heel pak meer kunnen presteren dan iemand die zich kapot werkt.
Simpelweg omdat de 2de amper snapt waar hij mee bezig is.

Op het werk zitten ook zo van die verzuurde mensen, kakken op anderen dat ze te veel zeveren.
Dat kan wel zo zijn, maar die mensen hebben een input en output die 10 keer zo hoog ligt.
Dat snappen die dan niet. Of ze snappen het wel, maar weigeren het aan zichzelf toe te geven, omdat mensen nu eenmaal mensen zijn. Liever het uitwerken op iemand anders.
Letterlijk, mensen die uren met iets bezig zijn, terwijl de andere dat op 5 minuten doet.


Hartson zei:
Moet wel zeggen dat ik het leven als student moeilijker vond, dan een full-time job. Ik werk in een vijfploegensysteem dat vrij arbeidsintensief is op fysiek en geestelijk vlak. Maar toch vroeg op, lange reistijden, onregelmatige uren, weinig money, elke dag wachten op bussen, treinen, dan weer een half uur moeten rechtstaan, en dan 's avonds nog werkjes maken en studeren en samenwerken met andere studenten.

Als je een job hebt is het werken en daarna poten omhoog bij wijze van spreken. Je hebt dan minder verplichtingen, tenzij je er zelf voor kiest om meer hooi op de vork te nemen, kinderen etc. Maar dat zijn helemaal geen verplichtingen en zonder heb je gewoon meer tijd voor andere zaken. Studeren is ook urenlang intensief met je leerstof bezig zijn, nadat er al een hele dag concentratie geëist werd. Chapeau voor de studenten die er in slagen gedisciplineerd hun leerstof te verwerken. Zelf kon ik het aan de hoge school niet opbrengen, werken is eigenlijk een eitje in vergelijking voor mij, veel meer vrije tijd. Het verwondert mij niet dat veel studenten zich 'doperen' om betere prestaties te leveren.

Dagelijks de trein en bus nemen vond ik een nachtmerrie, vond het best slopend al die verloren uren. Al besef ik dat ook veel werkende mensen met het openbaar vervoer reizen, innige deelneming. Op het werk ben je bezig en vliegt de tijd vooruit, waardoor je niet gefrustreerd raakt door te denken aan alles wat je op die moment zou kunnen doen.

Idd.
Nu de 8 uren, en de rest doe je wat je wilt.
Veel meer vrijheid ook.

School was meer van het 'moet'. + de constante onzekerheid, je moest immers dat diploma behalen. Onzeker over uw toekomst.

Werken, en eens de bal rolt.... tenzij je een screw up zijt.

Alles is ook relatief natuurlijk, hoe en waar je terechtkomt.

Een chill jobke + werk dichtbij huis is heus geen verre droom.

Veel mensen hebben problemen, maar vaak heeft men eigen schuld aan de problemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan