Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
SoYeah zei:Jonge mensen zijn lazy as fuck. De meeste 30ers kijken een pak serieuzer naar hun job omdat ze meestal al een hypothecaire lening hebben lopen, eventueel al kinderen hebben, etc.
Je gaat mij niet wijsmaken dat een 21jarige kerel het lang zou volhouden bij bv. een baas die regelmatig zegt hij zich moet herpakken? Dan zegt die kerel :"Fuck dees, ist echt nie waard. Ik heb toch de mama en de papa die dingen voor me betalen."
JPV zei:leren sneller: ja, gemakkelijker aanpassen: zeker niet altijd zo.

NotoriousP zei:Ik denk dat jij geen zicht hebt op jonge mensen. Bovendien maakt het niet uit, een jonge mens heeft nu eenmaal hersenen die sneller leren. Indien hij zich evenveel inzet, zal hij sneller zaken onder de knie hebben. Al de rest is puur persoonlijk en je bent uit je nek aan het kletsen als jij denkt dat jonge mensen allemaal lui zijn en alle 30+'s hard werken.
SoYeah zei:Ik ben zelf een jonge kerel. Merendeel van mijn leeftijdsgenoten zijn lui.
SoYeah zei:Jonge mensen hebben gewoon minder om te verliezen want... ze hebben nog nog geen kloot als ze afstuderen tenzij een overgewaardeerde ego.
SoYeah zei:30ers zien hun net behaalde bachelor op die leeftijd als een noodzaak. Niet als een optie naast de 'mama en papa' optie. Gesnopen?
Bananarama zei:Ik ben 22, en ik ken niemand van mijn leeftijd die niet werkt, of niet studeert én werkt tegelijk.
Wat jonge mensen zoal te verliezen hebben als ze het verkloten op hun werk: maandelijkse afbetaling van huis en/of auto, kleren en eten voor de kinderen die ze net hebben/binnenkort graag willen krijgen, kort gezegd eigenlijk hun hele toekomst. Een dertiger heeft daarentegen al wel wat meer opzij staan en kan zich dus ook meer misstappen permitteren.
Ik denk dat de meeste jonge mensen best beseffen dat je vandaag nergens staat zonder minstens een bachelor. Ga er dit forum maar eens op na. Dertigers behalen daarentegen meestal op latere leeftijd nog hun bachelor omdat ze het gevoel hebben dat er "iets knaagt", zelfbevestiging maw, niet omdat ze bang zijn later geen werk te vinden.
SoYeah zei:Ja want studeren = bijzonder hard werken. Lees dezen boek, je krijgt 2 fucking maand om het te begrijpen (prof. bachelors nog meer easy dan dat, fucking 6-8 weken om middelbaar niveau materie te verwerken). Dikke bullshit, studeren is uberchill in vergelijking met een fulltime job. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Je zal het zelf wel ondervinden. En diegene die werken en studeren in combi zijn een minderheid van de jongeren van 22. Is echt een dom en vertekend beeld dat je geeft.
SoYeah zei:Een pas afgestudeerde heeft gene kloot buiten ma en pa en eventueel een spaarrekening van die sukkelaars voor het parasiterend nageslacht.
SoYeah zei:Das dus ook al bullshit. You're on a roll! Ik ken geen enkele begin 20er die vlak na het afstuderen, dus met een paar maand echte werkervaing, al een hypothecaire lening afsloot eerst en vooral omdat geen enkele bank zo dom is om dat toe te staan maar ook omdat hij/zij simpelweg niet vermogend genoeg is om zich dat te kunnen permitteren.
SoYeah zei:Wat had je initieel gestudeerd in Leuven en welke bachelor heb je nu dan behaald?
SoYeah zei:Ja want studeren = bijzonder hard werken. Lees dezen boek, je krijgt 2 fucking maand om het te begrijpen (prof. bachelors nog meer easy dan dat, fucking 6-8 weken om middelbaar niveau materie te verwerken). Dikke bullshit, studeren is uberchill in vergelijking met een fulltime job. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Je zal het zelf wel ondervinden. En diegene die werken en studeren in combi zijn een minderheid van de jongeren van 22. Is echt een dom en vertekend beeld dat je geeft.
Een pas afgestudeerde heeft gene kloot buiten ma en pa en eventueel een spaarrekening van die sukkelaars voor het parasiterend nageslacht. Das dus ook al bullshit. You're on a roll! Ik ken geen enkele begin 20er die vlak na het afstuderen, dus met een paar maand echte werkervaing, al een hypothecaire lening afsloot eerst en vooral omdat geen enkele bank zo dom is om dat toe te staan maar ook omdat hij/zij simpelweg niet vermogend genoeg is om zich dat te kunnen permitteren.
Pleister zei:- aangezien het thuisstudie is en ik dan veel vrije tijd heb ga ik natuurlijk wel voltijds werken in de arbeidsector
FatalX zei:Ik geloof dat je zelfs middenjury en een opleiding aan de hogeschool kan combineren mits voldoende motivatie.

Bananarama zei:Ik weet wel waar ik over spreek. Heb jij zelf eigenlijk wel gestudeerd? Er zitten dan misschien wel wat fuifbeesten onder de studenten en ja, we hebben een lange vakantie. Maar de meesten gaan ook wérken tijdens die vakantie, en onder het academiejaar is studeren ook niet altijd een lachertje. Het vergt discipline, en terwijl iemand met een 9 to 5 job om 5 uur zijn werk achter zich kan laten, is dat voor een student niet het geval. Wil je weten hoeveel weekends ik in 3 jaar NIET gespendeerd heb aan mijn studie? 3, door ons jaarlijks familieweekend. Weten hoeveel dagen ik van de zogenaamde kerst -en paasvakanties heb kunnen genieten? Het zullen er niet meer dan 6 zijn over drie jaar, want die zogenaamde 'vakantie' is voor mij blokperiode.
Bananarama zei:Ik ben alles bij elkaar in mijn bachelor wellicht zo'n 1170 uur alleen al ONDERWEG geweest naar school en terug. En dat allemaal voor het fantastische salaris dat iedere student krijgt van de universiteit om ingeschreven te zijn en niets te doen. Dat is inderdaad zó lui... Ik heb nu twee maanden gewerkt (nog geen dag écht zomervakantie gehad maw, omdat ik WIL werken en WIL geld verdienen)en ik moet zeggen dat ik het leven als student veel zwaarder vond, al is het maar door het feit dat ik hier wél geld voor krijg en je als student tot op het einde niet weet of je aan die drie jaren wel iets zal overhouden. Niet te vergeten dat ik op mijn werk om 17u naar huis mag, en er aan unief dagen zijn geweest dat ik pas om 22.30 thuiskwam (putje winter dan nog)
Bananarama zei:Dus die heeft des te meer motivatie om zelf iets te beginnen opbouwen. Het aantal profiteurs die onder moeders vleugel blijft wonen om intussen te gaan doppen ligt een pak lager dan het aantal gemotiveerde, hardwerkende jonge professionals hoor.
Bananarama zei:Dus die 20er zal ook extra hard gemotiveerd zijn om te werken, zodat hij die lening na verloop van tijd wél krijgt.
SoYeah zei:Ja, ik heb gestudeerd. Recent beginnen werken. Je hoeft me niet te geloven maar ivg met 'de werkende mens' is een student lui. Iemand met een 9 to 5 job presteert van 9 to 5. Een student heeft wat lessen hier, wat lessen daar maar no fucking way dat jij elke dag van de week van 9u 's ochtends tot 17h 's avonds academisch presteert.
SoYeah zei:Boe-fucking-hoe, je moet de trein nemen en je stelt dat gelijk aan werken? Naar buiten staren door een raam, muziek opzetten,smsen noem ik ontspanning en dus geen werk. Als je dat al werken vindt dan zal je nog voor grote verrassingen komen te staan me dunkt.
SoYeah zei:Die heeft geen motivatie. Die heeft speling en opties. En hoeft niet te presteren als hij/zij niet wil want ma en pa zorgen al voor alles i.e. onderdak, nutsvoorzieningen, voeding,internet,... De gemiddelde 30er heeft zo'n luxe niet.
SoYeah zei:Haha, holy shit, jij leeft in een fantasiewereldje.. Die motivatie waarover jij spreekt komt pas als de threshold tussen parasiet en zelfstandig leven bereikt is.
Hartson zei:Moet wel zeggen dat ik het leven als student moeilijker vond, dan een full-time job. Ik werk in een vijfploegensysteem dat vrij arbeidsintensief is op fysiek en geestelijk vlak. Maar toch Vroeg op, lange reistijden, onregelmatige uren, weinig money en dan 's avonds nog werkjes maken en studeren en samenwerken met andere studenten. Als je een job hebt is het werken en daarna poten omhoog bij wijze van spreken. Je hebt dan minder verplichtingen, tenzij je er zelf voor kiest om meer hooi op de vork te nemen, kinderen etc. Studeren is ook urenlang intensief met je leerstof bezig zijn, nadat er al een hele dag concentratie geëist werd. Chapeau voor de studenten die er in slagen gedisciplineerd hun leerstof te verwerken. Zelf kon ik het aan de hoge school niet opbrengen, werken is eigenlijk een eitje in vergelijking voor mij, veel meer vrije tijd. Het verwondert mij niet dat veel studenten zich 'doperen' om betere prestaties te leveren.
Dagelijks de trein en bus nemen vond ik een nachtmerrie, vond het best slopend al die verloren uren. Op het werk ben je bezig en vliegt de tijd vooruit, waardoor je niet gefrustreerd raakt door te denken aan alles wat je op die moment zou kunnen doen.
Razors zei:Wat voor onzin klets je daar nu uit je nek. Studeren is gewoon een boekje lezen? You wish.
Gans het jaar sta ik gemiddeld om 5 uur op om ofwel te leren of om naar school te gaan en lig ik uiteindelijk die dag rond 12-1u in bed. In die tussentijd heb ik buiten leren enkel gegeten en een sanitaire pauze.
Door dit vol te houden heb ik uiteindelijk 1 vrije dag per week en dat is doorgaans zaterdag die ik doorbreng met mijn vriendin.
Ik klop misschien wel meer uur als ik studeer dan iemand die full time job uitoefent.
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
sneax zei:Maar wie dat nodig heeft om een mooi cijfer te behalen is intrinsiek toch niet zo sterk en zou ik liever niet voor mij laten werken, want face it, studeren is echt wel chill. Sorry maar als ge er zo veel tijd insteekt dan doet ge het fout of zijt ge ... tja ... minder begaafd.
Hartson zei:Moet wel zeggen dat ik het leven als student moeilijker vond, dan een full-time job. Ik werk in een vijfploegensysteem dat vrij arbeidsintensief is op fysiek en geestelijk vlak. Maar toch vroeg op, lange reistijden, onregelmatige uren, weinig money, elke dag wachten op bussen, treinen, dan weer een half uur moeten rechtstaan, en dan 's avonds nog werkjes maken en studeren en samenwerken met andere studenten.
Als je een job hebt is het werken en daarna poten omhoog bij wijze van spreken. Je hebt dan minder verplichtingen, tenzij je er zelf voor kiest om meer hooi op de vork te nemen, kinderen etc. Maar dat zijn helemaal geen verplichtingen en zonder heb je gewoon meer tijd voor andere zaken. Studeren is ook urenlang intensief met je leerstof bezig zijn, nadat er al een hele dag concentratie geëist werd. Chapeau voor de studenten die er in slagen gedisciplineerd hun leerstof te verwerken. Zelf kon ik het aan de hoge school niet opbrengen, werken is eigenlijk een eitje in vergelijking voor mij, veel meer vrije tijd. Het verwondert mij niet dat veel studenten zich 'doperen' om betere prestaties te leveren.
Dagelijks de trein en bus nemen vond ik een nachtmerrie, vond het best slopend al die verloren uren. Al besef ik dat ook veel werkende mensen met het openbaar vervoer reizen, innige deelneming. Op het werk ben je bezig en vliegt de tijd vooruit, waardoor je niet gefrustreerd raakt door te denken aan alles wat je op die moment zou kunnen doen.