zarathustra
Legacy Member
SoYeah zei:Die heeft geen motivatie. Die heeft speling en opties. En hoeft niet te presteren als hij/zij niet wil want ma en pa zorgen al voor alles i.e. onderdak, nutsvoorzieningen, voeding,internet,... De gemiddelde 30er heeft zo'n luxe niet.
Jah die gemiddelde 30'er heeft al die dingen nu zelf omdat hij eerst zelf al die jaren 'geparasiteerd' heeft.
Stop toch eens met die zever. Je gaat van stellen dat die 20'er niet zelfstandig *kan* zijn omdat ze nog geen vermogen hebben naar stellen dat proberen dat vermogen opbouwen een parasiet zijn is. :doh:
Ik kan u zeggen dat ik nu al 4 jaar werk en dat ik nu VEEL minder stress en zorgen heb dan toen ik nog aan het studeren was.

De beste tijd van uw leven is die op de kleuterschool en lagere school, toen "de verre toekomst" slechts het volgende schooljaar was. Studeren = elk examen kan je toekomst verkloten = mogelijk x vergooide jaren = stress =... Als je werkt, dan weet je ten minste wat je er op het einde van de dag aan hebt overgehouden. Er gaat echt geen dag voorbij dat ik denk "ik ga later NOOIT zeggen dat dit de beste tijd van mijn leven was"... Natuurlijk lijkt studeren achteraf gezien een leuke tijd (zeker als je geslaagd bent). Er waren wat feestjes, je hebt jezelf bewezen door je diploma te halen, je had wat middagen vrij en je had geen rekeningen om maandelijks te betalen. Maar in retrospect is het altijd gemakkelijk om zo'n uitspraken te doen... Het zijn onregelmatige dagen met heel wat druk op je schouders, en met op het einde van de dag geen enkele garantie.
(Los van het feit dat je betaald wordt door te werken).