Archief - 20jaar, geen diploma..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zarathustra

Legacy Member
SoYeah zei:
Die heeft geen motivatie. Die heeft speling en opties. En hoeft niet te presteren als hij/zij niet wil want ma en pa zorgen al voor alles i.e. onderdak, nutsvoorzieningen, voeding,internet,... De gemiddelde 30er heeft zo'n luxe niet.

Jah die gemiddelde 30'er heeft al die dingen nu zelf omdat hij eerst zelf al die jaren 'geparasiteerd' heeft.

Stop toch eens met die zever. Je gaat van stellen dat die 20'er niet zelfstandig *kan* zijn omdat ze nog geen vermogen hebben naar stellen dat proberen dat vermogen opbouwen een parasiet zijn is. :doh:

Ik kan u zeggen dat ik nu al 4 jaar werk en dat ik nu VEEL minder stress en zorgen heb dan toen ik nog aan het studeren was.

Mini

Legacy Member
Toch even advocaat vd duivel spelen:

Het gezegde luidt niet voor niets: studententijd is de beste tijd van uw leven.

Ik heb nog nooit iets vglbaars gehoord ivm werken.

Dus in een bepaald opzicht heeft ie wel een punt

Nooby4Ever

Legacy Member
Mini zei:
Dus in een bepaald opzicht heeft ie wel een punt
Alleen gaat zijn punt verloren doordat zijn replies te wensen te over laten.

Alles hangt ook af van capaciteit van het individu en ambitie, als je onder uw niveau studeren is het een "lui lekker" leven. Als je een job neemt zonder veel verantwoordelijkheid (zonder enige bijklank) dan kan je inderdaad uw benen omhoog zwieren als uw uren geklopt zijn.
Als je dan weer boven je niveau gaat studeren dan heb je als student wel al de tijd nodig die je kan gebruiken, hetzelfde bij een job (met vb veel verantwoordelijkheid). Je zal dan overuren maken, eventueel nog thuis wat werken ect (of niet per se werken maar er in je hoofd mee bezig zijn is al genoeg).

Dit is natuurlijk zeer ongenuanceerd en zwart-wit gesteld terwijl in werkelijkheid het allemaal grijs is.
Om nu te gaan gooien met uitspraken over ALLE 20gers en 30gers :ironic:

Mini

Legacy Member
Begrijp me niet verkeerd, ik ga niet akkoord met zijn veralgemeningen over mensen hun karakter etc.

Maar of je nu hard moet studeren of niet, het blijft de mooiste tijd van je leven voor 99% vd studenten :)

Bananarama

Legacy Member
Mini zei:
Toch even advocaat vd duivel spelen:

Het gezegde luidt niet voor niets: studententijd is de beste tijd van uw leven.

Ik heb nog nooit iets vglbaars gehoord ivm werken.

Dus in een bepaald opzicht heeft ie wel een punt

In het opzicht van de gezegden heeft hij wel een punt? :D De beste tijd van uw leven is die op de kleuterschool en lagere school, toen "de verre toekomst" slechts het volgende schooljaar was. Studeren = elk examen kan je toekomst verkloten = mogelijk x vergooide jaren = stress =... Als je werkt, dan weet je ten minste wat je er op het einde van de dag aan hebt overgehouden. Er gaat echt geen dag voorbij dat ik denk "ik ga later NOOIT zeggen dat dit de beste tijd van mijn leven was"... Natuurlijk lijkt studeren achteraf gezien een leuke tijd (zeker als je geslaagd bent). Er waren wat feestjes, je hebt jezelf bewezen door je diploma te halen, je had wat middagen vrij en je had geen rekeningen om maandelijks te betalen. Maar in retrospect is het altijd gemakkelijk om zo'n uitspraken te doen... Het zijn onregelmatige dagen met heel wat druk op je schouders, en met op het einde van de dag geen enkele garantie.

brandon_

Legacy Member
Ik ga nu toch ook wel 100X liever werken dan dat ik toen ging studeren hoor :-p (Los van het feit dat je betaald wordt door te werken).
Er waren altijd behoorlijk wat vakken in uw richting die u eigenlijk weinig of niets interesseerden (Frans, godsdienst, Nederlands, bedrijfsnetwerken, economische vakken, ...)
Op het werk doe ik 95% van de tijd iets dat ik écht graag doe en werk ik met geweldig leuke collega's.

Nooby4Ever

Legacy Member
Mini zei:
Begrijp me niet verkeerd, ik ga niet akkoord met zijn veralgemeningen over mensen hun karakter etc.

Maar of je nu hard moet studeren of niet, het blijft de mooiste tijd van je leven voor 99% vd studenten :)

Het was ook niet persoonlijk op u bedoeld, en als uitleg over het statement zou ik in essentie ~hetzelfde zeggen dan Bananarama.

fluffster71

Legacy Member
Op die leeftijd kan je nog veel rechttrekken. Doe ergens een jobke zodat je een inkomen hebt en doe avondschool erbij. En als je eerst wat examens moet afleggen om uw middelbaar diploma te halen, awel... doe dat dan...
Als je het nu niet doet, zal je binnen 10 jaar nog maar even ver staan, en 't zal dan veel moeilijk zijn om u te herpakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan