Archief - 20jaar, geen diploma..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guazala

Legacy Member
Ik zie het probleem niet met 25 en nog thuis wonen.

Ik ben 29, heb een succesvolle academische carrière achter de rug: 2 masters waarvan 1 in het buitenland behaald en een academische lerarenopleiding. Nooit zelfs geen 2de zit gehad. (Eerst nog uitwisselingsjaar, dus ook pas afgestudeerd op 24 jaar.)

Nu al enkele jaren aan het werk, maar nog steeds thuis wonend. Ik zou het financieel aankunnen om alleen te gaan wonen, maar ik heb een goede band met mijn moeder (vader woont niet bij ons) en voel me perfect gelukkig hier thuis. Ik zie dus niet in waarom ik het sparen zou ruilen voor huren zonder mezelf daarmee op vlak van 'geluk' te kunnen verbeteren.

Ik weet dat veel mensen hier nogal neerbuigend tegenover staan, maar ik wil mijn leven niet inrichten op basis van 'de mensen'. Mensen zouden zich trouwens beter bezig houden met hun eigen leven te organiseren, i.p.v. ongevraagd hun mening te gaan geven over hoe iemand anders dat doet.

brandon_

Legacy Member
Guazala zei:
Ik zie het probleem niet met 25 en nog thuis wonen.

Ik ben 29, heb een succesvolle academische carrière achter de rug: 2 masters waarvan 1 in het buitenland behaald en een academische lerarenopleiding. Nooit zelfs geen 2de zit gehad. (Eerst nog uitwisselingsjaar, dus ook pas afgestudeerd op 24 jaar.)

Nu al enkele jaren aan het werk, maar nog steeds thuis wonend. Ik zou het financieel aankunnen om alleen te gaan wonen, maar ik heb een goede band met mijn moeder (vader woont niet bij ons) en voel me perfect gelukkig hier thuis. Ik zie dus niet in waarom ik het sparen zou ruilen voor huren zonder mezelf daarmee op vlak van 'geluk' te kunnen verbeteren.

Ik weet dat veel mensen hier nogal neerbuigend tegenover staan, maar ik wil mijn leven niet inrichten op basis van 'de mensen'. Mensen zouden zich trouwens beter bezig houden met hun eigen leven te organiseren, i.p.v. ongevraagd hun mening te gaan geven over hoe iemand anders dat doet.


100% akkoord!
De "sociale druk" is maar iets vies :sop:
Ik had bijna een auto gekocht (terwijl ik er eigenlijk niet meteen één nodig heb) omdat er langs alle kanten (nonkels, broers, vrienden, collega's, ...) zaken geroepen worden zoals "Wanneer koop je nu een eigen auto? Je hebt nu toch al geld genoeg?" of "Alé Brandon, nog steeds geen eigen auto op uw leeftijd? Wordt toch hoge tijd, niet?" of "Ik begrijp écht niet hoe gij dat zo lang zonder auto volhoudt zeg!"
Ik weet ook wel dat de meesten het niet meteen "slecht" bedoelen, maar die opstapeling van zulke repetitieve berichten geven je op den duur het gevoel dat je echt wel een auto moet gaan kopen (Of in uw geval, je toch echt wel eens stilaan alleen moet gaan wonen).

Ik heb gelukkig geleerd van er me geen bal meer van aan te trekken! Live your life the way YOU want ;)

SoYeah

Legacy Member
Guazala zei:
Ik zie het probleem niet met 25 en nog thuis wonen.

Ik ben 29, heb een succesvolle academische carrière achter de rug: 2 masters waarvan 1 in het buitenland behaald en een academische lerarenopleiding. Nooit zelfs geen 2de zit gehad. (Eerst nog uitwisselingsjaar, dus ook pas afgestudeerd op 24 jaar.)

Nu al enkele jaren aan het werk, maar nog steeds thuis wonend. Ik zou het financieel aankunnen om alleen te gaan wonen, maar ik heb een goede band met mijn moeder (vader woont niet bij ons) en voel me perfect gelukkig hier thuis. Ik zie dus niet in waarom ik het sparen zou ruilen voor huren zonder mezelf daarmee op vlak van 'geluk' te kunnen verbeteren.

Ik weet dat veel mensen hier nogal neerbuigend tegenover staan, maar ik wil mijn leven niet inrichten op basis van 'de mensen'. Mensen zouden zich trouwens beter bezig houden met hun eigen leven te organiseren, i.p.v. ongevraagd hun mening te gaan geven over hoe iemand anders dat doet.

I bet you're a babe magnet. Nee, je hebt gelijk. Het is aan jou om te bepalen wat je al dan niet gelukkig maakt, niet aan je peers.
Bokes van de mama ftw!

Vordesh

Legacy Member
brandon_ zei:
Tis pas als ik een wagen had dat ik besefte wat ik heel dien tijd had gemist. Maar tis uw eigen keuze natuurlijk.

@OP:
Ik ben 26 en start in september opnieuw aan een hogeschool opleiding. Das nog 3 jaar dak ga thuis wonen en fameus kan sparen (krijg nu wel uitkering). Dus ik zal ook maar een 29-30 zijn eer ik op mijn eigen ga wonen en afgestudeerd ben :)

Caelistas

Legacy Member
Vordesh zei:
Tis pas als ik een wagen had dat ik besefte wat ik heel dien tijd had gemist. Maar tis uw eigen keuze natuurlijk.

@OP:
Ik ben 26 en start in september opnieuw aan een hogeschool opleiding. Das nog 3 jaar dak ga thuis wonen en fameus kan sparen (krijg nu wel uitkering). Dus ik zal ook maar een 29-30 zijn eer ik op mijn eigen ga wonen en afgestudeerd ben :)

Damn... das oud.

Ik MOET en ZAL tegen mijn 26ste

a) slagen in mijn graduaat ict - netwerkbeheerder
b) al een ICT gerelateerde job in de wacht slepen, helpdesk prolly

en tegen mijn 30ste hopelijk

- junior netwerkbeheerder (wishfull thinking)

Ik krijg van men ouders nog 1 jaar tijd om thuis te wonen dus optie b moet tegen eind volgend jaar al gelukt zijn.

Kowalskii

Legacy Member
Kvraag mij dan af of werkgevers staan te springen om iemand van 30 aan te nemen, immers studeren er ook elk jaar weer af van 21-22..

Caelistas

Legacy Member
Kowalskii zei:
Kvraag mij dan af of werkgevers staan te springen om iemand van 30 aan te nemen, immers studeren er ook elk jaar weer af van 21-22..

Tja kijk we zullen zien he, alsik nu al op den helpdesk kan beginnen kan ik ervaring zitten op doen, met wat chance hier al doorgroeien... das dan 7 jaar dat ik tijd heb om hogerop te geraken.

En btw tijdens jaar zijn die ook nog op zoek naar ICT'ers e, nie enkel augustus-september. Ze zeggen toch nog altijd dat er zo vele ict vacatures niet ingevuld geraken. Toch nog altijd een knelpuntberoep... weet nu wel niet of dit vooral geld voor lower-ICT jobkes of de hogere...

Kingfisher

Legacy Member
Kowalskii zei:
Kvraag mij dan af of werkgevers staan te springen om iemand van 30 aan te nemen, immers studeren er ook elk jaar weer af van 21-22..

Hey, als ik moet kiezen tussen iemand met 30 jaar levenservaring en zo'n snotneus, voor hetzelfde startersloon, dan ga ik voor de 30-jarige.

Caelistas

Legacy Member
Kingfisher zei:
Hey, als ik moet kiezen tussen iemand met 30 jaar levenservaring en zo'n snotneus, voor hetzelfde startersloon, dan ga ik voor de 30-jarige.

Wel ik hoop dat ze ook zo redeneren, en rekening houden met de ervaring.

Geloof mij al moest ik beginnen als netwerkbeheerder voor 1000 euro net ( is totaal niet maar kom) ik zou het doen moest het betekenen dat ik kans maak op deftig werk en doorgroeimogelijkheden.

mla

Legacy Member
Volgens mij weet jij toch zelf niet wat je écht wil hoor.
In de ene topic is het avondschool en helpdesk, in een ander topic wil je telenet installateur worden en in nog een andere topic wil je via ibo gaan werken?

Caelistas

Legacy Member
mla zei:
Volgens mij weet jij toch zelf niet wat je écht wil hoor.
In de ene topic is het avondschool en helpdesk, in een ander topic wil je telenet installateur worden en in nog een andere topic wil je via ibo gaan werken?

Opties openhouden en informeren he!, daarom dat ik overal info aan het vragen was hier op het forum betreffende /opleidingen/werk

Ik was al 90% zeker dat ik avondschool ging doen, telenet installateur lijkt mij wel een tof beroep om voor 2-3j te doen maar niet voor gans men leven.

Ik zou dat ng willen doen eigenlijk in combinatie met avondschool ict maar dat zal niet lukken aangezien je als installateur met late uren zit. Kan toch geen kwaad te vragen of wel soms?

En btw was die ibo vraag niet gerelateerd met installateur ook?

mla

Legacy Member
Caelistas zei:
Opties openhouden en informeren he!, daarom dat ik overal info aan het vragen was hier op het forum betreffende /opleidingen/werk

Ik was al 90% zeker dat ik avondschool ging doen, telenet installateur lijkt mij wel een tof beroep om voor 2-3j te doen maar niet voor gans men leven.

Ik zou dat ng willen doen eigenlijk in combinatie met avondschool ict maar dat zal niet lukken aangezien je als installateur met late uren zit. Kan toch geen kwaad te vragen of wel soms?

En btw was die ibo vraag niet gerelateerd met installateur ook?

Nee, kan geen kwaad om dat te vragen. Kwil gewoon maar zeggen da ge beter wat langer nadenkt dan te rushen, aangezien je dan de kans hebt dat je weer een verkeerde keuze maakt. Maar ge zijt blijkbaar zo goed als zeker van avondschool dus dan moet je ervoor gaan.
Soit, verder heb ik geen kritiek want ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als u, dus ik moet niet te veel zeggen ;)

Vordesh

Legacy Member
Caelistas zei:
Damn... das oud.

Ik MOET en ZAL tegen mijn 26ste

a) slagen in mijn graduaat ict - netwerkbeheerder
b) al een ICT gerelateerde job in de wacht slepen, helpdesk prolly

en tegen mijn 30ste hopelijk

- junior netwerkbeheerder (wishfull thinking)

Ik krijg van men ouders nog 1 jaar tijd om thuis te wonen dus optie b moet tegen eind volgend jaar al gelukt zijn.

Boja heb gewerkt tot nu toe, het ligt mij totaal niet wat ik nu allemaal kan. Dankzij knelpunt beroepen en behoud van uw uitkering krijg ik de kans om iets te doen wat ik wil doen. Ik kon evengoed blijven verder werken en nu rondzien naar een eigen woning maar als ge de kans krijgt moet ge ze nemen imo.

NotoriousP

Legacy Member
Kowalskii zei:
Kvraag mij dan af of werkgevers staan te springen om iemand van 30 aan te nemen, immers studeren er ook elk jaar weer af van 21-22..

En jij denkt dat 21-22 beter is? Die hebben meestal veel minder ervaring en zijn minder zelfstandig... Langs de andere kant leren ze wel sneller bij natuurlijk. Maar als die 30jarige aan hetzelfde loon als een 21jarige wilt werken, zal hij wel werk krijgen.

SoYeah

Legacy Member
NotoriousP zei:
En jij denkt dat 21-22 beter is? Die hebben meestal veel minder ervaring en zijn minder zelfstandig... Langs de andere kant leren ze wel sneller bij natuurlijk. Maar als die 30jarige aan hetzelfde loon als een 21jarige wilt werken, zal hij wel werk krijgen.

Yeah, I don't think so. Ze hebben minimum 3 jaar lang geleerd om op een rigoureuze manier te studeren (handboek,slides,oef. + colleges = examen) en ze hebben genoeg tijd om te leren.
In de praktijk wordt er verwacht dat je snel praktisch leert (iets wat weinig studenten effectief kunnen in de professionele wereld), zonder te veel vragen stellen én fouten tot een minimum beperkt.
Uiteraard hangt het, zoals steeds, af van welke sector je in terechtkomt en dan nog eens welke functie in die sector.

NotoriousP

Legacy Member
Jonge mensen leren nu eenmaal gewoon sneller en passen zich gemakkelijker aan.

Soeverein

Legacy Member
Ik heb ook 4 jaar verprutst. 2 jaar verspild in leuven, 2 jaar gewerkt in de carrefour, dan toch op 3 jaar een goede bachelor gehaald. Uiteindelijk 26 jaar toen ik men eerste deftige job begon. En ja, op dit moment heb ik idd nog wat loonachterstand op anderen van men leeftijd, maar dat wordt nog wel weggewerkt. Eens voorbij het startniveau hangt de evokutie toch voor een groot deel van je eigen wil om te slagen af.

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2

SoYeah

Legacy Member
NotoriousP zei:
Jonge mensen leren nu eenmaal gewoon sneller en passen zich gemakkelijker aan.

Jonge mensen zijn lazy as fuck. De meeste 30ers kijken een pak serieuzer naar hun job omdat ze meestal al een hypothecaire lening hebben lopen, eventueel al kinderen hebben, etc.
Je gaat mij niet wijsmaken dat een 21jarige kerel het lang zou volhouden bij bv. een baas die regelmatig zegt hij zich moet herpakken? Dan zegt die kerel :"Fuck dees, ist echt nie waard. Ik heb toch de mama en de papa die dingen voor me betalen."

SoYeah

Legacy Member
Soeverein zei:
Ik heb ook 4 jaar verprutst. 2 jaar verspild in leuven, 2 jaar gewerkt in de carrefour, dan toch op 3 jaar een goede bachelor gehaald. Uiteindelijk 26 jaar toen ik men eerste deftige job begon. En ja, op dit moment heb ik idd nog wat loonachterstand op anderen van men leeftijd, maar dat wordt nog wel weggewerkt. Eens voorbij het startniveau hangt de evokutie toch voor een groot deel van je eigen wil om te slagen af.

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2

Wat had je initieel gestudeerd in Leuven en welke bachelor heb je nu dan behaald?

JPV

Legacy Member
NotoriousP zei:
Jonge mensen leren nu eenmaal gewoon sneller en passen zich gemakkelijker aan.

leren sneller: ja, gemakkelijker aanpassen: zeker niet altijd zo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan