Archief - WIP: modelbattle > Holy Paladin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ironpole

Legacy Member
Hoe maak je eigenlijk die aansluitkabeltjes? Die zijn zo kreukelachtig gemaakt (wat gebogen). Is daar een tool voor? Of maakt je dat gewoon als allemaal cylinders achter elkaar en zelf gebend?

fartbunny

Legacy Member
als je gewoon die kabels bedoelt kun je:
- ne cirkel loften rond nen spline
- ne spline renderable zetten (dus nen dikte geven)
- zelf modellen (alhoewel ik da NIE zou aanraden :p)

The Patriot

Legacy Member
De vraag is ... Hoeveel tijd kruipt daar in ?

Ik heb veel bewondering voor al deze battlemodels maar je maakt me toch niet wijs dat zoiets gemaakt is op 5 min ...

LunchBox

Legacy Member
als je't over het totaalbeeld hebt hoeft dat ook niet lijkt me, anders zou er weinig speciaals aan zijn.. als het enkel over die kabel gaat is het iets dat binnen de minuut kan. cirkeltje, curveke, loftje en ge zijt er.

in modo is er voor kabels de "tube primitive" voorzien, paar keer clicken en ge hebt uw kabel waarvan ge live de segment-punten verplaatst voor ge de tool "dropped".

Holy Paladin

Legacy Member
ik zet idd gewoon spline op renderable, ge kunt daar wel de segments in de lengte niet mee veranderen, maar op zon afstand is da nie nodig

@the patriot, waarom zouden wij u wijsmaken dat we da op 5 minute maken :eek:
tot nu toe zit er iets van 10 uur in ofzo (zeer ruwe schatting want tis al ff geleden :p)

The Patriot

Legacy Member
Holy Paladin zei:
ik zet idd gewoon spline op renderable, ge kunt daar wel de segments in de lengte niet mee veranderen, maar op zon afstand is da nie nodig

@the patriot, waarom zouden wij u wijsmaken dat we da op 5 minute maken :eek:
tot nu toe zit er iets van 10 uur in ofzo (zeer ruwe schatting want tis al ff geleden :p)

10 uur :eek:

Da is ook ni veel eh .. En zo een schoon model afleveren :p

Repeltje

Legacy Member
is er miss een kans da ge da kunt uv mappen
zoda ik da kan skinnen? :p

uw model is prachtig btw :D

TheCrow7

Legacy Member
Repeltje zei:
is er miss een kans da ge da kunt uv mappen
zoda ik da kan skinnen? :p

En wat heeft UV Mapping met Skinning te maken ?? Ik denk dat je begrippen door elkaar aan het gooïen bent. :wtf:

Robken

Legacy Member
"skinning" is in de gamewereld (vooral modding) de term voor texturing.

terwijl het in bepaald softwarepaketten de term is voor enveloping (uw mesh aan een skeleton binden)

alweer een klein euvel minder!

DieselPower

Legacy Member
pff stopt is met die threads te bumpen als er geen updates zijn...
ALSTUBLIEF

blaZe

Legacy Member
DieselPower™ zei:
pff stopt is met die threads te bumpen als er geen updates zijn...
ALSTUBLIEF

Sorry...

Oops...

dju, maak net dezelfde fout als jij maar bij deze.

NEED UPDATES !! ;)

TheCrow7

Legacy Member
Robken zei:
terwijl het in bepaald softwarepaketten de term is voor enveloping (uw mesh aan een skeleton binden)

Inderdaad, dus waarom die benaming dan weer voor iets anders gebruiken ? Niets mis met de term texturing.

Repeltje

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Inderdaad, dus waarom die benaming dan weer voor iets anders gebruiken ? Niets mis met de term texturing.

omda die benaming "skinnen" voor texturen al langer bestaat dan die andere benaming (denk ik) and besides ik kan er ook nie aan doen dat ze in de moddingwereld de term skinnen gebruiken en merk het kleine nuanceverschil op
tussen skinnen: het texturen van moddels maar specifiek: wapens, mannekes etc....
terwijl texturen meer gaat om het texturen van huizen, grond, vloeren,.....
ge moe in die bussiness zitten omda te weten ;)

nee buh heb geen idee waarom ze da gebruiken :p

Holy Paladin

Legacy Member
waarschijnlijk omdat een skin, een texture is van een manneke (en dan ook van andere dingen)
nieuwe skin maken -> skinnen

who cares als dat ook iets anders wil zeggen

rad1cal

Legacy Member
Bump. Ghoho.

Tis echt zalig gemodeld, en da maakt 't feit da't concept zo mank loopt nog zo erg :(
Letterlijk mank, als 't ding over een steen rijdt springen uw tracks aan gort, of trekken ze de rest van uw ophanging bijeen :P Das de enige reden wrom halftracks, tanks en eender wa me rupsbanden nooit zo'n extreme vering hebben... Tenzij da tracks elastisch zijn.
Hmz... ff DOD bellen, brb.

Holy Paladin

Legacy Member
hoe bedoelt ge? nen tank kan toch over stenen rijden? ze rijden overal over :/
enja nu ge et zegt de vering klopt niet volledig, ma twerkt mss nog als hij uit een vliegtuig valt ofzo :unsure:

Bobby.Digital

Legacy Member
ik dacht dat het van die beweegbare hydraulische veren waren om de vrouwen te imponeren aan de lichten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan