Bubbling Zombie
Legacy Member
The Crazy Frog zei:Windowblinds was maar een voorbeeld?
andere, deftige voorbeelden dan aub.
allez toe

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
The Crazy Frog zei:Windowblinds was maar een voorbeeld?
allez toe

Als ge voorbeelden zoekt, der zijn der genoeg, kijk maar op uw eigen computer!Bubbling Zombie zei:andere, deftige voorbeelden dan aub.
The Crazy Frog zei:Als ge voorbeelden zoekt, der zijn der genoeg, kijk maar op uw eigen computer!
Der zijn eigelijk weinig programma's waarvan je kan zeggen dat ze volledig zonder c(++) gemaakt zijn.
Zelfs c# en .net is gemaakt in c++, zelfs windows is gemaakt in c.
Ja, liefste crazyfrog. Maar vertel er dan ook bij wàt voor applicaties dat dat zijn. .NET is een Virtual Machine en Windows is een besturringssysteem, die dingen moeten gewoon low-level gedaan worden.The Crazy Frog zei:Zelfs c# en .net is gemaakt in c++, zelfs windows is gemaakt in c.
messiah´ zei:Amazon - 1998
.NET Framework 1.0 - 2002
Heej man, dat was mijn punt. Als Amazon in 98 is opgestart, en .NET maar uiterlijk in 2002 is verschenen, is het dan mogelijk dat Amazon in .NET is ontwikkeld.S3cT0r zei:Btw, denk jij dat Amazon in .NET zou geschreven zijn als ze van scratch zouden herbeginnen na 2002? Ik maak hier geen assumpties, maar verwacht wel een eerlijk en liefst onderbouwd antwoord.
S3cT0r zei:Dus jullie denken dat de meerderheid (ik zeg niet alle) van de enterprise level software applications na 2002 in een duidelijk enterprise level waardige high-level taal als Java en C# geschreven is/zal zijn?
Kan ik daar enige vorm van bewijzen van zien? ik ben geinteresseerd. Waarom? Misschien wil ik later wel een jobke met een mooie titel als "senior enterprise applications developer", dat zou echt wel leuk klinken als ik dat moet verkondigen overal. Daarvoor zou ik graag met enige zekerheid weten of ik een enterprise programming language aan moet leren.
Btw, denk jij dat Amazon in .NET zou geschreven zijn als ze van scratch zouden herbeginnen na 2002? Ik maak hier geen assumpties, maar verwacht wel een eerlijk en liefst onderbouwd antwoord.
In computer science, a low-level programming language is a language that provides little or no abstraction from a computer's microprocessor.killgore zei:high-level is juiste term hier d8 ik: high-level = dichter bij machine en low-level meer geabstraheerd
ma nie zeker tbh, kvon da altijd verwarrend![]()
Iemand die C# schrijft vindt C lowlevel. En omgekeerd vindt iemand die assembly schrijfft C++ dan weeral highlevel. 

Volgens Sourceforge zijn er redelijk veel programma's die daarom geven.messiah´ zei:Ja, liefste crazyfrog. Maar vertel er dan ook bij wàt voor applicaties dat dat zijn. .NET is een Virtual Machine en Windows is een besturringssysteem, die dingen moeten gewoon low-level gedaan worden.
Een hoger abstractieniveau van problemen is ongelooflijk verdomd handig als je applicaties wil ontwikkelen waarbij lowlevel pietluttigheden je geene moer scheelt (lees: de meeste applicaties).
MFC == evilThe Crazy Frog zei:Waar ik jullie wel gelijk in kan geven is het feit dat 100 wndprocs schrijven voor 100 verschillende venstertjes in een grote applicatie vervelend kan zijn.
Maar hiervoor kan je ook MFC gebruiken.
.Eerlijk denk ik van niet.S3cT0r zei:Btw, denk jij dat Amazon in .NET zou geschreven zijn als ze van scratch zouden herbeginnen na 2002? Ik maak hier geen assumpties, maar verwacht wel een eerlijk en liefst onderbouwd antwoord.

Ok, begin maar met alle MFC programma's van je computer te smijten.messiah´ zei:Ja, MFC. Laten we daarover praten. En vooral over hoe obsolete het is.
messiah´ zei:Ja, MFC. Laten we daarover praten. En vooral over hoe obsolete het is.
uhmThe Crazy Frog zei:Ok, begin maar met alle MFC programma's van je computer te smijten.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook geen MFC lover, maar overbodig is het zeker niet.
En voila, hiermee besluiten we de discussie over mfc.Bubbling Zombie zei:en 't is wel overbodig. Niet voor de legacy programma's, maar vanaf alle programma's die je nu schrijft.
Bubbling Zombie zei:wat gaat ge anders doen. Webbased apps schrijven in C++? En sector, opent uw ogen, ga praten met mensen en dergelijke meer.
MFC is een wrapper voor winapi, het verschil tussen de twee ken ik wel hoorkillgore zei:uhm
verwar MFC NIET met winapi he
er zijn maar zeer weinig devs die daadwerkelijk op MFC zijn overgestapt.
S3cT0r zei:Dat was niet het soort reply dat ik verwachtte. desalniettemin... nee, als ik iets schrijf dat voor het www is bestemd schrijf ik dat meestal in PHP, snel en handig voor de RAD, er is niets gecompliceerd nodig. Als ik dan echt performance nodig heb (dat is nog niet gebeurd), dan weet ik dat ik een PECL module kan maken in C, zo simpel is dat.

Maar monsterwebapps zoals Amazon.com, dat zullen we inderdaad zeker in .NET moeten schrijven. Wat moeten we anders doen? C++ gebruiken? Stel je voor zeg, CGI is zo verouderd dat zelfs de meeste die-hard asm hackers het niet meer herinneren. Of misschien kunnen we een kleine vendor lock-in meemaken, dus pakken we Java, een bewezen programmeertaal. Ja, Java heeft het allemaal, goede performance, een uitstekend rapport voor stabiliteit (dat heb ik toch al gelezen), en al wat je je nog kan wensen. Ik begin me al luidop af te vragen waarom ze Amazon in godsnaam niet in Java hebben geschreven (geen sarcasme). Java bestond toch al toen Amazon gebouwd werd? Het was zelfs niet echt nieuw meer.
Hmmm