Firefox is niet opgebouwd in C++, maar voornamelijk javascript, XUL en CSS enzo (dank aan glox om daarop te wijzen). 't Is de Gecko engine die in C++ is opgebouwd, en die basis dateert nog van voor 2000, toen MS pas een eerste voorstel van C# heeft ingediend.
C# (of meestal gewoon omschreven als .NET) is gewoon de taal van de toekomst. Sla er de jobadvertenties maar eens op na. Het ontwerpen, designen van een GUI, debuggen, ... is gewoon veel eenvoudiger en beter dan met C++.
Waarom worden er nog zoveel applicaties in C++ ontwikkeld ?
Omdat die (zoals Gecko en Winamp (wat trouwens ook een groot deel assembler bevat)) voortbouwen op bestaande frameworks (meestal zelf ontworpen omgevingen) die al lang voor 2000 werden ontwikkeld.
Nieuwe applicaties die helemaal van 0 af worden opgebouwd worden steeds vaker in Java (indien cross platform gebruik nodig is, waar C# meer en meer aan een opmars bezig is dankzij het Mono Project, en waar C++ het helemaal laat afweten aangezien GUI's ontwikkeld met Windows API alleen onder Windows werken, daar sta je dan) en C# ontwikkeld wegens het sneller en beter werken.