Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Suphafly

Legacy Member
dresse zei:
jawel !! HIER !!

kvind het best wel knap gemaakt. precies alsof ge met kleurpotloden gewerkt hebt en dan met water derover zijt geweest.
hand vindk wel beetje groot en zit ni helemaal goed. en anatomie kan wel aangezien het geen echte mens is eh...

keep drawing :niceone:


ier nog wa
bla.jpg

haha diene dinosaurus is echt een gortig tekeningsken mee z'n fluitje
echt de max :bow:

Indieanus

Legacy Member
go_ndw zei:
http://img297.imageshack.us/my.php?image=scannen00023rh.jpg

Moet de Mouth of Sauron, General of the Dark Lord voorstellen.
Ik snap nog altijd niet hoe er sommigen het zo realistisch kunnen maken. En het lijk of mijn 'stijl' blijft hangen tussen naar het meer cartoon achtige te gaan of realistische...

De tekening is nog niet af maar toch al een impressie
ik zou zeggen, probeer eerst wa zaken na te tekenen, eel simpel dingen, lijk ne kubus, cilinder, fles, glas,... gezichten,..

Cederzo

Legacy Member
Die waarnemingstekening is :niceone: tibo ! Het enige wat ik er nog aan zou doen is donkerdere schaduwen leggen, geeft altijd meer gerenderde feel imho.
Zeer mooi gedaan alleszins

TiB0

Legacy Member
Meer van hetzelfde :D

Met een 4 kleuren bic getekend en achteraf met een lichtgrijs penseelstiftje bewerkt.
Met photoshop ook de kleuren een beetje bewerkt omdat ze er erg weird uitzagen. :unsure:

post-475-1132341530.jpg

go_ndw

Legacy Member
TiB0 zei:
Meer van hetzelfde :D

Met een 4 kleuren bic getekend en achteraf met een lichtgrijs penseelstiftje bewerkt.
Met photoshop ook de kleuren een beetje bewerkt omdat ze er erg weird uitzagen. :unsure:

post-475-1132341530.jpg


Zeer knap en dat met bic, zo zie je dat de middelen niet altijd het doel heiligd.

TiB0

Legacy Member
go_ndw zei:
Zeer knap en dat met bic, zo zie je dat de middelen niet altijd het doel heiligd.

Ik geef je 99% gelijk, want als ik nu is niet zo betweterig was geweest en eerst met potlood had getekend had de tekening er wel "juister" uitgezien denk ik (verhoudingen enzo :unsure: )

Erinyes

Legacy Member
Het gebruik van bic mag niet als excuus gebruikt worden voor onjuistheid.

Het is een goeie oefening om met bic te tekenen, aangezien je beter gaat kijken hoe iets in mekaar steekt en hoe dat nu op je papier moet komen. Je gaat ook je lijngebruik meer controleren, zodat je bv later je onjuiste lichte lijnen kan verdoezelen met hardere, donkere lijnen.

Ik vind die tekening met bic zeker niet mis.. Alleen stoort die baard mij enorm. Door zo elk lijntje apart te tekenen creëer je een zeer willekeurig effect. Ik denk dat je haar beter kunt zien in volumes...

TiB0

Legacy Member
Erinyes zei:
Het gebruik van bic mag niet als excuus gebruikt worden voor onjuistheid.

Het is een goeie oefening om met bic te tekenen, aangezien je beter gaat kijken hoe iets in mekaar steekt en hoe dat nu op je papier moet komen. Je gaat ook je lijngebruik meer controleren, zodat je bv later je onjuiste lichte lijnen kan verdoezelen met hardere, donkere lijnen.

Ik vind die tekening met bic zeker niet mis.. Alleen stoort die baard mij enorm. Door zo elk lijntje apart te tekenen creëer je een zeer willekeurig effect. Ik denk dat je haar beter kunt zien in volumes...


Daar heb je wel gelijk in, maar dat hangt ook af van je stijl he :) Sommige mensen tekenen haartje per haartje wat op lange termijn wel een mooi effect kan geven, andere mensen met lange dikke stroken en andere mensen tekenen gewoon het volume...

The_DeSigneR

Legacy Member
pic.php


Ben juist beginnen tekenen, dit is dus het resultaat, I know, is verre weg van perfect en is ook nog maar een schets. Zelf vind ik de lippen wat te dik en nog wat schoonheidsfoutjes...
Kan iemand mij nog wat tips geven om tegoei in perspectief te tekenen want daar sukkel ik nog wat mee, te dikwijls de neiging verschrikkelijk plat te tekenen :sad:
C&C altijd welkom :)

Cederzo

Legacy Member
TiB0 zei:
Meer van hetzelfde :D

Met een 4 kleuren bic getekend en achteraf met een lichtgrijs penseelstiftje bewerkt.
Met photoshop ook de kleuren een beetje bewerkt omdat ze er erg weird uitzagen. :unsure:

post-475-1132341530.jpg

Deze vind ik qua anatomie een pak minder dan de vorige, zijn oor hangt er maar heel raar aan, en zijn achterhoofd/schedel is wat misvormd. Misschien omdat je vrij groot getekend hebt dat verhoudingen daarom wat anders uit zien ? Van de kleuren kan ik niks zeggen, vrij geslaagd imo.
Vat kritiek niet verkeerd op, kwil je der alleen maar op wijzen :)

Cederzo

Legacy Member
The_DeSigneR zei:
pic.php


Ben juist beginnen tekenen, dit is dus het resultaat, I know, is verre weg van perfect en is ook nog maar een schets. Zelf vind ik de lippen wat te dik en nog wat schoonheidsfoutjes...
Kan iemand mij nog wat tips geven om tegoei in perspectief te tekenen want daar sukkel ik nog wat mee, te dikwijls de neiging verschrikkelijk plat te tekenen :sad:
C&C altijd welkom :)

U resultaat is helemaal nie slecht voor iemand die net begint met tekenen hoor, oefening baart kunst, gewoon blijven doen en je zal zien dat het vanzelf al snel beter gaat :niceone:
Tips : Kzou zeggen teken eerst met "hulplijnen" die aangeven waar de oren, ogen, neus, mond komen te staan en kijk of die verhoudingen kloppen met de werkelijkheid. T'is misschien ook beter om eerst zo realistisch mogelijk proberen te tekenen voordat ge een eigen cartoony stijl begint. I.v.m. perspectief, zoek een (of meerdere) verdwijnpunt(en) en vertrek van daaruit om u personage of gebouw op te bouwen.

TiB0

Legacy Member
DarkGamec zei:
Deze vind ik qua anatomie een pak minder dan de vorige, zijn oor hangt er maar heel raar aan, en zijn achterhoofd/schedel is wat misvormd. Misschien omdat je vrij groot getekend hebt dat verhoudingen daarom wat anders uit zien ? Van de kleuren kan ik niks zeggen, vrij geslaagd imo.
Vat kritiek niet verkeerd op, kwil je der alleen maar op wijzen :)

Blame the sculpter van het borstbeeld :) Ik vond ook die oren erg weird, en die kop was ook zo gevormd. En het was waarnemingstekenen dus ik kon daar moeilijk een perfect shoon kopke van make he :D

The_DeSigneR

Legacy Member
DarkGamec zei:
U resultaat is helemaal nie slecht voor iemand die net begint met tekenen hoor, oefening baart kunst, gewoon blijven doen en je zal zien dat het vanzelf al snel beter gaat :niceone:
Tips : Kzou zeggen teken eerst met "hulplijnen" die aangeven waar de oren, ogen, neus, mond komen te staan en kijk of die verhoudingen kloppen met de werkelijkheid. T'is misschien ook beter om eerst zo realistisch mogelijk proberen te tekenen voordat ge een eigen cartoony stijl begint. I.v.m. perspectief, zoek een (of meerdere) verdwijnpunt(en) en vertrek van daaruit om u personage of gebouw op te bouwen.

Weet jij soms een goede (nederlandstalige?) site waar ze dat uitlegge, want kheb al veel sites bezocht waar zone uitleg sta voor die hulplijne, maar af en toe te moeilijk uit gelegd waardoor het af en toe nen te grote warboel word :sad:

dresse

Legacy Member
der is geen 1 uitleg om te tekenen. tekentutorials zuigen pietjes.
het enige van uitleg over tekenen da bruikbaar is, is uitleg over anatomie van de mens/dier. en verder ist gewoon aan u om veel dingen te bestuderen, zien hoe ze in elkaar zitten en ze over te tekenen. En da zoveel te doen tot ge wa zekerder wordt en dan wordt u lijnvoering en de vlotheid van tekenen vanzelf beter.
tekenen ist zelfde als zovele dingen. veel doen is enige mannier om het te leren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan