Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

go_ndw

Legacy Member
Wat zijn volgens jullie al de mooiste historische/fantasie tekeningen die jullie hebben gezien (middeleeuwen-achtig)

Belgianbonzai

Legacy Member
go_ndw zei:
Wat zijn volgens jullie al de mooiste historische/fantasie tekeningen die jullie hebben gezien (middeleeuwen-achtig)

ge hebt zoveel keuze, en wat ge vandaag mooiste vindt kan je morgen een totaal ander gevoel geven...

denk dat je best gewoon artisten zoekt die je liggen, dan denk ik bvb aan:
Linda Bergkvist/Enayla
Aleksi Briclot
Anry Nemo

en Juan Ramirez zijn concept art voor myth serie als je zwart-wit wil
klik

lunchbox zei:
Last edited by LunchBox : Today at 14:46. Reason: had edit ipv quote gedaan
tssk, macht der gewoonte zeker? :)

dresse

Legacy Member
na 4 maand men potlood nog is vanonder het stof gehaald.
moet er terug inkomen... :s

alien.jpg

dildofight.jpg

zeemeerman.jpg

Quilombo

Legacy Member
ff vraagje tussendoor (geen zin om thread te starten): hoe begin ik best met tekenen?

heb niet echt zin in tutorials voorlopig (hoewel.. tuto's over shaduwen kan ik mss wel gebruiken)

wat ik eigenlijk wil weten is: hoe zijn jullie daarmee begonnen, hoe ben je gegroeid en wat zijn de adviezen die je kan geven voor een beginner?

nog een concreet vraagje: wat voor potlood moet ik gebruiken om wat te schetsen, want ik denk dat ik voorlopig alleen wat schetsen ga maken, nog geen volledig afgewerkte tekeningen

ik weet ook dat ik teveel cartoonstijl gebruik, in tekeningen van dresse zie je duidelijk meerdere lijnen per "lijn" maar ik teken meestal in één beweging :s, soit antwoorden nu :D

snap ook niet goed hoe je nou zelf aan iets begint, iets overtekenen (foto, tekening, voorwerp, ..) dat lukt nog wel wat, maar aan iets nieuw beginne :eek:

dresse

Legacy Member
das allemaal verschillend van persoon tot persoon zuh.
hoe begin je? gewoon beginnen, veel tekenen en als ge het ene keer in u pols hebt zitten kunde beginnen met studies te maken van anatomie, perspectief leren, dingen bestuderen. en gewoon veeeel tekenen.
soort potlood is ook geheel eigen voorkeur. ik teken liefst met zachte potloden (b tot b3) aangezien deze leuker aanvoelen en makkelijker uit te gommen zijn. maar ik ken ook mensen die enkel tekenen met nen f of h1, omdat deze lichter zijn en minder rap vegen.
en da van die lijnen... zorgt gewoon dat er uiteindelijk 1 vloeinde lijn staat (ni zoals bij mijn tekeningen dus) en als gij die vloeiende lijn direct op papier kunt zetten zonder zonder eerst andere te trekken, zoveel te beter :).

vooral geen voorbeeld gaan nemen aan mijn lijnvoering :p ik teken veel te weinig en da ziet ge der ook aan... :)

Cederzo

Legacy Member
laatste nieuwe doodle, ca 10 minuten :

dwarfroguedark.jpg


comments & critiques zoals altijd welkom :)

Cederzo

Legacy Member
NSFW














Random doodle van namiddag, geen zin om background verder uit te werken

womanlife.jpg


Ook , de gekleurde ( screw-up ) versie (ook hier geen zin om background te detailleren) , absoluut nie tevreden mee, but here goes :

womanlifecolors.jpg

dresse

Legacy Member
als ge dan geen zin hebt om de achtergrond uit te werken... er zijn toch betere oplossingen dan zo vuile brush strokes te zetten... nu wordt het een beetje verneukt door den achtergrond...
ook vrij ongelukkige keuze van pose, zo die voetjes int verlengde van de benen.
voor de rest wel knap :niceone:

Cederzo

Legacy Member
WIP : Snelle kleuren op de dwarf , meer detaillerende schaduw/licht volgt nog , zodra ik eruit ben of ik voor een cartoony of realistische stijl ga :)

dwarfroguecolors.jpg

dresse

Legacy Member
vete tekening. alleen hebk de indruk dat zijn rechtervoet (op de tekening) naar achter staat maar aan zijn middel krijgk dan weer de indruk dat die naar voor staat...

go_ndw

Legacy Member
The Sorting Hat

Zowat dingetjes aan't tekenen telkens ik wat lees uit HP. Nu ben ik al ff voorbij deel 1 maar the sorting hat blijft me intrigeren :-)

Dus hierboven hoe hij er volgens mij uitziet (in schets en tot nu toe)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan