Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cederzo

Legacy Member
Hier is er nog een nieuwe van mij , eigenlijk een remake van een héél oude tekening.

orcwarrior-shrunk.jpg


Hier is de oude, eerste tekening, als referentie :) :

orc-newstyle.jpg


Khoop dat jullie de nieuwe beter vinden, want anders krijg ik ff een tekendepressie :p

=Dujosh=

Legacy Member
hoelang heb je daar aan gewerkt vraag ik me af ...
en alleen gebaseerd op die foto ?
lekker ...

Erinyes

Legacy Member
Tweede is stukken beter dan eerste. Ik vraag me telkens af waar jullie de inspiratie halen om die schilden/wapens/kledij te tekenen...

Garmir

Legacy Member
dit is ene tekening in pastel die ik een jaarke of twee geeden gemaakt heb.
gezicht1ja.jpg

Erinyes

Legacy Member
Het is mooi Garmir... Het enige is wel dat het oog enorm opvalt, en het oog is niet 100%. Een oogbol is rond en het wit in de ogen mag ook wel schaduw krijgen. Hier lijkt ze wel vlak en in contrast met de andere schaduwen in het gezicht stoort dat wel een beetje. De iris vind ik wel mooi... Misschien kun je in de lippen ook wat rondingen aanduiden...?

Garmir

Legacy Member
Erinyes zei:
Het is mooi Garmir... Het enige is wel dat het oog enorm opvalt, en het oog is niet 100%. Een oogbol is rond en het wit in de ogen mag ook wel schaduw krijgen. Hier lijkt ze wel vlak en in contrast met de andere schaduwen in het gezicht stoort dat wel een beetje. De iris vind ik wel mooi... Misschien kun je in de lippen ook wat rondingen aanduiden...?

Als ik zo nar de tekening kijk is er niks verkeerd aan. waarschijnlijk is het vanwegen de foto die ik getrokken heb dat het wat detail verloren is, tekening zelf is in gekaderd enzo

Erinyes

Legacy Member
Hm voor mij is tekenen niet enkel de werkelijkheid weergeven... Maar dat beslis jij allemaal zelf natuurlijk :)

Garmir

Legacy Member
Erinyes zei:
Hm voor mij is tekenen niet enkel de werkelijkheid weergeven... Maar dat beslis jij allemaal zelf natuurlijk :)

neen dat weet ik zelf ook, tekenen kan je op evrschillende wijzes weer geven.
--> gewoon de werkelijkheid nabootsen en zo goed mogelijkd e gelijkenissen over zetten.
--> je kan ook schetsen, op een vlugge manier duidelijk weer geven zonder te veel details, maar dat je toch weer kan zien wat het is.
--> striptekenen, spreekt over zich zelf
--> fantasy en alle anderre waar je je kunt op amuseren enzo.
--> architecturaal tekenen, spreekt voor zich zelf.

ik ben vooral bezog met het tweede en het laatste, het eerste ook af en toe

stealthfish

Legacy Member
whah ik sta echt paf als ik al jullie creaties zie. vind ik echt fasinerend om naar te kijken, vind het best spijtig dat ik niet goed kan tekenen en schrijven..


echt doe zo voort mensen !!!!!

One-t|M@[hINe

Legacy Member
ik heb geen scanner :(

vanaf ik eentje heb, post ik mijn schone creaties ;)

t enige dak u nu kan tonen zijn flutwerkjes


http://users.telenet.be/Machientje/mawZ/zwam4allJPG.JPG (snel gemaakt in paint enkele dagen geleden (ik weet da het oog nie klopt, en de wenkbrauwen en de neus en de mond zijn snel snel gemaakt.

op school heb ik ook een werkje geschilderd(ongeveer een 2-3jaar geleden):

http://users.telenet.be/Machientje/mawZ/paneelMafia.JPG

de kwaliteit is nie goe, i know.

*ik ga ook eens beginnen met monsters te tekenen a la wow. spreekt me enorm aan, zeker de detaillering :love:

kvind het jammer dat ik bij paint enkel schaduw kan geven door behulp van kotjes (lijnen die mekaar overlappen, kennen jullie wel)

DJ_Trash

Legacy Member
da "paneel mafia" is pessies wel vet... figuur zelf uitgevonden of repro?

One-t|M@[hINe

Legacy Member
DJ_Trash zei:
da "paneel mafia" is pessies wel vet... figuur zelf uitgevonden of repro?


we moesten gaan zoals de stijl van gta (vond ik toch) dus heb ik gewoon de lichamelijke trekjes goed bekeken en daarop wat geprobeerd (details waren moeilijk omda ik nie beschikte over dunne penselen en de verf ook nog eens enorm dik was(normaal moest da een doorschuuroefening worden, dus eerst een eerste laag die donkerder was, gewoon zodat de verf dik en ribbelig lag, en dan een dunner laag(dezelfde teint maar lichter) erover. dan de dunne wegschuren zodat de dnokere erdoorkomt. De oefening is dus eigelijk niet afgeraakt. over de rook ben ik niet tevreden.



nog enkele prutswerkjes op paint.

verstoten rocker


chinese krijgsheld

http://users.telenet.be/Machientje/mawZ/chineseWarrior.bmp

Holy Paladin

Legacy Member
ma in paint :/ download gimp anders eens das gratis en kan heel veel, gelijk photoshop (enfin dunno maar dat hoor ik toch)

Garmir

Legacy Member
stealthfish zei:
whah ik sta echt paf als ik al jullie creaties zie. vind ik echt fasinerend om naar te kijken, vind het best spijtig dat ik niet goed kan tekenen en schrijven..


echt doe zo voort mensen !!!!!

ewel dude, al sje het spijtig vind dat je het niet kan, warom leer je het zelf niet aan, zelstudie is de beste manier om iets te leren en iets te ondervinden, koop enkelle boeken met basistechnieken, moet natuurlijk niet nieuw zijn en test het eens uit.

Als doende leer je ;)

Holy Paladin zei:
ma in paint :/ download gimp anders eens das gratis en kan heel veel, gelijk photoshop (enfin dunno maar dat hoor ik toch)

photoshop is niet gratis ;)

Belgianbonzai

Legacy Member
Holy Paladin zei:
ma in paint :/ download gimp anders eens das gratis en kan heel veel, gelijk photoshop (enfin dunno maar dat hoor ik toch)

of anders artrage, een soort gratis painter, maar niet zoveel opties

One-t|M@[hINe

Legacy Member
aaah cava :)

kzat wa te sukkelen met de kleuren...nie echt veel keuze in paint :D

kga zeker eens beide programmaatjes proberen. kben nu bezig met het overtekenen van zo een gremlinachtig beest. ik mis de anatomie van die beesten en van de mens zelf nog wa te veel(dynamische dus).

bedankt ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan