Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Featherfoot

Legacy Member
Kazier zei:
harry potter ftw

Harry Potter is imho nie zo slecht als sommige denken. Alleen de boeken in het nederlands vallen wat tegen, de engelse zijn stukken beter.

Ook de films zijn vrij goed, ik ga trouwens de 4de film zo snel mogelijk kijken in de bioscoop.

Maar daar ging de discussie nie over, mooi getekend tot nu toe die sorting hat. Ik hoop enkel nog op wat meer details qua schaduw en volume.

go_ndw

Legacy Member
Daar zit ik wel met het probleem dat ik niet echt iets van schaduw en volume 'kan'

Cederzo

Legacy Member
Kwist niet of dit zijn eigen thread verdiende :

orcpaintwip.jpg


Wilde mijn paint skills beetje verbeteren...Nu weet ik weer waarom ik schilderen/kleuren haat!
Tips en advies zijn hier zeer geapprecieerd!

(P.S. de zwart-wit versie staat enkele pagina's terug in deze thread ter referentie )

go_ndw

Legacy Member
Zeer knap. Ik zou nog niet weten hoe te beginnen om een tekening in te kleuren. Anders zou ik al begonnen zijn met mijn sorting hat in te kleuren.

LunchBox

Legacy Member
go_ndw zei:
Ik zou nog niet weten hoe te beginnen om een tekening in te kleuren.
ksnap ni waarom mensen zich achter zo'n goedkoop excuus blijven verschuilen: (om dan maar niets te moeten doen)
hoe begin je met het inkleuren van een gewone tekening op papier > je kiest een kleurtje en begint de vlakken in te kleuren, maak je'n fout kan je met de gom het probleem oplossen waarna je weer verder kan.. binnen een digitaal programma is dat precies hetzelfde. voila nu weet ge hoe ge kunt beginnen, nu nog doen en ge zijt vertrokken.

go_ndw

Legacy Member
haha derjuist....ik was een tekening aan't inkleuren in paint (ja, in paint) en had er al wat werk in gestoken... ik druk op het afsluitknopje (X) en ipv Ja te antwoorden op de vraag of ik die wijzigingen wou opslagen, drukt den deze op nee... DOH

go_ndw

Legacy Member
LunchBox zei:
ksnap ni waarom mensen zich achter zo'n goedkoop excuus blijven verschuilen: (om dan maar niets te moeten doen)
hoe begin je met het inkleuren van een gewone tekening op papier > je kiest een kleurtje en begint de vlakken in te kleuren, maak je'n fout kan je met de gom het probleem oplossen waarna je weer verder kan.. binnen een digitaal programma is dat precies hetzelfde. voila nu weet ge hoe ge kunt beginnen, nu nog doen en ge zijt vertrokken.

Ja, oké, maar het begint al met het scannen hé.... Iemand zei eens dat je met een kleurtje de outlines moet tekenen en dan scannen, en dan met setting zoals bright enz... het moet aanpassen en dat je het dan pas in een programma echt kunt openen en aanpassen... Nog niet van Layers enz... gesproken.

dresse

Legacy Member
tis vrij logisch da als u lijnen beter zijn voor da ge scant, het ook makkelijker zal zijn om u tekening digitaal in te kleuren eh...
en verder moete u ni te fel blind staren op inkleurtechnieken van anderen enzo. gewoon beginnen en u eigen techniek zoeken. tis het resultaat da telt, nie hoe ge er geraakt zijt.

enfin, ook nog is iet getekend.
cowboy.jpg

Erinyes

Legacy Member
dresse: bwa... Op zich wel goed getekend hoor, maar ben er geen fan van. Mede doordat er geen perspectief/verkorting inzit (zie rechtervoet voor ons en armen). Het komt een beetje geforceerd over. Er zitten anders wel leuke details in.

go_ndw: misschien kun je proberen wat meer contrast in je tekening te krijgen. Dan krijgt ze vanzelf wat meer leven en diepte... Met het inkleuren kan ik weinig helpen aangezien ik zelf nog nooit de drang heb gehad iets in te kleuren :)

AbIgAiL

Legacy Member
dresse zei:
tis vrij logisch da als u lijnen beter zijn voor da ge scant, het ook makkelijker zal zijn om u tekening digitaal in te kleuren eh...
en verder moete u ni te fel blind staren op inkleurtechnieken van anderen enzo. gewoon beginnen en u eigen techniek zoeken. tis het resultaat da telt, nie hoe ge er geraakt zijt.

enfin, ook nog is iet getekend.
cowboy.jpg

Klein detail maar ik denk dat je je vergist hebt van datum, we leven namelijk nog in het jaar 2005 en niet in 2006 zoals op je tekening te lezen staat. :niceone: ;)
Anders echt prachtig getekend net als al je vorige tekeningen !! Super !!

DJ_Trash

Legacy Member
ni slecht; misschien een beetje meer scouder en detail in broek next time

go_ndw

Legacy Member
dresse zei:
tis vrij logisch da als u lijnen beter zijn voor da ge scant, het ook makkelijker zal zijn om u tekening digitaal in te kleuren eh...
en verder moete u ni te fel blind staren op inkleurtechnieken van anderen enzo. gewoon beginnen en u eigen techniek zoeken. tis het resultaat da telt, nie hoe ge er geraakt zijt.

enfin, ook nog is iet getekend.
cowboy.jpg


Thx, ik ga om te beginnen Photoshop CS2 downen en zien wat me dat geeft. En dan om te beginnen zal ik één van de twee hoeden proberen in te kleuren.

TiB0

Legacy Member
Dit is een tekening van een paar maanden geleden. Gekleurd met kleurpotloodjes :D en een beetje bijgewerkt met Photoshop.

Geen referenties gebruikt, allemaal verbeelding :D

men scanner werkt niet, dus ik heb er een fotootje van moeten trekken (wat ook de crappy kwaliteit verklaart :()

Houd er ook rekening mee dat ik net 16 ben geworden en dus nog veel te leren heb qua anatomie en techniek etc... negatieve en positieve comments zijn welkom :)

post-475-1131483596.jpg

dresse

Legacy Member
jawel !! HIER !!

kvind het best wel knap gemaakt. precies alsof ge met kleurpotloden gewerkt hebt en dan met water derover zijt geweest.
hand vindk wel beetje groot en zit ni helemaal goed. en anatomie kan wel aangezien het geen echte mens is eh...

keep drawing :niceone:


ier nog wa
dude.jpg

bla.jpg

fat-dude.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan