Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cederzo

Legacy Member
Legoblokje zei:
Mja ik zei al dat ik die van darkgamec had zien staan, was gewoon voor nog eens te proberen. Mijn oprechte excuses nogmaals :)

Greetz

lol sorry, was niet negatief bedoeld, had over u zin gelezen dat ge die op mijne gebaseerd had.

Op u tweede pic : Het gezicht is veel te lang, en u neus en oog -verhoudingen- kloppen niet. Probeer eerst een referentie te bekijken dat ge ongeveer in u hoofd weet waar wat hoort.

Cederzo

Legacy Member
Een ouwe ets die'k teruggevonden heb tussen de rommel in men kast :)
Gemaakt toen'k 14 was op zelfgefabriceerd papier. Ik weet dat et niet veel voorstelt, maar voor de afwisseling :p
etsboom.jpg


en ja toen was ik nog een fan van onze harry :p

Lo_fi

Legacy Member
Het is een ets. Voor alle duidelijkheid ff een copy -paste gedaan uit Wiki:

Bij de ets wordt een metalen plaat aan de bovenkant afgedekt met een dunne afdeklaag. Deze afdeklaag bestaat uit asfaltpoeder en bijen was Zijkanten en onderzijde wordt afgedekt met een goedkopere laag spirituslak (schellak opgelost in spiritus). Met een etsnaald wordt de afbeelding(lijnets) aangebracht, beginnend bij de hoofdvorm. Afhankelijk van het metaal en wat de etser wil wordt de plaat in een zuur of zout gebeten.
Etsen worden in staten gemaakt, d.w.z. er worden steeds tussendrukken gemaakt. Op basis hiervan kan de volgende stap worden gezet.

Als een plaat klaar is worden de lijnen met inkt ingewreven. Alle overige inkt wordt met de hand van de plaat gehaald, alleen de inkt in de geëtste partijen blijft staan. Daarna wordt zij onder een etspers afgedrukt.

Legoblokje

Legacy Member
Kvind ze wel origineel moet ik zeggen :)

Da meisje is uw vriendin miss? :p

Greetz

Erinyes

Legacy Member
Is het niet mogelijk kom de resolutie van je tekeningen aan te passen naar een iets lagere resolutie? Ik vind het hoogst vervelend om 5 keer te moeten scrollen...

Hier een tekening van op school. (houstkool) Ik teken veel te weinig naar m'n goesting. Ik zou wel meer willen tekenen, maar ja... :)

Kais3r

Legacy Member
tis men vriendin nie.. ;)
twas gewoon iet da in me op kwam

en van die resolutie zalk nog wel is aan passe.. was nu mar snel ingescant en door iemand online late zette..

TiB0

Legacy Member
zeer knap, Erinyes:)

hier zijn er nog een paar van mij:




Men fototoestel heeft wel al het detail verknoeid :( Die waren dus bijden volledig gedaan me de arcering-techniek eh :p

Cederzo

Legacy Member
dêsh' zei:
En ik maar denken dat het een typo was ets - schets. tx lo_fi ;)

Hehe :p twas dus wel degelijk als "ets" bedoeld :p
Klopt ook wel met de "Wiki definitie" , is ondergedompeld geweest in salpeterzuur geloofk.
Mooie houtskooltekening Erinyes

GhostFire

Legacy Member
nu zie ik hier weer een thumb, echt raar, heb dat wel vaker, iemand een idee waar dat aan ligt ? kgebruik firefox. zonder extensions

Belgianbonzai

Legacy Member
klik erop, ik gebruik ook FF, ook zonder extensions, en dat werkt

GhostFire

Legacy Member
tis opgelost !! kheb (voor een andere reden) men oude firefox er terug op gezet en nu werkt het, eerst kreeg ik enkel een link te zien, klikte ik daarop dan zag ik een thumb, nu zie ik een thumb, klik ik daarop krijg ik de originele pic.

kzou niet weten aan wat het gelegen kan hebben, ma tis in orde, das het belangrijkst.

Greetz

Erinyes

Legacy Member
Tijdens het opruimen van m'n webspace heb ik nog 2 oudere tekeningen gevonden:

Viool (het is een rottige vorm om te tekenen)
Eieren

Ze zijn misschien een beetje doodgewerkt, maar dit was voor een opdracht. Daarbij moesten de voorschetsen zo realistisch mogelijk getekend worden. Is met potlood...

In de viool zijn er minieme foutjes wegens het niet-vast-houden-van-1-standpunt-tegenover-de-viool --> perspectiefoutjes.

=Dujosh=

Legacy Member
kloppen de schaduwen wel bij je eieren ?
Als je lichtbron van bepaalt punt komt ...
heb indruk dat schaduw niet klopt ... maar wie ben ik om commentaar te geven ... probeer het zelf ook maar :)

dresse

Legacy Member
volgens mij kloppen ze wel. alleend de rechtse open schaal zou aan de rechter binnenkant wat donkerder mogen, maar anderzijds ist wel mogelijk, die kant kan wel licht opvangen van weerkaatsing van andere kant...

LunchBox

Legacy Member
tis'n meerpunts lichtsetup he dujosh.. bij 3 points ga je ook schaduw op het grondvlak krijgen (van de KEY) met in die schaduw nog eens een aflijning van een andere lamp (de FILL bijvoorbeeld) // of bedoel je de vorm (hoek/lengte) ervan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan