Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Holy Paladin

Legacy Member
ziet er toch nie juist uit, zo harde schaduwen, als dat van meerdere lichtbronne komt zouden er zeker evenveel schaduwen moete zijn

=Dujosh=

Legacy Member
LunchBox zei:
tis'n meerpunts lichtsetup he dujosh.. bij 3 points ga je ook schaduw op het grondvlak krijgen (van de KEY) met in die schaduw nog eens een aflijning van een andere lamp (de FILL bijvoorbeeld) // of bedoel je de vorm (hoek/lengte) ervan?


moet ik die 3 lichtbronnen dan voor alle eieren beschouwen ?
of appart ( kwestie dat ik het voor later duidelijk interpreteer :) )

Kan me wel voorstellen als er 1 lichtbron schijnt op de bovenste ei
ander lichtbron op de onderste 2 eieren
maar 3de lichtbron ?

LunchBox

Legacy Member
3-point-lighting is maar'n algemeen begrip (en beperkt zich niet tot drie lampen), toen ik het ei zag moest ik eraan denken.. vandaar :)

komt erop neer dat je 3 soorten licht zet:
- key: head on op uw object, dit licht vormt sterkste schaduw
- fill: vult de omlijning van je object op in de schaduwruimte
- rim: geeft een extra touch aan de omlijning van je object

misschien duidelijker op een voorbeeld:
http://www.showme.be/stefanverbakel/tutorials/threepointlighting.jpg

zoals holypaladin terecht opmerkt gaan in de "werkelijke wereld" de lichten allemaal een schaduw opleveren en op mekaar inwerken (waar je ze in 3d voor bepaalde lampen kan uitschakelen), maar fill en rim worden over't algemeen door soft-boxes (fotografisch materiaal) gevormd dus zo'n sterke inwerking geeft dat ook niet.

http://www.patersonphotographic.com/lighting/700 or 1200 umb and softbox kit.jpg

dit geheel terzijde.

Tili_us

Legacy Member
Ik ben nieuw in tekenen en zo maar ik pruts nogal graag in photoshop, dit is een ingekleur schetsje die ik in de les tekende en dan wat heb achtergedaan in photoshop.

Graag zou ik wat tips en tricks voor inkleuring.
Comments altijd welkom

sketch.jpg

Holy Paladin

Legacy Member
LunchBox zei:
jamaar, de verschillende schaduwen zijn wel afkomstig van -in 3 point lighting- een key light he

tilius doe die lelijke clouds en lensflare weg en teken ze zelf.. en wat is die linkse schaduw eigelijk :p

Lo_fi

Legacy Member
- over die eieren..

Een zeer betrouwbare bron meldt me hier net dat het infeite 3 'aparte' tekeningen zijn, waar de lichtbron telkens anders was.. 3 tekeningen, 1 blad.

"Elementary, my dear Watson...." ;)

=Dujosh=

Legacy Member
Lo_fi zei:
- over die eieren..

Een zeer betrouwbare bron meldt me hier net dat het infeite 3 'aparte' tekeningen zijn, waar de lichtbron telkens anders was.. 3 tekeningen, 1 blad.

"Elementary, my dear Watson...." ;)

Aha, that explains !

nuja, nu weet ik het toch vn die schaduw stuff ^^

Cederzo

Legacy Member
vlug ff update posten om dees topic op de eerste pagina te houden :P

starcraftwipcol2.jpg


poging tot nieuwe kleurstijl m.b.v. gradients, tot nu toe is het nog niet wat ik in ged8en had ma soit.

=Dujosh=

Legacy Member
vind bruin plekje op het haar niet geslaagd.
Gebruik een iets donker geel voor wat meer schaduw/beweging in te krijgen ,maar niet zon bruine kleur.

nu is het net of er een platte drol op haar hoofd is gedropt:)

Lo_fi

Legacy Member
Ik vind dat dat bannertje nogal weinig met tekenen of schetsen te maken hebben..or is it just me?

dresse

Legacy Member
Garmir had hier een bannerke gepost, maar is gedelete door lb.
terecht ook...

Cederzo

Legacy Member
Enkele BV's, kwestie van nog eens met houtskool te tekenen, al veels te lang geleden :(
Ik weet dat de Guy nog niet helemaal is hoe het zou moeten, vooral zijn ogen zijn beetje fuxed up sinds ik de houtskool eraan toevoegde, maar ben er nog aan bezig, min of meer.

onzeguy.jpg


onzenalbert.jpg

Belgianbonzai

Legacy Member
Verhofstad ziet eruit alsof hij net een muilpeer heeft gekregen,... zijn kaak staat wat naar links

Bij Albert kloppen verhoudingen gelijk nie overal... hoofd is wat groot ivg met rest.

tikketim

Legacy Member
ik vind het toch prachtig :D heeft iets weg van een karikatuur die van guy :)

dresse

Legacy Member
knap getekend, belichting enzo zit wel goed, ma veronderstel dat ge van ne foto hebt afgetekend?
Het hand van albert is wel veel te klein in verhouding met zen hoofd...

Cederzo

Legacy Member
Ja bij albert heb ik opzettelijk de verhoudingen van het lichaam aangepast, omdat anders niet alles eropging, en ik al veel commentaar heb gehad "bah cut-off arms and legs", daarom dus dat de verhoudingen bij onze koning niet zo goed zitten. Ik had gehoopt dat het iets karikatuurachtigs zou krijgen, maar beetje in vergist.

dresse

Legacy Member
ja, zou wel kunnen werken als karikatuur, ma daarvoor is al de rest nog te realistisch...

Lo_fi

Legacy Member
Leg je hand eens op je gezicht (kin tot voorhoofd). Je zult merken dat het even lang is. Dat is nie het geval bij den Albert dus...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan