Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Trash zei:Mag ik juist eens vragen waar jullie hebben leren teken, en of het evt ergens online te leren valt hoe je kan teken/schetsen. Want ik had zo'n dingen ook graag willen tekenen, alle niet dat ik het zelfde niveau zal behalen, en dat het op 123 zat gaan, maar ik had wel graag de basis on der knie gekregen. Heeft er iemand tips/hints/links?
merci op voorhand![]()


.Ik ben bewust dat basisvormen zoals kubussen en dergelijke zeer belangrijk zijn, vroeger tekende ik niets anders (Ik zat toen ook in metaal waar technisch tekenen mijn beste vak was). Maar in de loop der jaren ben ik het allemaal nogal beginnen verwaarlozen, ik zou mijn schrift van toen eens moeten opzoeken.DJ_Trash zei:The_Designer: Like Indie says; kubussen man kubussen, balke en cilinders etc
ge hebt een waarneming voor detail maar ge plaatst het ni zo goe proportioneel... laat detail even rusten (ook al is het tempting, kweet het maar wees hard voor jezelf)
kijk om je heen en begin met de domste voorwerpen (zoals bv die coffeemug etc ; DA zijn heel goeie studieobjecten.
verhouding > detail in het leerproces
ook bij je gezichten feit dat die vrouw hare neus de juiste proportie heeft zal meer effect hebben dan het al dan niet aanwezig zijn van neusvleugels

dresse zei:manga (anime is de animatie, manga de tekeningen) is wel een probleem !!
zoek u toch nen eigen stijl, ge zult er veel meer voldoening in vinden. manga is afgezaagd...
Ik denk wel dat er meer mensen zijn die zo denken hoorDarkGamec zei:Da's gesproken! Eindelijk eens iemand die verder kijkt dan "wow ziet er yugi-oh uit!"
. Als ik zo in deze thread rond kijk vind ik niet direct manga tekeningen. Die van mij misschien wel, maar zoals ik al eerder zei probeer ik het tegenovergestelde omdat ik niet iets wil doen dat zoveel anderen doen. Alleen krijgen ze elke keer die trekken
ad: Probeer momenteel zelf een eigen stijl te creëren.Weet ik ook wel dat ge stijl niet moet of kunt forceren, ik heb altijd al zowat op mijn manier getekend, maar voor mij kwam da altijd over van: tiens, dees heb ik percies al meerdere keren geziendresse zei:mja, ben ook ni echt voor ne stijl int algemeen. leer eerst gewoon tekenen. op nen dag zulde aan al u tekeningen wel zien van, tiens, ik heb toch precies ne stijl.
Als ge van int begin gaat zeggen van "ik neem die stijl en teken alleen maar zo" gaat ge u veel te veel beperken en gaat ge nooit echt goe kunnen tekenen imo...
stijl komt wel vanzelf, ge moet da ni forceren...
. Nu ben ik wel meer bezig deze uit te werken om ook nog meerdere mogelijkheden te bekomen. 
Ken ook zo'n mensen, maar die bepaalde mensen tekenen het gewoon omdat ze het "cool" vinden, en na een paar dagen zijn ze het beu. Nu denken jullie misschien ook van "Je bent er zelf zo één". Maar ik teken gewoon omdat ik het dolgraag doeDarkGamec zei:En van die manga, heel veel mensen in mijn buurt die zelf proberen te tekenen, 90% is halfassed manga.
. En voor diegene die me niet geloven
@ u!
.TiB0 zei:coolIk houd me ook bezig met zulke dingen tijdens school, snelle scraps die uiteindelijk wel creepy of extreem schattig zijn
Er staan er zo 3 op elke pagina ofzo
![]()

Die van mij moette ni zage ze, ik pak altijd keurig een apart blad, maar da moet ik direct wegsteken. Moeten ze ni verschieten da mijn schriften vol staan éw00tw00t zei:mijn leerkracht Godsdients zaagt altijd dak mijn cursuse volteken![]()
. Van sommige krijg ik zelf een complimentje als ze et schoon vinden, als dat niet vriendelijk is :applause: