Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cederzo

Legacy Member
Vlugge eerste schets voor een commissie, ff weer gewend raken aan wacom
bietsquick.jpg

dresse

Legacy Member
haha, nice, is da ne powerball?
want anders moete em wel groter tekenen... :)

Cederzo

Legacy Member
dresse zei:
haha, nice, is da ne powerball?
want anders moete em wel groter tekenen...

'T moet een chronometer voorstellen, maar dat moetk nog wat uitwerken. Ik moest een man tekenen die heel stipt is en overal op tijd wil zijn, dus vond ik een chrono wel passend...Alleen de houding stoort mij nog beetje, twas de bedoeling dat hij moe overkomt, *hijg hijg* Daar ben'k dus nog wat aant aanpassen, zal updaten als't zover is :)

dresse

Legacy Member
ah, hij zag er mij eerder uit alsof hij zijn record in powerball probeerde te halen :)
iemand die stipt moet zijn zou'k eerder op zen uurwerk laten kijken, borst vooruit en al lopend tekenen... op ze minst toch op zen chrono laten kijken...

Cederzo

Legacy Member
dresse zei:
ah, hij zag er mij eerder uit alsof hij zijn record in powerball probeerde te halen :)
iemand die stipt moet zijn zou'k eerder op zen uurwerk laten kijken, borst vooruit en al lopend tekenen... op ze minst toch op zen chrono laten kijken...

true...Prob is dat'k veel te groot teken en meestal maar tot aan zen middel op et scherm krijg >.< Vooral zen gezicht moet dadelijk herkenbaar zijn, dus kdacht dat et beter zou zijn als hij gwn recht naar de "kijker" zou kijken...Maar kga zoals ge zegt es een deel ander poses doen, thx voor de comment.

Piru

Legacy Member
ripoff, kvind uw achtergronden met alle versieringen zeg maar, zeer geslaagd! een knappe inkleuring en het is een ace werk! ;)

dresse

Legacy Member
nice eser, vooral de eerste drie dan...
den onderste hadk ni gepost... :)

The_DeSigneR

Legacy Member
Vind ze vree chiq ripoff, wou dak zelf ook zoiets kon bekrijgen :sad:

Vandaag in de klas wa ligge tekenen:
http://server3.pictiger.com/img/2409/picture-hosting/cloud.jpg
Had zin om Cloud strife te tekenen (Het gaat om de rechtse). Verhouding van rechterarm klopt ni en de benen ook al ni echt. Kan der spijtig genoeg aan paar delen weinig veranderen omdat het in bik gedaan was (was mijn potlood kwijtgespeeld....:doh: ) Sorry voor de andere tekeningen die erdoor lopen :x
http://server3.pictiger.com/img/2410/picture-hosting/cloud-2--copy.jpg
De gekleurde versie ervan, kleine veranderingen maar niet echt te merken.
http://server3.pictiger.com/img/2411/picture-hosting/guy-sketch.jpg
Ik post dit even om even een probleem uit te leggen en hopelijk kunnen jullie me helpen. Zoals je kan zien is het lichaam veel te blokachtig, ik kan der echt geen schoon lichaam uit krijgen.... Is natuurlijk een snelle schets dus veel meer moet er niet op gezegd worden, zeker niet op de voeten want daar heb ik gewoon geen aandacht aan besteed.

Dank bij voorbaat :)

dresse

Legacy Member
blokachtig idd... ook al is het in vooraanzicht, daarom moet nog ni alles recht zijn eh. een lijf zijn eigenlijk allemaal cilinders en als ge een glas aan den onderkant en bovenaknt ziet zijn deze ook ni recht... dus door bijvoorbeeld zijn onderkant van zijn t-shirt nen boog van te maken hebt ge al meer een volume gevoel (zelfde voor mouwen, broekspijpen, haarlijn, ...) . Verder, zijn arm die omhoog staat... die arm staat wel omhoog maar de schouder niet, ik weet ni hoe em dat doet maar ik kan da in elk geval niet... u schouder beweegt zowiezo...

dus conclusie: in volumes tekenen en ni in lijnen. bij alles wa ge tekent meot ge de vollumes erbij denken...

The_DeSigneR

Legacy Member
dresse zei:
blokachtig idd... ook al is het in vooraanzicht, daarom moet nog ni alles recht zijn eh. een lijf zijn eigenlijk allemaal cilinders en als ge een glas aan den onderkant en bovenaknt ziet zijn deze ook ni recht... dus door bijvoorbeeld zijn onderkant van zijn t-shirt nen boog van te maken hebt ge al meer een volume gevoel (zelfde voor mouwen, broekspijpen, haarlijn, ...) . Verder, zijn arm die omhoog staat... die arm staat wel omhoog maar de schouder niet, ik weet ni hoe em dat doet maar ik kan da in elk geval niet... u schouder beweegt zowiezo...

dus conclusie: in volumes tekenen en ni in lijnen. bij alles wa ge tekent meot ge de vollumes erbij denken...
Ben ik laatste tijd wel mee bezig met lichamen eerst te bouwen uit cilinders etc. Maar papieren liggen nog int school :s. Kzal zien dak ze morge ni vergeet.
Heeft der per toeval iemand tips om wa aan uwe fijne motoriek te oefenen, want ik vrees dak binnekort weer naar de specialist zou moetten gaan :sad:

Edit: @ Holy paladin: Ik heb een referentie gebruikt voor de tekening, daar is hij ook zonder nek, maar ik heb hem wss niet goed getekend waardoor het verkeerd gaat lijken
Referrentie: http://server3.pictiger.com/img/2637/picture-hosting/final-fantasy-fan-stuff.jpg

grandmasterL

Legacy Member
Tis wel esser hè dresse..en anders krijgt ge een van deesn og es slaag:

Vette shizzle ma nizzle..
ma khad die al gezien dus is ni veel nieuws..en toch de draakskes misse iets ma ik weet ni wa..herneem misschien anders eens!:p

grtzz gml

Holy Paladin

Legacy Member
nice, maar zijn dinges staat verkeerd denk ik
hij steunt op zijn linkerbeen, dus daar moet zijn heup hoger staan dan aan het rechterbeen (anders kan het rechterbeen ook nie plooien)

Belgianbonzai

Legacy Member
Holy Paladin zei:
nice, maar zijn dinges staat verkeerd denk ik
hij steunt op zijn linkerbeen, dus daar moet zijn heup hoger staan dan aan het rechterbeen (anders kan het rechterbeen ook nie plooien)

neje want zijn rechtervoet staat nie op de grond...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan