Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
SR zegt:
omg bart is een aap
Monkeh zegt:
why
SR zegt:
esser....
Monkeh zegt:
is het ni esser?
SR zegt:
nee ;p
Monkeh zegt:
HAHAHAHAHA

in your face grandmaster :tongue:

grandmasterL

Legacy Member
Monkeh zegt:
Ik moet u iets bekennen Bart, ik ben verliefd op u!

Laakie zegt:
Maar Dries, gij zijt telenet moderator..ik denk ni da ge tijd hebt voor een serieuze relatie+ ik ben ni zo..

Monkeh zegt:
Maar gij zijt zo onweerstaanbaar



Trouwes de Esser weet wss zelf ni eens hoe hij zijn naam moet schrijve!!!

ravenslayer

Legacy Member
een snel werkske van mij
sketch.gif

ravenslayer

Legacy Member
ja idd da geeft mss een nog cartoonachtigere look aan het geheel
hier is eentje dat ik vandaag heb gemaakt van naruto
sketch2.gif

Cederzo

Legacy Member
Update van commissie, dresse zen raad gevolgd, vind het resultaat toch al beter dan de vorige ? Voorlopig nog zonder kleur tot definitieve houding af is.

bietsnew.jpg

Piru

Legacy Member
helena.jpg
een wip van een wacomtekening met als onderwerp men vriendin (met fotoref)

Erinyes

Legacy Member
Heel mooie techniek in Photoshop... maar als ik even mag zagen: het haar mag meer naar voor komen, nu heeft ze precies een hoog voorhoofd/kale plek. De ogen mogen naar mijn mening groter, en de oren zijn gigantisch :) Die mogen wel wat kleiner. Verder vind ik het gezicht-gedeelte vrij vlak overkomen, nochtans heb je dit ingekleur en geschaduwd. Ik denk dat de fout zit in het minder beheersen van de anatomie van het gezicht.

Lo_fi

Legacy Member
hoofd3.jpg


Ik heb een aantal suggesties aangebracht op je tekening die het al iets correcter qua anatomie zouden moeten maken.

- Het oor: staat te hoog, te ver naar achter en (naar ik hoop) net te groot. Het oor is normaliter even lang als de neus en staat vrijwel even hoog.

- Ik denk dat het volume van de schedel wel correct is maar dat het gezicht een stuk teveel plaats krijgt tov. het haar en achterhoofd algemeen. vandaar de haarlijn een stuk naar voor, het oor en de kaaklijn ook.

- Volgens mij is ook het oog net iets te hoog geplaatst en een beetje klein in verhouding tot de rest van het gezicht.

Piru

Legacy Member
Zoals ik zei is het met fotoref; alles is daarop gebaseerd als er iets mis is met de anatomie dan komt dit door vervormen bij het overtekenen (Ik ben me bewust hoe de anatomie van een gezicht ineen zit hoor ;)). Het is in alle geval nog wip en ik zal jullie commentaar niet links laten liggen.

Edit: heb het nog is gechecked met de foto erover te leggen aan 50% opacity; het oog is idd iets te hoog; het oor is niet zo veel te groot maar staat ook wat te hoog (een oor loopt theoretisch gezien van midden oog tot midden mond). De haarlijn ligt correct (maar zoals gezegd wip en dus nog niet volledig)

Piru

Legacy Member
Anatomie is maar een winkelhaak waar je iets aan ophangt, een basis zeg maar. Niet elk gezicht is immers hetzelfde. Anatomie is enkel "universeel" in die zin dat er bij iedereen hetzelfde inzit. ;)

Piru

Legacy Member
:applause: jah, misschien heeft uw vriendin de anatomie van een uruk hai, maar de mijne is toch nog vrij normaal hoor ;)

Erinyes

Legacy Member
Hmm ik wil dan toch eens de foto zien... (hoewel ik het begrijp dat je niet zomaar een foto van je vriendin op internet zet...) Ik kan bv niet geloven dat haar oog en de omgeving errond er zo uitziet als jij tekende... Het zijn minieme details misschien, maar als deze details juist zitten, helpen ze veel mee aan de juistheid van je tekening.

Btw: anatomie is iets wat elke mens heeft, zonder uitzondering. Het is aan de tekenaar om het te analyseren en het juist uit te tekenen. Daarmee is anatomie ook zo interessant. Geen enkel mens is hetzelfde.

Lo_fi

Legacy Member
dwarfDurin zei:
:applause: jah, misschien heeft uw vriendin de anatomie van een uruk hai, maar de mijne is toch nog vrij normaal hoor ;)

Ze blijkt je opmerking over haar anatomie net genegeerd te hebben in post #336 ;)

* haar anatomie is btw heel erg ok*

Piru

Legacy Member
Erinyes zei:
Btw: anatomie is iets wat elke mens heeft, zonder uitzondering. Het is aan de tekenaar om het te analyseren en het juist uit te tekenen. Daarmee is anatomie ook zo interessant. Geen enkel mens is hetzelfde.

net wat ik zei, toch? Anyway versta me ni verkeerd, ben blij dat jullie er tijd insteken hoor :)

------------------------------------------------
een tweede wip, vooral gefocussed op jullie comments. Haar en hals moeten nog verder afgewerkt worden; gezicht begint imo op punt te staan...

http://users.skynet.be/durin/helena2.jpg

Erinyes

Legacy Member
Dat ziet er al een stuk beter uit... :) Ook qua volume lijkt het niet meer vlak zoals de vorige versie. Wat eigenlijk wel nog sterk opvalt is haar mond. Er ligt een serieuze nadruk op de mond en waarschijnlijk komt het door de detaillering. Ik denk dat er met wat minder detail ook al kan gezorgd worden voor een juiste mond/tanden. Het is misschien een beetje zoeken... (Zelf heb ik meestal ook problemen met de mond ... :))

Edit: ivm de anatomie: ik vind het niet zomaar een winkelhaak, een basis. Ik verstond hieronder dat je het zag als een "schema", iets waar je wel een beetje rekening mee houdt bij de opzet, maar dan voor de uitwerking niet meer...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan