Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
@sk8boy: knap voor eerste keer :niceone:
@dwarfduin: you are my hero :) bompa is echt wel supernice gedaan :niceone:
@cpj: Wij kregen die img tags op voorwaarde dat we erop zouden letten dat ze de layout niet verstoren met te grote afbeeldingen. heb u post aangepast, ge moogt ze terug aanpassen als ge u afbeelding kleiner hebt gemaakt.

Boris Yeltsin

Legacy Member
zalig gedaan dwarfdurin, mag ik vragen hoeveel tijd er ongeveer kruipt in zo een tekening?

cpj

Legacy Member
dresse zei:
@cpj: Wij kregen die img tags op voorwaarde dat we erop zouden letten dat ze de layout niet verstoren met te grote afbeeldingen. heb u post aangepast, ge moogt ze terug aanpassen als ge u afbeelding kleiner hebt gemaakt.
oeps, sorry, check voor de volgende keer :)

Cederzo

Legacy Member
Die bompa is heel nice durin, beter dan het meisje :)

TiB0 zei:
ik begin een hekel te krijgen aan DA, dus allemaal een DA account maken en mijn tekeningen bekijken en commentaar geven he :D

same, ook maar een paar views gehad tot nu toe, maar ik doe dan ook nix om men DA te promoten, eigelijk upload ik zelfs maar zelden daar, DA community staat me niet zo echt aan.

Holy Paladin

Legacy Member
mja ik kijk nooit naar deviantart, soms als hier iemand ene post, maar dan nog meestal niet :p

GMotha

Legacy Member
DarkGamec zei:
DA community staat me niet zo echt aan.
Die interesseren zich enkel in het select groepje populaire menskes. Vergelijk met een amerikaanse highschool:p

Piru

Legacy Member
thx voor de replies mannen!
Dit heeft een uurtje of 2-3 geduurd denk ik; is het tweede portret die ik op die manier gemaakt heb.

Qua tutorial kan ik niet zoveel zeggen; het is tamelijk intuïtief.
Het is gebaseerd op een foto, dus ik open die in een venster en de tekening in een ander venster en teken op die manier over (100% wacom dus; traceren doe ik niet, met overtekenen leer je meer aangaande proporties etc.) Zoals je kan zien in de wip compositie dak gepost had, maak ik eerst een lijntekening op één laag; daaronder maak ik een laag met basiskleuren. Boven deze twee begin ik dan met het overschilderen van de lijntekening met invulling van licht donker in bijpassende kleuren. En dan is het kwestie van finetunen. Als ik er nog eens een maak zal ik nog wat meer stappen bijhouden!

DJ_Trash

Legacy Member
het is al gezegd, maar ik wil het lof voor "den bompa" ook nog eens brengen!

Lo_fi

Legacy Member
Om het nog maar eens te benadrukken.."bompa" is klasse. En je tekening van hem ook.

w00tw00t

Legacy Member
TiB0 zei:
zeker niet slecht, volgende stap is iets tekenen zonder naar een tekening van iemand anders te kijken :)

en weet hier iemand in godsnaam hoe meer pageviews te krijgen op Deviant Art? ik ben uren aan iets bezig en het krijgt amper 23 pageviews (en het ziet er toch degelijk uit denk ik), terwijl de eerste beste oerlelijke mangatekening er meteen 200 krijgt... heeft het iets te maken met het uur waarop ik post misschien? zo rond 1 á 2 uur 's nachts :p

ik begin een hekel te krijgen aan DA, dus allemaal een DA account maken en mijn tekeningen bekijken en commentaar geven he :D

oerlelijke manga is nu het favoriet kunt ge niks aan doen :(
ik hem u tekeningen op DA al bekeke, knap werk ;)
en @ dwarf : echt die bompa :niceone:

dresse

Legacy Member
stond er dan iets? :)
ik zei "ok massive" omdat het saai was bij wiskunde maar zag nergens een tekening... :)

Cederzo

Legacy Member
Eerste keer dat ik Painter gebruik, ff wennen..Hier alvast een WIP :

orcfaceshades.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan