Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matt.

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Sta op punt een kit te kopen en er zit deze lens bij "EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS"

Goede starterslens of niet?
Iemand die trouwens een deftige, vergelijkende site kent met meer uitleg over verschillende lenstypes? Kweet ondertussen wel de theoretische uitleg achter alles maar kzou graag wat samples etc zien om te weten wat er juist mee kan gedaan worden, om een beeld te krijgen achter de cijfers.

Merci alvast

www.photozone.de heb je reviews met (soms) wat voorbeelden bij.
www.pixel-peeper.com/lenses daar vindt ge ook een hele hoop voorbeelden (bij courante lenzen toch). Wel wat verder bladeren, soms zijn er pagina's aan een stuk foto's van dezelfde gebruiker...

Edit: Wel opletten dat je breedhoek niet gaat missen als je een cropcamera koopt.

@Tremium: prachtige foto, jammer van de "draad".

mightyflup

Legacy Member
al lang nietmeer met menne camera op stap geweest (aant wachten tot ze den D300 hier leveren en men nieve lens)
overlaatst toch ff rap fotoke genomen.
broek1.jpg

CtrlAshDel

Legacy Member
I like it maar had nog vetter kunnen zijn als stitch met nog stukske gras of weetk veel beneden

DieselPower

Legacy Member
Dunno, mij stoort het ni, mn aandacht blijft meer vanboven en int midden :)
nice one

Mienod

Legacy Member
Canon Digital IXUS 75 / klik

Ik heb dus deze camera, niet het professionele hebbeding zoals je al merkt.
Maar ik heb een klein probleem met foto's te maken zonder flits, het is altijd wazig.
Iemand die weet hoe dit komt en of ik dit kan voorkomen, .. ?

wouter_dc

Legacy Member
Te lange sluitertijd (bewegingsonscherpte) ofwel stel je verkeerd scherp :D

> Betere lichtomstandigheden, iso omhoog krikken, diafragma open gooien (al betwijfel ik of dat allemaal gaat op zo'n compactje)

> AF leren gebruiken :p

section_00

Legacy Member
Mienod zei:
Canon Digital IXUS 75 / klik

Ik heb dus deze camera, niet het professionele hebbeding zoals je al merkt.
Maar ik heb een klein probleem met foto's te maken zonder flits, het is altijd wazig.
Iemand die weet hoe dit komt en of ik dit kan voorkomen, .. ?

waarschijnlijk trek je in P mode dan
dat wil zeggen dat je camera zelf zal bepalen welk diafragma en sluitertijd er wordt gebruikt.
wanneer je zonder flits trekt, heeft de camera meer licht nodig, dus moet de sluitertijd langer open blijven om meer licht binnen te laten (ofwel je diafragma opening wijder maken). Dat heeft natuurlijk tot gevolg, hoe donkerder het is, hoe langer de sluiter zal openblijven wat hem gevoelig maakt voor beweging...

enige tip die ik je kan geven is fotos maken met een vaste hand en als je sluitertijd onder de 1/60sec valt gebruik je best een statief.
en natuurlijk wat wouter dc zegt: iso of filmgevoeligheid omhoogkrikken

Mienod

Legacy Member
De sluitertijd en diafragma kan ik niet zelf instellen dus dat is niet mogelijk.
Dus iso omhoog, meer licht en een statief, dat zou wel moeten lukken.

Met deze camera is het ook moeilijker om foto's te maken met een vaste hand.
Als je de knop induwt kun je namelijk met de camera bewegen, en dat is ook niet simpel :p

section_00

Legacy Member
dat is net wat ik haat aan die point-and-shoot toestellekes: je drukt op de knop en de ontspanner gaat nooit, ma dan écht NOOIt af wanneer je zelf wil :p

Mienod

Legacy Member
Haha idd..
En het spijtige is: ik had deze nog maar een week, en in de winkel waar ik het had gekocht hadden ze een nieuwe camera in de winkel, ongeveer het zelfste als de Canon maar daar kon je alles zelf instellen. Bummer :(

mightyflup

Legacy Member
filterkes voor men lens, grad nd en voor vanonder nen grad warming ding :)

MaVaCa

Legacy Member
Ook nog eens wat foto's tonen.
Met jaar wisseling enzo dacht ik een kalender te maken. Het is toch het moment dat die dingen samen met agenda's je om de oren vliegen, plus dat het een ideaal cadeau is.

- -

Genomen in het 'al eeuwig' verlaten RTT en oud Stad Brugge gebouw (Hoogstraat Brugge)
Dag na mijn laatste opnames zijn ze terug begonnen met de afbraak werken...

EDIT:
Wilde het PDF bestand ook online zetten, maar die bleek net ietsje te groot te zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan