Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Garmir: WEG met die lelijke randen man! Je eigen foto's zo verkrachten, er zou een wet tegen gestemd moeten worden! Nu er toch een regering is.
Ik kan er gewoon niet aan voorbij, meningen slagen er niet in zich te vormen in mijn met afgrijzen gevulde brein.. Aahhh.. Ik zal toch even mijn best doen er iets uit te sleuren... (auuwwhhh)
de eerste twee vind ik best goed (BEHALVE DIE LELIJKE RAND) (moest dat nog niet duidelijk zijn)
aaah

Garmir

Legacy Member
Hehe I understand :p, kzal er op letten de volgende keer ;)

edit: Bij deze zijn de kaders ook verwijderd, Topic herladen indien nog zichtbaar :)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
nog meer eens het bewijs dat die MP oorlog meer slecht als goed is voor de gewone consumentencams :p

des te meer pixels op dezelfde sensor en gebt prul met die ruis idd... fuji had vroeger met hun f30 daar nog iets redelijks (6MP dacht ik) qua ruis maar dan hebbe ze die sensor ook verneukt door er meer pixels op te proppe in hun nieuwere camera's :p

CtrlAshDel

Legacy Member
Garmir zei:
Hehe I understand :p, kzal er op letten de volgende keer ;)

edit: Bij deze zijn de kaders ook verwijderd, Topic herladen indien nog zichtbaar :)
Moest ge die garmir © 2007 wegdoen of in een VEEL beter lettertype zetten (het ziet er echt ni professioneel uit en op sommige fotos zie je het zelfs nauwelijks staan), trouwens het is nu ook niet zo dat die copyright nodig is vind ik ;) ik denk niet dat iemand de fotos zal gebruiken en er daarna grote centen mee zal verdienen, toch niet dat jij ooit zal weten.

een woordje over copyright:
Er is geen formele eis, zoals registratie, depot, aanvraag of zelfs het plaatsen van een copyright-teken nodig om aanspraak te kunnen maken op de bescherming. In het bijzonder geldt dat een werk niet af hoeft te zijn voor het beschermd is: elke kladversie is ook al beschermd, zolang er dus maar de creatieve hand van de maker in te herkennen is

Wat dus wil zeggen dat het zelf niet nodig is die © er op te zetten, ik vind gewoon dat het keihard stoort, tekst of andere bewerkingen in die aard op een foto. (watermarks en zo). En dat heb je op veel van je fotos gedaan (met die wazige rand, papyrus lettertype en huge kaders), wat jammer is.

Mr.Pee

Legacy Member
Joeri G. zei:
De Canon heeft op enkele puntjes toch wel wat voorsprong. Ik denk hierbij aan de AF (met name tracking is op de Canon een pak betrouwbaarder), bouwkwaliteit en afwerking (Sigma heeft nogal zwakke afwerking, afbladderende verf is daar een duidelijk voorbeeld van) en beeldkwaliteit (CA, contrast, kleuren. De Sigma heeft dikwijls net iets meer nabewerking nodig). Qua scherpte zijn ze elkaars evenknie (Sigma beter op het korte eind, Canon op het lange eind). Praktische overwegingen geven merkeigen lenzen ook een kleine voorsprong (waardevastheid, compatibiliteit, service/herstellingen).
Begrijp me niet verkeerd, de Sigma is nog steeds een dijk van een lens en het zijn slechts kleine puntjes die hem van de echte top weghouden, maar als je met deadlines zit en je lens in dat bereik is je money-maker, dan is de Canon toch het overwegen waard.
Ik heb aan de Sigma indertijd enorm veel plezier aan gehad. Toch heb ik van de overstap naar de Canon nog geen moment spijt gehad.

Dat van die afbladderende verf is inderdaad waar, vooral rond de mount, en dat van die bewerkingen kan ook wel waar zijn, dat kan ik in feite niet vergelijken. Maar met herstellingen heb ik nog nooit problemen gehad bij sigma! Nuja, ik ben maar een arme student, en dan doet zo'n sigma toch wel zéér degelijk werk!

tomh

Legacy Member
kan die ruis komen door mn ISO3200?

want op internet heeft die cam wel goeie reviews enzo?

m-be

Legacy Member
tuurlijk. hoe hoger de iso, hoe meer ruis. Zet maar eens op iso 400 ofzo, en je ruis zal wel (quasi) weg zijn.

Floyd

Legacy Member
Wolfje :niceone:
Weg met alle tekst en lelijke, aandachttrekkende kaders, Garmir!
In ieder geval, goed dat ge dat kader al hebt weg gedaan!

Joeri

Legacy Member
Mr.Pee zei:
Dat van die afbladderende verf is inderdaad waar, vooral rond de mount, en dat van die bewerkingen kan ook wel waar zijn, dat kan ik in feite niet vergelijken. Maar met herstellingen heb ik nog nooit problemen gehad bij sigma! Nuja, ik ben maar een arme student, en dan doet zo'n sigma toch wel zéér degelijk werk!

Nja, met herstellingen bedoelde ik eerder kleine dingen zoals calibratie ofzo, bij gewone defecten doen ze hun werk allemaal wel. Het probleem is dan dikwijls als je de lens binnenbrengt bij Sigma zeggen ze dat het aan de body ligt en die moet nagekeken worden door bv Canon. Breng je je body dan binnen bij Canon zegt men hetzelfde van de lens, enz...
Is dus een eigenschap van niet merkeigen lenzen in het algemeen, niet specifiek van die 70-200.
En tuurlijk dat die z'n werk degelijk doet, die Sigma is en blijft een goeie lens. Als ik minder sport zou schieten zou ik hem waarschijnlijk nu nog hebben gehad, want daar was de AF zowat een zorgenkind, en dat is eigenlijk de enige reden waarom ik hem vervangen heb. Ben ook maar een studentje hoor, moet dus ook op mijn uitgaven letten maar het was een weloverwogen aankoop, geen snobisme puur omdat het een witte lens is... ;)

LeSec

Legacy Member
Sta op punt een kit te kopen en er zit deze lens bij "EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS"

Goede starterslens of niet?
Iemand die trouwens een deftige, vergelijkende site kent met meer uitleg over verschillende lenstypes? Kweet ondertussen wel de theoretische uitleg achter alles maar kzou graag wat samples etc zien om te weten wat er juist mee kan gedaan worden, om een beeld te krijgen achter de cijfers.

Merci alvast

Tremium

Legacy Member
Frozen_light_by_Tremium.jpg

Vandaag nog eens op pad geweest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan