Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GenesisX

Legacy Member
Xavez, das wrs hetgeen mij zo opvalt aan de tweede foto. Er is iets dat een beetje tegensteekt, en dat kan wel eens de belichting zijn. Maar dat maakt het nog geen slechte foto :).

En sorry dak over die puntjes begon te zagen, ik had nog niet zover gedacht dat het vogels konden zijn :p. En de gradatie is wel mooi. Welke filter is het btw? Grijs of blauw? En licht of heel hard?

Floyd

Legacy Member
Die derde is een verademing gewoon: eindelijk eens een stijlvolle foto van een interessant luchtlandschap op dit forum!
De compositie hangt wel aan een zijden draadje met die gigantische zwarte vlek linksboven.

SideShow

Legacy Member
Om geen nieuwe thread te maken: wat zijn levendige en toffe fotografie communities in belgië, wat is hun website/forum? Internationaal mag ook natuurlijk.

Floyd

Legacy Member
Leuk Gromme, maar dat is niet echt een community hé.
Ik kan maar één ding zeggen: blijf weg van Belgium Digital, tenzij ge is goed wilt lachen.

AnewSpider

Legacy Member
In september ben ik samen met vriendin en nog 2 andere vrienden naar Stockholm geweest. Daar heb ik natuurlijk gebruik van gemaakt om paar nieuwe foto's te nemen met m'n camera. (nikon D80)

"Al doende leert men" zeggen ze hier nogal vaak zou ik graag wa commentaar hebben op deze foto (er komen er mss nog maarja, kmoet tijd hebben..examens-_-).

(er staan er bv wel nog op m'n webspace maar deze zijn wel de grote versie)

nobeltoren(verkleind).jpg

Mr.Pee

Legacy Member
awel, om ff commentaar te geven, in uw donker vlak zit véél te weinig detail!

Matt.

Legacy Member
Zitten paar mooitjes tussen Omni, maar je hebt soms blijkbaar een beetje gebrek aan inspiratie. ;) Ook letten op compositie. :)

GenesisX

Legacy Member
Vandaag naar Cap Gris Nez en Cap Blanc Nez geweest (zoals velen waarschijnlijk wel al), maar jammer genoeg was het een beetje grijs weer en een constante wind van zeker meer dan 90 per uur lol. Wij vlogen dus letterlijk weg :p. Foto's volgen misschien later nog, door het grijze weer moet ik ze eerst nog wat bewerken.

Jammer genoeg hebben alle foto's een zwart en soms grijs stipje linksboven in de hoek :(. Geen idee hoe ik het weg kan krijgen, iemand!? Heb het spiegeltje al gekuist, voor- en achterkant van m'n lens en m'n UV-filter. Hoe langer de sluitertijd, hoe zwarter het puntje (eigenlijk redelijk groot, eerder een ronde vlek).

:(

GenesisX

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Hoe bedoelde? Ik bewerk elke digitale foto :p
lol

Ik probeer dat toch allemaal al goed te doen als ik de foto neem hoor :p. Mijn tante maakt btw prachtige foto's (qua kleur, compositie, scherpte) zonder ze nadien te bewerken en met een gewoon digitaal fototoestel. 'k Snap echt nie hoe die dat doet!

And what about my dot? :(

DieselPower

Legacy Member
No idea about your dot.

Photoshop is uw donkere kamer eh, daar doede uiteindelijk toch veel, nee?

Joeri

Legacy Member
Toont eens een voorbeeld van uwen dot, anders is het nogal moeilijk te zien he ;)

GenesisX

Legacy Member
'k Zal morgenavond es één of meerdere voorbeelden posten. Eigenlijk gwn een licht grijs/doorzichtige dikke vette punt links bovenaan :p. Ma ge zult et wel zien.

enj0i^

Legacy Member
GenesisX zei:
'k Zal morgenavond es één of meerdere voorbeelden posten. Eigenlijk gwn een licht grijs/doorzichtige dikke vette punt links bovenaan :p. Ma ge zult et wel zien.

uw vinger? :p

GenesisX

Legacy Member
enj0i^ zei:
No goddammit :p 't Is geen klein stipje van een mm fzo, maar van 2 of 3 millimeter. En tvalt goe op :p.

Klein vraagje nog: waarom verkopen ze in Focilux Gent geen graduele filters (blauw) die ge erop moet schroeven? Die tragen stelde voor om zo een houder te nemen en dan zo'n vierkante filter (zoals ik al had voor m'n Fuji), maar 'k zie juist dat Tiffen dat wél heeft?? 'k Heb die filter met houder nu jammer genoeg al besteld mjah. 'k Weet btw wel dat ge dat met houder zelf kan rechtzetten, maar degene die je erop schroeft moeten dat toch ook kunnen? Of zitten automatisch recht? 't Zou wel makkelijker zijn, dan moet ik da nie constant weer rechtzetten.

En een ND filter van 8 stops, is dat de hoogste (buiten de met 9 stops dan) en zou ik dat daar ook kunnen krijgen? Wou graag dit effect bekomen (dus die graduele donkerblauwe lucht) en het heeft ook zo'n soort "retro"effect, maar hier is dat redelijk beperkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan