Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Das toch fotografisch al heel mooi werk :) Afwerking is voor mij wel ok, af en toe net iets teveel contrast (voorspelbaar i know) maar ik snap wel waarom :)
Mijn lievelings is de closeup van die stenen&water en de 'strand'stoel.

Matt.

Legacy Member
Mooi. Zoals Emma zei beetje teveel contrast! Ook dat zwart kader spreekt me niet echt aan. :)

2,9,11 zijn de minste, vooral twee dan, contrast en kleur zitten precies helemaal fout. (felle zon?) :)
Verder mooie foto's. :)

GenesisX

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Das toch fotografisch al heel mooi werk :) Afwerking is voor mij wel ok, af en toe net iets teveel contrast (voorspelbaar i know) maar ik snap wel waarom :)
Mijn lievelings is de closeup van die stenen&water en de 'strand'stoel.
Thx ^^ Contrast is iets dat ik nog moet proberen in te perken. Vroeger zette ik die zelfs allemaal op max, zie maar in dit topic lol. Even more ugly pics :p. Maar het is iets dat ik mooi blijf vinden, anders is die foto veel te bleek voor mij.

matthi_182 zei:
Mooi. Zoals Emma zei beetje teveel contrast! Ook dat zwart kader spreekt me niet echt aan. :)

2,9,11 zijn de minste, vooral twee dan, contrast en kleur zitten precies helemaal fout. (felle zon?) :)
Verder mooie foto's. :)
Zwarte kader spreekt mij ook niet echt aan (total failure). 'k Wou lens vignetting toepassen, maar had geen zin om een nieuwe action in photoshop te maken, dus maar de oude gebruikt. Excuses excuses :p.

Waarom vind je 2 minder mooi? De originele foto had redelijk wat storende (mist) elementen op de achtergrond, dus heb ik de hele foto maar wat "uitgelicht" om die weg te krijgen. 'k Wou de nadruk leggen op de rij bomen en de kleuren. Niet gelukt? Hoe zou ik het dan aanpakken? (btw wel zéér moeilijk om een simpel landschap te vinden zonder storende elementen hier in de buurt, drm dat ik ook af en toe naar Frankrijk ga vanaf nu. Frankrijg = zalig ^^).

En over die zon, er was er eigenlijk totaal geen. Een veel te sterke wind die ons wegblies (moeilijk om foto's te nemen :p) en alles grijsachtig. We waren er dan ook de enige. Maar dus geen zon, 'k wou ook geen vieze wolken op die foto's :p.

Thx for the critique!

Joeri

Legacy Member
yvw zei:
Nee, dat is gewoon gezond verstand.

:lol: :niceone:
Om het op een iets beschaafdere manier dan mijn vorige reactie te zeggen:
Ik snap je redenatie van het plakkende en rondvliegende vuil wel, maar je zit er toch een serieus pak naast. Enkel als de sensor nog warm staat, in gebruik is of vochtig omdat je hem net met product hebt gereinigd moet je daar wat mee opletten, maar, als je op de juiste manier werkt moet je geen schrik hebben dat de sensor nog vuiler wordt. Indien dit toch zo is moet je je eerder vragen stellen bij je eigen techniek dan de methode op zich. Ik hou m'n huidige sensor al anderhalf jaar met enkel een blaaspeertje kraaknet, en ik ben echt niet de enige.

Floyd

Legacy Member
Manman GenesisX, wat een verschrikkelijke nabewerking op sommige van die foto's... Zoals je zelf zegt. Geweldig lelijk vind ik dat, daar kan ik gewoon niet omheen.
Toch waren er een paar die ik zeer geslaagd vond (maar toch verbleken die een beetje als ik zie hoe je andere foto's verkracht... doet mij denken dat de goeie lucky ones waren - wat daarom nog niet zo is): nummer 5 en 7 steken er voor mij ver bovenuit.

GenesisX

Legacy Member
Floyd zei:
Manman GenesisX, wat een verschrikkelijke nabewerking op sommige van die foto's... Zoals je zelf zegt. Geweldig lelijk vind ik dat, daar kan ik gewoon niet omheen.
Toch waren er een paar die ik zeer geslaagd vond (maar toch verbleken die een beetje als ik zie hoe je andere foto's verkracht... doet mij denken dat de goeie lucky ones waren - wat daarom nog niet zo is): nummer 5 en 7 steken er voor mij ver bovenuit.
:sad:

Welke vind je dan zo slecht nabewerkt?

Floyd

Legacy Member
GenesisX zei:
:sad:

Welke vind je dan zo slecht nabewerkt?
Niet triestig zijn. :)
Ik heb het over het overdreven contrast en de zéér overdreven vignettering die je op sommige foto's hebt toegepast, meestal omdat er met die foto's nu eenmaal niets anders meer aan te vangen was.
Pas op, ik zeg niet dat dat niet mag of zo, ook niet dat je er niet goed aan doet die hier te komen tonen, maar mijn idee is dat het tijd is dat je leert om slechte foto's gewoon de vuilbak in te durven smijten.


Omni,
feest5: Niet bijzonder scherp, wat meer contrast had ook geen kwaad gekund, maar verder wel een mooie foto met goeie compositie!
kasteeltje2: Auw, sepia.. :) Die onscherpe takken onderaan dragen ook volstrekt niets bij tot de foto.
feest2: Zeer zeer rommelig! Wat wou je hier juist fotograferen? Er is geen enkel aandachtspunt.
feest1: Leuk! Doordat de achterste jongedame mooi naar de voorste kijkt krijg je een fijne interactie.
zelfport: Knap!! Mooie kleuren, goed belicht, goeie pose, goed contrast.. Weinig op aan te merken. De kader mocht misschien wat minder opvallend.
feest3: Sepia again.. Beetje mislukt, dit. Had een goeie foto kunnen zijn, maar er is teveel mis gegaan. Onscherp, beetje scheef, ...
feest4: Van dezelfde orde als feest1 en zelfportret, goed werk!

Raar dat er precies zo'n niveauverschil zit tussen je verschillende foto's. :) Beginnersfoto's afgewisseld met goeie beelden!

Floyd

Legacy Member
Een paar eigen foto's, wees maar zo kritisch als ik op die van anderen. :p

2187074585_e728ec2906.jpg


2187088277_78540098ce.jpg


2187106645_6de9e89973.jpg

Conqie

Legacy Member
wouter_dc zei:
Verdoeme, familie van Jonkers? :p

Zelfportret vindik toch goed

yup vind ik ook wel, dat zwart kader er rond maakt het af, alleen veel te veel hoofdruimte

wouter_dc

Legacy Member
Floyd zei:
Een paar eigen foto's, wees maar zo kritisch als ik op die van anderen. :p

2187106645_6de9e89973.jpg

Vindik nog iets hebben, iets 'speciaals'. Had hem mss liever gezien zonder het storende element achter het hoofd, en misschien iets meer van het hoofd. Dat haar hoofd iets meer naar achter was getild.
Al is het ook een belangrijk onderdeel in de foto, het mysterie van haar gezicht.
Daarom is het zo ook wel knap.
Schuine lijnen linksonder maken het dynamischer :)

Conqie

Legacy Member
deze foto's van Floyd vind ik -persoonlijk- maar niets eigelijk, veel ruis, onscherp en eigelijk geen inhoud.. ; waarom bij die tweede zo profiel getrokken, nuja mischien begrijp ik er de betekennis niet achter en bij die laatste heb je die flitsplekken. (of zo lijkt het toch)
ik denk dat je er voor sommigen nog mee weg komt met het excuus van "artistiek verantwoord".

Omni^

Legacy Member
wouter_dc zei:
Verdoeme, familie van Jonkers? :p

Zelfportret vindik toch goed

uhu da zijn de jonkers meiskes :p kheb nog iets met bo gehad mja is al efkens gelede :) vanwaar zijt gij trouwens ?

@Floyd: die laatste vind ik wel knap vanwege het contrast en het ''ruis/korrel''
de andere spreke me neit zo aan mja persoonlijke smaak eh :)

"kasteeltje2: Auw, sepia.. :) Die onscherpe takken onderaan dragen ook volstrekt niets bij tot de foto''....

die onscherpe takken is een verwijzing naar het ''taboe" van naaktheid, ze suggeren een ''ik zal toch maar efkens door de vingers kijken'' effect :) en idd sepia :(

wouter_dc

Legacy Member
:D

Heb vorige 2 jaren met ons Bo in de klas gezeten :)
maar zelf ben ik van Oosthoven City! :p

Totally OT: Ine J. nog altijd met de Jens (doed)?


@Floyd; speciale techniek btw?

Omni^

Legacy Member
wouter_dc zei:
:D

Heb vorige 2 jaren met ons Bo in de klas gezeten :)
maar zelf ben ik van Oosthoven City! :p

Totally OT: Ine J. nog altijd met de Jens (doed)?


@Floyd; speciale techniek btw?

jep die zijn nog steeds smaen gezond en wel .. :)

@Floyd

Raar dat er precies zo'n niveauverschil zit tussen je verschillende foto's. :) Beginnersfoto's afgewisseld met goeie beelden!

hier kan ik 2 dinge op zegge ;)

1. Ik ben een beginner vandaar de beginnersfoto's en de goei dat is dat ik vorderinge maak :)...

2. De beginnersfoto's heb ik er expres bijgezet voor de betere NOG beter te laten worden :)...

kies maar :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Genesis, stuur anders uw (originele) foto's is door naar iemand die ze 'normaal' bewerkt (Floyd ofzo :unsure: ), kwil da verschil wel zien :)

Floyd die van u vink ni leuk :) ruis, korrelig, geen kleur of 'interessante' onderwerpen.

Omni de portretten vind ik de leukste, er mist scherpte, kleur en contrast in de andere foto's.

Conqie

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Genesis, stuur anders uw (originele) foto's is door naar iemand die ze 'normaal' bewerkt (Floyd ofzo :unsure: ), kwil da verschil wel zien :)

Floyd die van u vink ni leuk :) ruis, korrelig, geen kleur of 'interessante' onderwerpen.

Omni de portretten vind ik de leukste, er mist scherpte, kleur en contrast in de andere foto's.

Ik had al schrik dat ik de enige was die dat vond, komaan floyd verdedigen die foto's!

Joeri

Legacy Member
Ook ik moet me aansluiten bij de meningen van de meesten Floyd. Normaal ben ik wel fan van je werk, maar dit is echt niet het niveau dat ik van je gewend ben, jij kan beter ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan