Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Haha heerlijk, zoveel reacties! :) (wel jammer dat dat enkel gebeurt als de kritiek negatief is ;))

@ conquerpoy: "artistiek verantwoord" is voor mij een lege term. Ik ga allerminst voor artistiek verantwoord. Deze foto's heb ik eruit gelicht omdat ik het leuke / interessante beelden vind. Ik zou niet weten wat ik moet verstaan onder het "artistieke" trouwens.
Mijn eigen mening over die foto's: Nummer 1 was waarschijnlijk beter af zonder de korrel en mocht iéts scherper (naast het feit dat ik de bewegingsonscherpte zeker een meerwaarde vind). Van nummer 2 ben ik volledig tevreden. :) Bij nummer 3 stoort die verwarming mij ook eindeloos, maar 'k vond de compositie desondanks goed en het beeld lekker mysterieus.

@wouterdc: Wat bedoel je, waarvoor zou ik een speciale techniek gebruikt hebben? Ik leg het met plezier uit, dus ik ben benieuwd!


hier kan ik 2 dinge op zegge

1. Ik ben een beginner vandaar de beginnersfoto's en de goei dat is dat ik vorderinge maak ...

2. De beginnersfoto's heb ik er expres bijgezet voor de betere NOG beter te laten worden ...

kies maar :)
Ik hoop ten stelligste dat het nummer 1 is!! :)

Omni^

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Omni de portretten vind ik de leukste, er mist scherpte, kleur en contrast in de andere foto's.

scherpte is waar ja da is jammergenoeg niet gelukt (STOMMEN AF)

kleur heb ik zelf weggelaten omdat ik liever onverzadigde kleuren zie dus dat is persoonlijke smaak :) en contrast is ook soms zoek ja :)

wouter_dc

Legacy Member
Floyd zei:
@wouterdc: Wat bedoel je, waarvoor zou ik een speciale techniek gebruikt hebben? Ik leg het met plezier uit, dus ik ben benieuwd!

Ik weet het niet, ze hebben precies voor mij iets "anders" dan "gewone" foto's. Deze zijn toch niet straight from cam, of wel?

vincentvc

Legacy Member
GenesisX zei:

Al die foto's met die zwarte inner glow zijn daardoor echt 'verbrod'(nr 1,3,8&10). Soms is u contrast ook gewoon muug hoog, waardoor het eig niet meer plezierig is er naar te kijken (nr 2,9, andere is het contrast soms ook op het randje van te hard maar sommige dingen versterken dat dan weer).
Welke ik het meest geslaagd vind, 6 het heeft sowieso iets maar zwart/wit doet het em ook meestal wel bij mij. 10, zonder die zwarte vignetering zou em geweldig zijn, enkel mss nog van iets lager getrokke. 11, kleuren van die heuvels zijn lekker, enkel de wolken zouden iets beter hebben gemogen.
En imo zwarte kader ipv witte en iets minder als de helft van wat het nu is en tzou bij mij grote meerwaarde geven.

Floyd zei:

Korrrrrel, kben der ni zo voor.
Desondanks is 2 men favoriet, omdak die nog het 'interessantst' vind, de rest eigenlijk gewoon weg helemaal niet. Maar 2 is ook goed omdat alles zowa goed op zen plaats staat. :-)

m4rt1n0

Legacy Member
DSC01532.JPG


Geen idee of het iets is. Maar ik vond deze foto per toeval tussen mijn eindejaarsreis foto's terug. Geen editting of dergelijke. Wou eigenlijk gewoon weten of het aan mij ligt.

Ik weet dat het thema of de inhoud wel dertien in een dozijn is (zou ik denken). Lijkt me ook maar doorsnee, maar vroeg me af wat de eventuele commentaren zouden zijn om compositie of what not :)

Feel free to be harsh, ik doe dit niet als hobby, dus moest het geen slechte zijn was het ook puur chance.

Dank bij voorbaat.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Da zijde gij!!
Kvind het wel grappig, precies of ge zijt door de muur gelopen :)

Floyd

Legacy Member
Coole foto, wouter_dc. :) Om op je vraag te antwoorden: ik fotografeer in RAW, dus er bestaat niet echt iets als "straight from cam" in hoe ik het doe. Voor deze foto's heb ik alleen zitten spelen met de instellingen van de ontwikkeling, Photoshop heeft ze zelfs niet gezien. Dat gaat dan om de exposure, contrast, kleurtemperatuur, tint en zo voort.

wouter_dc

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Da zijde gij!!
Kvind het wel grappig, precies of ge zijt door de muur gelopen :)

conquerpoy_123 zei:
yup, leuk gevonden

Floyd zei:
Coole foto, wouter_dc. :)

Omni^ zei:
was het niet koud zo buiten in u bloot bovenlijf ? :)

Iconz zei:
Mooie foto Wouter_dc

:bow: ty :)

Emma: Beren lopen altijd recht door de muur :unsure:
Omni: veel te koud :cry: Was tijdens die vriesdagen :'( Deken rond mijn lijf, selftimer op, deken weggooien en op de tanden bijten :sop:

Floyd zei:
Om op je vraag te antwoorden: ik fotografeer in RAW, dus er bestaat niet echt iets als "straight from cam" in hoe ik het doe. Voor deze foto's heb ik alleen zitten spelen met de instellingen van de ontwikkeling, Photoshop heeft ze zelfs niet gezien. Dat gaat dan om de exposure, contrast, kleurtemperatuur, tint en zo voort.

Zozo, maar wat bedoel je precies met ontwikkeling? Toch nabewerking (meerbepaald de settings van je raw) of puur settings op je cam (als dat allemaal gaat)

Floyd

Legacy Member
Met ontwikkeling bedoel ik inderdaad de settings van de raw. De settings op mijn camera staan pretty much op standaard dan wel auto.

wouter_dc

Legacy Member
Floyd zei:
Met ontwikkeling bedoel ik inderdaad de settings van de raw. De settings op mijn camera staan pretty much op standaard dan wel auto.

Dan ben ik weer mee :) thx

vincentvc

Legacy Member
het was toch gewoon zo :p

ze ware gwn zo overdreve gevigniteerd dak et wel zo moest noeme :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan