Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
crullewietje zei:
Kgan ook e keer etwa posten :)
http://s166.photobucket.com/albums/u103/crullewietje/?action=view&current=Canon098.jpg
13 in een dozijn

http://s166.photobucket.com/albums/u103/crullewietje/?action=view&current=Canon117.jpg
Overbelichte witte partijen, en geen boeiend onderwerp imo

http://s166.photobucket.com/albums/u103/crullewietje/?action=view&current=Canon106.jpg
Zwart bevat geen detail meer, en het stoort ook (te groot vlak) Foto kan me niet bekoren

http://s166.photobucket.com/albums/u103/crullewietje/?action=view&current=Canon068.jpg
Iets te krap vanboven, en jammer vna de schaduw onderaan

http://i166.photobucket.com/albums/u103/crullewietje/Canon097.jpg
Zie 1. Al had ik deze beter gevonden als de scherpte goed zou liggen, en kadrage beter was, zodat de neus er op zou staan

http://s166.photobucket.com/albums/u103/crullewietje/?action=view&current=Afbeelding1587.jpg
Vanuit een raam? Horizon ligt ook teveel in het midden

http://s166.photobucket.com/albums/u103/crullewietje/?action=view&current=Afbeelding1589.jpg
'betere' compositie, maar wat met al die vlekken? :o

Anyway, gewoon blijven proberen, je er nog verder in verdiepen als je het graag doet. Boeken lezen, internet raadplegen, maar vooral ook beeldmateriaal bekijken! Je zal snel progressie merken :)

Wouter

crullewietje

Legacy Member
Mja kdoet vo me plezier ^^
Kweetnt dat nie zo fel goed is (dat kan ik nu wel zien, haha)
Ma toch bedankt vo je raad ^^
En ja jammer genoeg, uit een raam ja die 2
ma twas kou buiten :(
;)

wouter_dc

Legacy Member
crullewietje zei:
En ja jammer genoeg, uit een raam ja die 2
ma twas kou buiten :(
;)

Dat moet je erbij nemen :) En als je thuis komt met goede mooie foto's weet je dat het het waard was :D

Matt.

Legacy Member
Van West-Vl? :p Obviously. :D

Beetje zelfde commentaar als de wouter. Blijven proberen, en veel foto's van anderen bekijken, da helpt ook veel.

@luchtballonfoto's: Compo zit niet zo goed, enkel de kleuren kunnen me bekoren. :) Behalve 4, die is wel nice!

GeeKer

Legacy Member
guRuh zei:
Ik zal ook maar eens iets posten.
Ballonvaart van twee weekends geleden:

1. foto

2. foto

3. foto

4. foto

5. foto

ps: nog maar net met Flickr bezig, this can get messy

#1 is voor mij een winner. Groen gras, blauwe lucht (altijd prima combintatie) en dan met de oranje balon erbij, mooi werk!

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
DSC_0024resize-1-full;init:.jpg


DSC_0063resize-1-full;init:.jpg


DSC_0072resize-1-full;init:.jpg


DSC_0101resize-full;init:.jpg

Floyd

Legacy Member
Putain, the_ruthless, geniaal! Wat is er op die eerste foto te zien? Ben ik de enige die het niet doorheeft? Ik vind het in ieder geval een fantastisch beeld!


crullewietje: Bizar. Behalve de foto's die ik nu ga opsommen vind ik ze allemaal beginnersniveau-zeer-matig. Maar deze foto's vind ik goed toto fucking geweldig:

Canon068 - Zalig! Lijkt zo uit de jaren '30 geplukt. Maar dan in kleur. En met kleur dat een meerwaarde vormt. Enkel de schaduw onderaan overtuigt mij niet helemaal. Had wel een mooie gebogen lijn mogen zijn. Maar in ieder geval, zeer zeer nice.

Afbeelding1587 - Heerlijke kleuren. De vuiligheid op de lens (?) die Afbeelding1589 een beetje verpesten maken het bij deze foto precies beter. Ook bij deze foto heb ik het gevoel dat die uit één of ander archief gegrabbeld is.

Afbeelding 1589 - Zoals gezegd, een beetje verpest door de vlekken. De compositie kan mij ook niet bekoren, maar het zijn wel dezelfde zeer mooie kleuren als bij Afbeelding1587.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Floyd zei:
Putain, the_ruthless, geniaal! Wat is er op die eerste foto te zien? Ben ik de enige die het niet doorheeft? Ik vind het in ieder geval een fantastisch beeld!

Das ne centrifuge op de kermis :unsure:

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Das ne centrifuge op de kermis :unsure:

Helemaal correct :)
maar ik was nog mottig gedraait van de 2 vorige keren :p dus nam ik even de tijd voor een foto :)

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
ThE_RuThLeSs zei:
http://robvanlooy.googlepages.com/DSC_0118resizeedit2.jpg/DSC_0118resizeedit2-full;init:.jpg
deze nacht nog getrokken met maten :p na de sinksenfoor

mag ik jullie eens wat vragen deze foto ziet die wit of rood bij jullie ?
Want thuis op mijn lcd scherm is deze wit en hier op het werk rood(crt) :wtf:

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
ligt dit dan aan de rood waarde op mijn lcd scherm ??
want dit is wel een probleem :)

SyRuS.be

Legacy Member
dOmme zEbra zei:
www.jellemarechal.be, de thumbnail op de 2de rij helemaal links. Heb wat foto's upgeload van een photoshoot die ik met een klasgenoot heb gedaan in een rusthuis.

Ik vind zn portfolio mooi, zn werk ook maar de foto's vind ik niet echt scherp (compo bij sommige is wel goed).

dOmme zEbra

Legacy Member
SyRuS.be zei:
Ik vind zn portfolio mooi, zn werk ook maar de foto's vind ik niet echt scherp (compo bij sommige is wel goed).


hehe thanks voor de comment, maar 't is mijn portfolio en mijn werk, niet dat van hem :). Niet alle foto's zijn even scherp, maar het merendeel zou toch scherp moeten zijn hoor..

Mr.Pee

Legacy Member
Der zit toch wel énorm veel bewegingsonscherpte op hoor, aan de compo's schort het ook wel eens. Maar een paar I like! (wel moeilijk om te zeggen welke, heb geen zin om te tellen nu ;) ) waarom heb je niet op een hogere iso gewerkt? Dan kon je je sluitertijden wat verhogen, en dan had je dat probleem niet gehad!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan