Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DieselPower

Legacy Member
Haha, kheb hier een DOF filterke gevonden, haha cheapass fakerz :')

GenesisX

Legacy Member
Mensen die soms geïnteresseerd zijn in studiomateriaal, analoge en digitale toestellen, belichting, achtergrond, etc...? 't Is een online veiling en niet zo duur. Voor de geïnteresseerden :).

Xo0

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Dagot die eerste is grappig omda die kop in de achtergrond staat en op de voorgrond zo'n kei delicaat voorwerp, bewust gedaan?

Inderdaad, had ik ook gezien.. Geeft die foto een meerwaarde.

Blanco

Legacy Member
Foto genomen rond 6 uur 's ochtends tijdens mijn wandelweekend in de Vogezen.
Met statief en long exposure (13sec dacht ik) , was best wel een gevaarlijke onderneming om dat ding stabiel te krijgen op die gladde rotsen, zeker met een paar ongeduldige wandelaars die willen voortmaken :p

2494438675_0352668480_b.jpg


Edit: Gecropt, saturatie verhoogd en beetje met curves gespeeld.

Xo0

Legacy Member
Blanco, zit veel potentieel in de foto, maar de foto kon nog iets kleurrijker vind ik..


Trouwens, wat denken jullie van een FOTO EVENT dag? Dus een dag ergens op een centrale locatie afspreken met een bepaald doel/onderwerp. Zo kunnen we ook van wat van elkaar leren..

DagothUhr

Legacy Member
Blanco zei:
Foto genomen rond 6 uur 's ochtends tijdens mijn wandelweekend in de Vogezen.
Met statief en long exposure (13sec dacht ik) , was best wel een gevaarlijke onderneming om dat ding stabiel te krijgen op die gladde rotsen, zeker met een paar ongeduldige wandelaars die willen voortmaken :p



Is dat met een nd filter genomen?

Joeri

Legacy Member
Xo0 zei:
Trouwens, wat denken jullie van een FOTO EVENT dag? Dus een dag ergens op een centrale locatie afspreken met een bepaald doel/onderwerp. Zo kunnen we ook van wat van elkaar leren..

Lijkt me ook wel tof. Zoals Emma zegt, start er eens een threadje over om ideeën op te doen.

Blanco

Legacy Member
Is dat met een nd filter genomen?

Nope, ik heb geen filters. Enkel mijn D40 met standaard kitlens en een statiefje.
Het was al relatief klaar om 6 uur 's ochtend maar het zonlicht werd vrij goed afgeblokt door de bomen, waardoor het nog mogelijk was om 13sec lang te belichten. Diafragnma wel op het kleinste gezet natuurlijk.
Later in Colmar heb ik een schitterende fontein gezien, maar er was veel te veel zon om met lange sluitertijden te werken :( Mooie stad trouwens.

DagothUhr

Legacy Member
Vraagje voor de kenners,

Ik heb momenteel een kitlens liggen van canon namelijk de efs 18-55mm 3.5-5.6
Kan ik daar enige adapters ofzo op proberen om meer uit de lens te krijgen ?
bv fisheye effect ?

Mr.Pee

Legacy Member
Da ding om dingen op tv op de harde schijf op te nemen staat al ingesteld daarvoor!

@ Dagothur, die kitlens is nu eenmaal écht rommel, daar valt zowiezo bijna niks uit te halen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan