Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
This is ... ANTWERPEUHHH...

sized_Stad088.jpg


The gates are open...
sized_Stad107.jpg


Mirror mirror on the wall, who's the... (just for fun)
sized_Stad067.jpg

Floyd

Legacy Member
Goe bezig Gromme!
De tweede is wel nogal grijs en nogal plat en weinig zeggend. De twee andere vind ik alweer een stuk origineler. Echt goed dat je bij de laatste de weerspiegeling hebt uitgelicht, of dat nu opzettelijk was of niet. ;)

Chibiboy: veeeeeeeeeel beter in kleur!! Mooie foto!

Gromme

Legacy Member
Floyd zei:
Goe bezig Gromme!
De tweede is wel nogal grijs en nogal plat en weinig zeggend. De twee andere vind ik alweer een stuk origineler. Echt goed dat je bij de laatste de weerspiegeling hebt uitgelicht, of dat nu opzettelijk was of niet. ;)

Chibiboy: veeeeeeeeeel beter in kleur!! Mooie foto!

Het is in ieder geval niet opzettelijk gedaan.

De tweede, daar heb ik eigenlijk nog een beetje met de curven zitten 'spelen' om een 'zwaardere' indruk te krijgen maar misschien is het nog te flets dan. Of denk je dat geen nabewerking daar iets aan zal kunnen doen?


Bedankt.

wouter_dc

Legacy Member
Kzou zeggen, doe iets aan uw houding, dat is echt niet stabiel te noemen

Xo0

Legacy Member
Gromme zei:
Het is in ieder geval niet opzettelijk gedaan.

De tweede, daar heb ik eigenlijk nog een beetje met de curven zitten 'spelen' om een 'zwaardere' indruk te krijgen maar misschien is het nog te flets dan. Of denk je dat geen nabewerking daar iets aan zal kunnen doen?


Bedankt.

Probeer contrast eens.

wouter_dc

Legacy Member
Contrast niet gebruiken, Levels, Curves en Dodge&Burn

edit: ik sleep net die 2e foto in mijn photoshop, je hebt hem precies gewoon omgezet in grijswaarden? (Icc profile = Gray)

Mr.Pee

Legacy Member
bij zo'n weer kunt ge volgens mij zelfs vanop een zinkend schip (of weet ik veel) nog haarscherpe foto's maken ;)

Uwe tweede is inderdaad nogal plat gromme, NOOIT contrast gebruiken, altijd zoals wouter zegt levels, curves en burn/dodge...

Mr.Pee

Legacy Member
Als je contrast gebruikt verlies je énorm veel detail in je lichte en donkere partijen (dus je zwart en wit bvb...)

En pffff, ik kan echt nie wachten tot photofolio in het dropdown menuke wordt bijgezet, ik heb nog wat nieuw werk en dat wil ik daar in zetten ;)

Xo0

Legacy Member
Ja, dat gaat echt interessant worden om ieder zijn werk te bewonderen..

Tnx for the tip btw!

wouter_dc

Legacy Member
Mr.Pee zei:
bij zo'n weer kunt ge volgens mij zelfs vanop een zinkend schip (of weet ik veel) nog haarscherpe foto's maken ;)

I know, maar één keer je aan die houding gewend geraakt, ga je ze altijd gebruiken. En als de lichtomstandigheden dan al wat slechter zijn...

Mr.Pee

Legacy Member
daar hebt ge dan weer een punt :D

Ik ga daar eens op letten, op m'n houding terwijl ik foto's trek, want zoiets gebeurt gewoon zonder er bij na te denken.

Omni^

Legacy Member
ook op u ademhaling letten,, rustig uitademen en dan voor je gaat inademen trekken ... of andersom

Gromme

Legacy Member
@ Wouter_dc & Mr. Pee, ik heb nochtans met de curves gewerkt.

Edit : Ik krijg er geen S in.

wouter_dc

Legacy Member
V!$u4L zei:
Very much like sniping... :unsure:

Dat is waar ik ook aan dacht :')


Gromme zei:
@ Wouter_dc & Mr. Pee, ik heb nochtans met de curves gewerkt.

Dan lijkt het er meer op dat je de donkere partijen lichter hebt gemaakt, en de lichte partijen donkerder (Probeer er eens een S-curve van te maken)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan