Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GenesisX

Legacy Member
'k Dacht dat het iets nieuws was en te maken had met het dropdownmenu rechtsboven :). Dus in het dropdown menu als ge een nieuwe thread maakt, ok.

Dankuwel DieselPower :love:

DieselPower

Legacy Member
GenesisX zei:
'k Dacht dat het iets nieuws was en te maken had met het dropdownmenu rechtsboven :). Dus in het dropdown menu als ge een nieuwe thread maakt, ok.

Dankuwel DieselPower :love:
Np buddy :hug:

yvw

Legacy Member
Héél knappe foto's Chibiboy! Welke telelens gebruik je?

Btw: er wordt precies liever offtopic gegaan dan op de foto's zelf te reageren?

guRuh

Legacy Member
Chibiboy zei:

Foto van u vriendin: lichtmeting zit compleet fout. De jeans en de tee shirt zijn goed belicht, maar het gezicht niet. En corrigeer mij, maar is het gezicht niet het belangrijkste (zowel in foto's als, you know ;) ).
Om dit te voorkomen: je kadreert ALLEEN haar gezicht (verplaats u desnoods) en lock je op die belichting. Dan neem je opnieuw die foto. Et voila!

Beestjes vind ik heel goed: de schaduwen en heldere delen zijn erg goed in evenwicht. Je kleuren komen er erg goed uit.
De flamingo is mijn favoriet: donker out of focus gedeelte, vogel zelf in de zon en "in the picture". Bijna alsof hij op een podium staat. Good job!

Doe zo voort :)

Xo0

Legacy Member
Ik vind niet dat het gezicht verkeerd belicht is, ik vind gewoon dat de foto algemeen een beetje de aandacht van haar gezicht wegtrekt..
Ik vind het wel op zich een geslaagde foto hoor.. Maar was die in kleur niet mooier?

mATHIEU`

Legacy Member
dringend hulp gezocht !
ik moet voor school een stilleven fotograferen maar kheb totaal geen inspiratie aangezien dat niet echt mijn ding is... iemand originele ideeen?

Xo0

Legacy Member
Sapphire:
1: Misschien onderaan iets te blauw + horizon staat niet recht
2: Weinig over te zeggen
3: Mooie foto, ik vind het langs rechts en onder wel iets te kort afgeknipt
4: Mooie foto!

Joeri

Legacy Member
mATHIEU` zei:
dringend hulp gezocht !
ik moet voor school een stilleven fotograferen maar kheb totaal geen inspiratie aangezien dat niet echt mijn ding is... iemand originele ideeen?

Gewoon een reeks voorwerpen die een beetje verband houden met elkaar mooi bij elkaar leggen en je belichting verzorgen.
De wikipediapagina geeft enkele mooie voorbeeldjes en de bijhorende symboliek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stilleven

tmagus

Legacy Member
Xo0 zei:
Ik vind niet dat het gezicht verkeerd belicht is, ik vind gewoon dat de foto algemeen een beetje de aandacht van haar gezicht wegtrekt..
Ik vind het wel op zich een geslaagde foto hoor.. Maar was die in kleur niet mooier?

Second that, belichting zit toch just goe :) bij die foto'

Chibiboy

Legacy Member
yvw zei:
Héél knappe foto's Chibiboy! Welke telelens gebruik je?

Btw: er wordt precies liever offtopic gegaan dan op de foto's zelf te reageren?


Thx ;)

Ik gebruik de AF-S DX 55-200 VR, de standaard kittelelens bij de Nikon D40x :).

En op de andere replies, ik vind persoonlijk ook niet meteen iets mis met de belichting, vond het juist mooi zo, die schaduwen op haar gezicht :). Ik zou hem nog eens moeten bekijken in kleur, maar het was sowieso mijn bedoeling om eens een foto met muur als achtergrond in zwartwit te maken :). Thanks for the advice all.

Account3of7

Legacy Member
oké; bedankt voor de commentaar. :) Ik zal die horizon aanpassen wanneer ik thuis ben!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan