Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GenesisX

Legacy Member
Ik snap u niet Gromme. Een camera NIET mogen gebruiken op een statief, omdat ie dan wat ... kan omvallen fzo?

wouter_dc

Legacy Member
Zonder heel dat artikel te lezen, dat is toch gewoon dat de camera (met IS) trillingen (cam in de handen) gaat tegenwerken. Als camera dan op statief staat zijn er géén trillingen, maar gaat ie ze wel proberen tegen te werken, dus veroorzaakt het (soms?) bewegingsonscherpte.

Ja GenesisX, die camera gaat omvallen..

GenesisX

Legacy Member
wouter_dc zei:
Zonder heel dat artikel te lezen, dat is toch gewoon dat de camera (met IS) trillingen (cam in de handen) gaat tegenwerken. Als camera dan op statief staat zijn er géén trillingen, maar gaat ie ze wel proberen tegen te werken, dus veroorzaakt het (soms?) bewegingsonscherpte.

Ja GenesisX, die camera gaat omvallen..
Ik snapte z'n uitleg niet, shoot me :).

Gromme

Legacy Member
In het boekje van die lens staat dat je IS aangeschakeld niet mag gebruiken op een statief. En vroeg me gewoon af waarom precies.

Juist eens wat in de tuin zitten schieten. Wou eigenlijk eens wat insecten in beeld brengen maar damn, wat een moeilijke modellen. En om ze scherp te krijgen, dat is ook niet echt evident.

De tunnel :

Plant1.jpg


De tunnel 2 : Iets groener (Mr. Pee)

Plant2.jpg


Een vlieg :

Vlieg1.jpg


Misschien niet de meest interessantste fotografie maar het is om eens iets anders te proberen.

Mr.Pee

Legacy Member
Ik vind die tunnel wel héél erg mooi, jammer van dat gras dat daardoor komt rechtsonder. Ook zou ik het groen etc wat optrekken.

Btw, binnenkort komt er een nieuwe prefix in het dropdown menu genaamd 'fotofolio', de mods waren het met me eens. Het zou voor later deze week zijn! huuurrraaaay!

Gromme

Legacy Member
En wat moet ik verstaan onder dropdown fotofolio? Ongeveer als nu met de tekeningen waar iedereen zijn eigen thread heeft met daar een soort van evolutie in werken enz?

wouter_dc

Legacy Member
Gromme zei:
En wat moet ik verstaan onder dropdown fotofolio? Ongeveer als nu met de tekeningen waar iedereen zijn eigen thread heeft met daar een soort van evolutie in werken enz?

Ja.

Gromme

Legacy Member
Floyd zei:
Nice die 'tunnel', Gromme. :) Uw foto's worden meer en meer origineel!

Dank u. Ik doe mijn best. Enkel merk ik op dat ik te veel uit gevoel wil trekken en door het missen van de technische kennis, ik veel foto's eigenlijk verpest.

Floyd

Legacy Member
Blijven fotograferen, experimenteren en informatie opzoeken, dan komt die technische kennis vanzelf.

Gromme

Legacy Member
Intussen even ter experimentatie deze foto. Onderwerp, compositie en dergelijke misschien niet interessant maar wou wat oefening om kleur met grijs te krijgen.

Debloem.jpg



Wat ook lastig is, is dat mijn rondeke met daarop de verschillende modussen eruit is. Dus ik weet eigenlijk nooit in welke modus dat ik zit. Dikke kak.

Xo0

Legacy Member
Gromme, dat je de technische kennis lacked vind ik maar een zwak excuus hoor.. Technische kennis (zeker de basis) heb je door op 1 dag als je wat opzoekt.
Sluitertijd, diafragma, iso, focal length etc is toch geen rocketsience?

Het gevoel is juist het moeilijkste.. Al die zaken kunnen toepassen op de juiste manier.. Dat maakt je een goede fotograaf of niet.

Gromme

Legacy Member
Langere sluitertijd uitgeprobeerd in combinatie met belichting van mijn gsm. :-)

sized_Sluitertijd0072.jpg



sized_Sluitertijd00721.jpg


Versie twee : Groter en gecropped.

wouter_dc

Legacy Member
Had em dan nog liever veel groter in beeld gehad. En niet zo in het midden

Gromme

Legacy Member
Ik zou hem idd beter kunnen croppen maar aan welke kant in dit geval. Ik kijk naar de rechter kant dus zou ik hem eigenlijk links moeten croppen maar aan de rechterkant is hij weer donkerder. Als ik hem dan links zou croppen valt misschien dat contrast met het donkere weer weg. :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan