Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matt.

Legacy Member
Het heeft wel iets. Zeker met da contrast met het kleine groene plantje ernaast. :) (Al wordt dat wat teniet gedaan door het stuk van die struik (of wat het ook is) ernaast. Valt echter weinig aan te doen, behalve wat Photoshoppen, maar 't is al zwart genoeg. ;)) Mooie DOF ook. Ietsje lichter was toch wel beter geweest, maar 't is imo wel nog een goeie foto. Leuke sfeer.

Edit: Welke lens? (Mooie DOF en is scherpe foto!)

Tremium

Legacy Member
Terug met de originele RAW een poging wagen, later op de dag :)
Deze heb ik getrokken met m'n Canon 70-200mm F4.0L

V!$u4L

Legacy Member
In de verte gebeurt wel iets heel interessant met de glinstering en ook die spinnenweb is erg leuk... maar het gaat zowat allemaal verloren the darkness...

Xo0

Legacy Member
Japanse tuin te Hasselt:


jt1.jpg

jt2.jpg

jt3.jpg

Xo0

Legacy Member
wouter_dc zei:
Ik vind die wel cool :love:
Jammer van dat onderste steentje :(

Dat onderste steentje is een kwestie van smaak. Dat steentje zegt heel veel in die foto vind ik persoonlijk.

Ik heb trouwens dezelfde foto zonder het steentje..

wouter_dc

Legacy Member
Xo0 zei:
Dat onderste steentje is een kwestie van smaak. Dat steentje zegt heel veel in die foto vind ik persoonlijk.

Ik heb trouwens dezelfde foto zonder het steentje..

Mja, ik heb het ofwel liever heel clean, ofwel 'duidelijker'
Dus dan eerder het steentje echt volledig op die grijze boord ligt en niet zo half-half. Zo ook met het steentje rechtsboven dat nog net op de grijze boord komt piepen. Ook dat had ik liever in de bak zelf gezien.

Maar zoals je zegt, dat is smaak :)

Xo0

Legacy Member
Bedankt voor de positieve reacties!

@wouter
Ja het steentje kon inderdaad nog net iets beters liggen, maar je moet weten dat het de originele foto is die je ziet met originele compositie, zonder bewerkingen (buiten kleuren correctie), zonder crop etc.
Dus dat voegt dan weer wat bij aan de waarde van de authenticiteit.

TiB0

Legacy Member
Iederéén weet toch dat zo'n lekker overdreven blurry rand véél beter is :unsure:

Gromme

Legacy Member
Hoe kan ik best met een lange sluitertijd een waterdruppel vastleggen die in het water valt, is dit mogelijk? Want het scherp stellen op die druppel is dan wel bijna ondoenbaar.

Joeri

Legacy Member
Geen lange, maar een korte sluitertijd nemen, en een flitser! Best ook een beetje tele gebruiken, zodat je minder kans hebt dat je frontlens nat wordt.
Op statief werken en manueel focussen op het punt waar je de druppels laat vallen.
En dan goed timen met een druppelteller en je camera.

Gromme

Legacy Member
Bedankt Joeri, en idd het moest korte sluitertijd zijn. Moet nu nog mijn inzending klaarkrijgen. :-) Komt goed!

Nog een vraagje. Die lens is met IS, en dat mag je niet gebruiken (aan) op een statief omdat die dan 'onstabiel' zou kunnen worden.Weet iemand hoe dat precies komt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan